DOKTOT ÇEHOV'DAN ÖYKÜLER

16 1 0
                                    

📝 "Tıp, nikâhlı karım benim, edebiyat ise metresim. Birine kızarsam, geceyi öbürüyle geçiriyorum. Bu davranışımı belki biraz uygunsuz bulabilirsin, ama en azından sıkıcı değil. Hem zaten, benim bu ikiyüzlülüğümden ikisinin de bir şey kaybettiği yok!"

📝 "Eğer normal sağlıklı biri olmak istiyorsan doğruca sürüye katıl."


📝 "Bir hayvan değil, insan olduğunuzu aklınızdan çıkarmayın! Hayvan içgüdüsüne boyun eğebilir ama siz doğanın övüp yarattığı bir varlık, bir insansınız."



📝 En önemlisi insanın vicdanının temiz olmasıydı.





📝 Başkalarının kişiliğine saygınız yoksa onlardan uzak durun hiç olmazsa...



📝 Mutsuz insanların bencilliğinin her ikisinin de bütün duygularına egemen olduğu anlaşılıyordu. Çünkü mutsuz insanlar bencil, kinci, acımasız olur, kolaylıkla haksızlık yapar, birbirlerini anlamayacak kadar ahmaklaşırlar. Mutsuzluk insanları birleştirmez, birbirinden koparır; üzüntülerin benzer olduğu, karşılıklı yakınlaşmanın beklendiği durumlarda bile hallerinden oldukça memnun insanlardan daha fazla haksızlık,kötülük yaparlar.





📝 İnsan ancak bir yakınını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kaldığında anlıyor onu ne kadar sevdiğini.



📝 Yaşamınız ne kadar görkem içinde geçerse geçsin, sonunuz gene de tahta bir sandığa çivilenip karanlık çukura atılmak olacak!



📝 Tek başıma büyük zarar vermiyorum ama toplumdaki yaygın kötülüğün bir parçasıyım.

📝 ... akıl, yaşamdan zevk almak için elimizdeki biricik kaynaktır.







Doktor Anton ÇEHOV 👥

VAVEYLA  (Şiir/Kısayazı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin