💫FORMULA 1 MAGYAR NAGYDÍJ, AVAGY ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ A KULISSZÁK MÖGÜL💫

295 13 8
                                    

Sziasztok!

Hihetetlen, de nemrég még csak készülődtünk a Magyar Nagydíjra, mostanra már véget is ért. Olyan, mint a karácsony, csak egyszer van egy évben és túl gyorsan múlik el. Mintha egy álom lett volna, amelynek sokan részesei lehettünk.

Amikor leintenek egy Formula 1-es futamot, az egyet jelent azzal, hogy a Száguldó Cirkusz lassan szedi a sátorfáját. Szerdától vasárnapig teljes pompájában csillog, amíg nem lendül a kockás zászló. Sok felé jár, nem időzik sokáig egy helyen. A futam végével a csapatok máris megkezdik a pakolást, hogy felszereléseiket minél hamarabb eljutatthassák a következő helyszínre. Egyik országból, kontinensről a másikba. Szomorú látvány a szorgos szerelők munkája, mivel a hétvége elején még a paddock, illetve a pálya élettel teli és nyüzsgő volt. Túl hamar csendesedett el. A hétvége elmúlik, a csillogás eltűnik. Nyomait 230 000 szurkoló közös élménye és a hétfői hírek őrzik. Kora reggelre már nincs semmi a pályán, mintha a hétvégi nagydíj nem is létezett volna, csak egy álom, amelynek sokan részesei voltunk. A Formula 1 öreg vándorként sátorfáját szedve tovább állt, hogy új élményekre tegyen szert, megígérve, hogy egy év múlva újra visszatér hozzánk.

Azok a wattpades olvasók, akik ezt a szösszenetet olvassák nem tudhatják, de másfél éve sportbíróként dolgozom a Hungaroringen. Erről majd egy külön bejegyzésben mesélek nektek.

Viszont az idei volt a második F1-em, amin pályabíróként vettem részt és ismételten hihetetlen élmény volt. De kezdjük is az elején. ^-^

💫 P É N T E K 💫

Nekem egy kicsit másképpen telt a hétvége, mint a szurkolóknak. Sportbíróként nekünk már korán jelenésünk van a pályán. Az első nap, vagyis pénteken fél nyolckor tartottak nekünk eligazítást a 13-as kanyar bukóterében, ami abból állt, hogy a gyalogos beavatkozók vezetője ilyenkor mindig elmondja a legfontosabb információkat, amit tudnunk kell, például, hogy melyik kategória autóihoz milyen emelést kell alkalmaznunk, mire figyeljünk oda mentésnél, stb, tart egy névsorolvasást és a legvégen "tornázunk" kicsit. Ez a torna azokból a karjelzésekből áll, amelyek segítségével tudunk kommunikálni a poszton álló személyzettel, ha nincs nálunk rádió, például emelést kérünk, orvosi segítségre van szükség, megváltoztak a pálya viszonyai (pl: olaj került a pályára), vontatásra van szükség vagy éppen kell plusz ember. Ha ennek vége, mindenki indul elfoglalni a felállítási helyét, ki busszal, ki gyalog, attól függően milyen messze van a helyétől ( a legjobb hely egyébként ebből szempontból pont a 13-as kanyar) vagy esetleg kihasználja azt a lehetőséget, hogy a busz körbeviszi a pályán, mert az milyen menő már. És persze vannak azok, legalább is szerintem egyedül én, aki képes felsétálni a 13-as kanyartól az 5-ös kanyarig a szervízúton (a pálya belső útján), útba ejtve az F2/F3-as paddockot, ami ilyenkor a gokartpályán helyezkedik el, csak azért, hogy láthassam a kedvenc pilótáimat, meg persze az autókat is.

Egyébként ha jellemezném a hétvégémet, akkor azt mondanám, hogy szaladgálásból állt végig az ötös kanyar külső ívétől a gokartpályáig (ami futva kb 6-7 perc, gyalog olyan 10-13 perc) lejtőn le, emelkedőn fel futottam, szószerint. Az arra álldogáló securitysek és sportbíró kollégák szerintem magukban jót nevettek magukban rajtam, mert csak én csinálok ilyet. 😂

 😂

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.
FORMULA 1Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ