Osoby a obsazení

59 3 8
                                    

Na začátek našeho příběhu je třeba říct, že se jedná o příběh zcela a určitě  imaginární, ačkoli je do jisté míry založen na pravdě. Naši tři hrdinové jsou skutečnými osobami ve skutečném světě, jejich ztvárnění na těchto stránkách však ne zcela odpovídá skutečnosti. Je tomu jednak proto, že není v lidských silách vystihnout někoho takového, jaký skutečně je, ale také především proto, že mírně groteskní či parodizované ztvárnění přispívá ke komičnosti, o kterou v tomto skromném díle na prvním místě jde. Zdali je komika vydařená, to už ale posoudí čtenář sám.

Nyní tedy přistupme k charakterizaci našich dalo by se říct hrdinů. Dva z nich již známe z titulu této knihy. Tím třetím, a také nejdůležitějším, je mladá dívenka, sotva plnoletá, ještě světa neznalá. Říkejme jí třeba Makča, protože to je její jméno a také ji tak lidé nazývají. Tato dívka je jako každá jiná dívka jejího věku, třebaže je úplně jiná. Její osobnost a osobitý styl humoru se jistě čtenáři odhalí v následujících kapitolách, proto není třeba dalšího popisu. Vše, co je o ní třeba vědět, je to, že je zakoukaná do našich dalších dvou hrdinů, což často přivádí ji, i její přátele do podivuhodně legračních situací.

Mrož a Mrak jsou osobami mužského pohlaví a, věřte nebo ne, lidského rodu. Mrož je spíše ještě chlapcem, ačkoli z naší trojice je tím nejvyšším. Mrak je zase spíše mužem, což také dokazuje jeho zvyk často chodit bez trika. A to i v zimě, neboť má rád, když si ho lidé, zvláště tedy ženy, se zájmem prohlížejí. Oba jsou od Makči věkem vzdáleni o stejný počet let, jeden je však mladší a druhý starší než ona. To zase dokazuje to, že Makča je milovnicí různých druhů mužů a na věku jí záleží pramálo. Jestli je to dobře nebo ne, to už si posoudí čtenář sám.

Na konec této kapitoly je třeba poznamenat, že přezdívky, které označují mužské postavy jsou součástí přísně tajného kódu, který slouží k utajení pravých identit těchto osob jak před vámi nezasvěcenými čtenáři, tak i před nimi samými. Co říči, než že je to pro jejich vlastní dobro. A také pro pobavení těch, co vědí  o koho se skutečně jedná. Vlastně, je to hlavně pro pobavení.
A kdo by dokonce hledal v této knize ještě hlubší komický zážitek, než jaký na první pohled nabízí, ten si může Mrože s Mrakem představovat ne jako lidi, ale jako to, co jejich jména skutečně znamenají. Například si představte tuto zdánlivě banální situaci: Mrak, Mrož a dívka  vejdou do baru...

Kuriózní příhody s Mrožem a MrakemKde žijí příběhy. Začni objevovat