Prolog

37 3 0
                                    

- Bunico, unde mergem ?

- Într-un loc care îți va schimba viața . O să îți placă. Doar știi că aș face orice să te văd fericită.

Atunci Anastasia avea cinci ani, iar bunica ei avea de gând să o ducă în hrube de ziua ei. Micuța era entuziasmată să descopere lucruri noi așa că a fost ușor ca bătrâna să o ducă acolo.

După nașterea Anastasiei nimic nu mai era la fel în familia Magdalenei , bătrâna de 65 de ani. Fiul său , Albert , avea așteptarea ca ea să îi lase drept moștenire o mare parte din avere fetiței lui. Nu contau atât de mult banii , dar cu timpul legătura lor mamă-fiu se deteriora. Micuța Anastasia îi lua locul Magdalenei în toate activitățile de familie , iar ea nu știa ce să mai facă pentru ca lucrurile să fie ca înainte. Ca mamă înțelegea că un copil avea nevoie de multă atenție, însă pe parcurs în sufletul femeii lua naștere o ură pentru propria sa nepoată. La început se simțea vinovată pentru acest sentiment ce se dezvolta din ce în ce mai mult în adâncul inimii ei și încerca să oprească orice gând negru asupra Anastasiei. Când a reușit să mai ignore acest lucru , a primit o nouă lovitură din partea lui Albert care a rugat-o să plece din casa lor fiindcă fetița creștea și avea nevoie de camera ei. Atunci ea a fost cuprinsă complet de ură și a realizat că singura modalitate pentru a se întoarce în casa ei este ca nepoata sa să dispară din peisaj. În oraș erau multe locuri potrivite pentru planul ei , dar după mai multe căutări a ajuns la o nouă concluzie : Anastasia trebuia să dispară în hrube. Acum Magdalena trebuia să o atragă pe fetiță în subteran pentru ca viața femeii să fie la fel ca înainte. În câteva zile, Anastasia împlinea 6 ani așa că aceasta era ocazia perfectă pentru a o duce în hrube. După ce Albert a acceptat ca ea să le facă o vizită în acea zi , a venit timpul părții cele mai grele din plan. Singurul membru al familiei care avea o intrare în hrube era sora Elenei , Diana , însă cele două nu aveau o relație prea bună , iar bătrâna știa că Diana nu i-ar fi vorbit niciodată și totuși i-a răspuns atunci când a sunat-o.

- Bună ziua ! s-a auzit vocea ușor speriată a Dianei la telefon. S-a întâmplat ceva cu Anastasia?

- Stai liniștită . Am sunat să te rog ceva , dar mai întâi vreau să îți pun o întrebare.

- Spuneți !

- Știam că în subsolul casei tale se află una din intrările în hrube.Încă mai ai acea intrare sau ai distrus-o așa cum au făcut vecinii tăi?

- Încă mai există acea intrare , dar nu înțeleg cu ce v-ar putea ajuta .

- Anastasia își dorește foarte mult să vadă tunelurile de care i-au tot povestit părinții ei și mă gândeam să mă ajuți să îi fac o surpriză și să o duc acolo de ziua ei .

- Atunci vă ajut cu mare drag.

Dimineța aniversării a început bine pentru toți. Soarele auriu al toamnei se juca prin geam cu părul negru al Elenei care o ținea în brațe pe regina acelei zile. Se putea vedea clar de la cine moștenea Anastasia frumusețea naturală. Atunci s-au auzit niște bătăi jucăușe în ușa dormitorului. Albert a intrat vesel pe ușă cu un tort micuț cu o lumanărică în forma cifrei șase pe el. Micuța și-a îmbrățișat călduros părinții ,apoi s-a îndreptat cu pași mici spre dulap pentru a-și alege hăinuțele pentru întâlnirea cu bunica ei.

După câteva ore de așteptare , bătrâna și-a făcut apariția mai fericită ca niciodată. Știa că planul ei era bine aranjat și că după dispariția Anastasiei , ea se va întoarce în vechea ei locuință. La vederea bunicii Anastasia a alergat în brațele ei luând-o de mână și îndreptându-se spre ieșire. Atunci ea a pus mâna pe clanța porții însă s-a oprit brusc. Ceva nu o lăsa să se miște .

Aripi între două  lumiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum