Chapter lepas
Yoyoo telah memanggil kawan-kawannya iaitu, Gaganaz dan Borara untuk berlawan dengan mereka.
.................
Ali: Kau lagi?
Gaganaz: Kali ini aku tak akan bagi chance kat kau...
Yoyoo: Hish, asallah susah sangat nak dapatkan patung aku...
Boboiboy: Ochobot bukan patung kau, dia kawan kiteorang...
Mereka pun mula berlawan, masing-masing tidak mahu mengalah dan berganjak dari pertarungan ini. Fang dan Boboiboy yang sedang berlawan degan Borara, Papazola, Asyfa berlawan dengan Gaganaz manakala Ali dan Alicia berlawan degan Yoyoo.
Fang: Apa kau buat degan Sulha?
Boboiboy terkejut dengan soalan Fang itu, Borara hanya ketawa sahaja...
Fang: Aku kaji pasal serangan yang kau buat dulu, selepas Asyfa cerita mengenainya
Flashback
Di perpustakaan istana, sebaik mereka sedar...
Fang: Ehh, Yaya, Ying?
Yaya: Fang kau buat ape kat sini?
Fang: Aku terfikir, pasal kisah Asyfa itu, so aku ingat nak buat maklumat sikit pasal kes tu
Ying: Ohh, kalau jumpa apa-apa, roger okay
Fang: Okay
Fang membelek semua buku yang agak tebal, terkejut dia bahawa serangan itu diketuai oleh Borara.
End flashback
Fang: Jawab soalan aku
Borara: Kalau kau nak tahu, mari aku tunjukkan
Fang,Asyfa tiba-tiba pensan apabila terkena gelombang yang dilepaskan oleh Borara. Boboiboy segera dapatkan Fang, namun dia tidak memberi apa-apa respon.
Fang P.O.V
Aduh, sakitnya kepala aku. Ehh, kat mana aku ni? Asyfa pun ada kat sini. Sakit kepala aku dibuat apabila berusaha mengingat apa yang berlaku, tiba-tiba sahaja Asyfa bangun dan tempatnya.
Fang: Asyfa, kau okay?
Asyfa: Ye... ye aku okay
Fang: Kite kat mana ni
Bunyi orang sedang berlari ke arah mereka membuat masing-masing bersedia. Di tempat Boboiboy dan Papazola.
End Fang P.O.V
Boboiboy: Apa kau buat
Boboiboy berpecah menjadi lapan, dan mula menyerang Borara. Papazola yang gamam dengan kuasa Boboiboy ditumbuk oleh Gaganaz. Sementara Ali dan Alicia sudah luka hampir seluruh badan mereka.
Yoyoo: Kami sudah tahu mengenai kuasa kamu, sekarang tiada sesiapa yang mampu halang kami
Belum sempat Yoyoo melukai Ali dengan pedangnya, Ochobot tiba dan tumbuk Yoyoo hingga terjatuh.
Ochobot: Jangan kau sentuh kawan aku
Ali: Ochobot, kau tolong Boboiboy, selamatkan Asyfa dan Fang
Ochobot terus mengangkat Fang dan Asyfa dan teleport mereka di suatu tempat. Pertarungan itu berterusan hingga Sulha datang. Gaganaz, Yoyoo dan Borara terus naik ke dalam kapal itu.
Sulha: Peperangan ini belum tamat lagi
Sulha masuk ke dalam kapal itu dan menghilang. Boboiboy dan yang lain terduduk, masing-masing cedera parah. Beberapa kemudian, Alicia menelefon Yaya menggunakan jam kuasanya. Yaya, Ying segera merawat mereka. Tiba-tiba...
Gopal: Boboiboy, Ochobot dia hilangkan diri
Boboiboy: Hah?
Gopal: Dia tidak sedarkan diri, tetapi dia tiba-tiba hilang.
.
.
.
.
.
Ai-chan: Hai reader, sorrylah Ai-chan tak berapa pandai buat chapter lawan-lawan ni. Agak nak kibut sikit
Ali: Mana Ochobot?
Ai-chan: Mana Ai-chan tahu
Fang: Aku bila nk muncul
Ai-chan: Kau kan tak sedarkan diri... dah-dah Ai-chan nk tutup chapter ini
YOU ARE READING
This is not my home
RandomBoboiboy, ejen Ali dan kawan-kawan mereka dibawa masuk ke dalam sebuah portal Alicia: Still, it not you fault Papazola: Live in present, not live in past... we need you here... they need you... I need you Ochobot: Kita together in this Boboiboy: Can...