Chapter 22

107 6 0
                                    

Chapter lepas

 Ali dan Boboiboy akhirnya sedar namun nyawa Asyfa pula yang tidak stabil. Adakah Asyfa akan mati di sini? Ochobot dapatkah pulangkan kedua-dua cucu Tok Aba ataupun hanya Sulha sahaja?

...................

Asyfa P.O.V

Kat mana ni? Aku dah mati ke?

???: Asyfa...

Alangkah terkejut, semua pemerintah Kingdoms

Asyfa: Am...ampun tuanku, kerana saya... kita diserang... ampunkan hamba

I. Ali: Takper, angkatlah wajahmu Asyfa

Asyfa: Tetapi tuanku...

Abg Fang: Sudah, lagipun kau berjaya menyelamatkan keadaan ni, kami yang seharusnya memohon maaf kepadamu

Asyfa: Tuanku...

I. Yaya: Sekarang tibalah masanya kamu pulang ke pangkuan Tok Aba, atuk kamu...

Asyfa: Ba... baik, tuanku...

I. Ochobot: Terima kasih kerana didik anak-anak kami... sekarang mereka sangat layan bagi memimpin dimensi ni...

Flashback

Ochobot: Semua orang ikut plan tau...

Fang: Jom masuk...

Ai-chan: Hai, sekarang Ai-chan akan cerita team Boboiboy dulu...

Boboiboy: Yaya, bawak kita ke atas sekali... Sulha ada kat situ

Yaya: Baik...

Dengan menggunakan kuasa Yaya, Boboiboy, Ying dan Fang terampun ke atas. Disebabkan Sulha kesakitan, hampir semua askar berkumpulan di kawasannya. Fang terus bertukar menjadi bayang dan menyelenop masuk dan memecahkan crystal di dada Sulha. Sulha terus bertukar menjadi asap. Yaya, Ying, Boboiboy terkejut sambil berlawan dengan askar-askar itu.

Borara: Hai Fang...

Boboiboy: Borara...

Fang: Boboiboy...?

Kelihatan Yoyo Oo, Gaganaz, juga berada di situ. Yaya dan Ying masih berlawan dengan askar-askar.

Yoyo Oo: Mana nak patung

Boboiboy: Patung kau tak ada, tapi lawan kau ada..

Gaganaz: Ohh, berlagak...

Gaganaz dan Yoyo Oo serentak menyerang Boboiboy, Boboiboy terpaksa berpecah menjadi lapan, Dark, Gempa, Halilintar, dan Taufan berlawan dengan Gaganaz manakala Blaze, Ais, Thorn, dan Solar berlawan Yoyo Oo. Fang masih tidak bergerak untuk menyerang Borara. Mata mereka saling bertentangan.

Fang: Kenapa kau tunjuk kat aku je?

Borara: Sebab aku tahu Asyfa akan sedih dengan aku, lagipun aku berhutang budi dengan dia...

Fang: Hah?

???: Tak, dia langsung tak ingat kau...

Seorang gadis tiba-tiba datang dan menyerang Borara, Fang yang masih kaku melihat gadis itu.

Borara: Hai tuan puteri Kasturi...

Kasturi: Aku akan balas apa yang kau buat kat adik beradik aku...

Gopal: Fang... cepat kita kena cepat...

Ali mengambil alih untuk berlawan dengan Yoyo Oo...

Boboiboy: Fang, Gopal lawan dengan Gaganaz ni

Boboiboy terus meninggalkan Gaganaz yang terbaring di lantai yang masih berusah untuk bangun. Boboiboy Gempa terus menarik Puteri Kasturi dan mencampaknya mujur dicapai oleh Ocohobot. Ochobot terus teleport ke taman istana bersama puteri-puteri yang lain.

Alicia memhubung mereka...

Alicia: Aku... aku dah siap...

Yaya terus terbang untuk mengambil Alicia, namun timing yang lambat, letupan yang dipasang oleh Alicia telah meyederakan mereka. Akhirnya Ali teraktifkan overide mode dan mengalahkan Yoyo Oo. Fang dan Gopal juga berjaya mengalahkan Gaganaz. Mujur Ali dapat mengawal overide mode,dia juga membantu Boboiboy berlawan dengan Borara. Fang dan Gopal segera memapah Boboiboy dan Ali, yang cedera teruk, dan menggunakan kuasa Ying, dengan pantas mereka beredar dari situ.Mujur mereka juga sempat selamatkan Yaya dan Alicia sebelum letupan itu. Letupan itu bukan sahaja telah menghancurkan istana itu, malah sekitar istana itu. Akhirnya Ochobot datang dan teleport mereka juga di taman istana. Yaya, Alicia, Ali dan Boboiboy sudah tidak sedarkan diri.

Ying: Kita perlukan Asyfa...

Keesokkan harinya, raja menghantar beberapa orang askar, ternyata, Borara dan kucu-kucunya mati kerana letupan itu.

End flashback

I. Boboiboy: Tahniah Asyfa...

Asyfa: Te... terima kasih tuanku...

Akhirnya Asyfa dan Sulha dihantar semula ke pangkuan Tok Aba dengan bantuan teleport Ochobot, dengan hati yang berat Ochobot menjauh dirinya dari Tok Aba

Tok Aba: Ochobot, terima kasih...

Ochobot: Tak, terima kasih, tok Aba...

Ochobot terus pergi dari situ. Boboiboy dan kawan-kawan mula mendirikan semula bandar masing-masing. Ada kalanya mereka menlawat M.A.T.A dan tok Aba. Walaupun mereka tidak pernah anggap bandar itu rumah mereka, namu itulah peninggalan ibu-bapa mereka.

.

.

.

.

.

Ai-chan: Yeay, dah tamat... Ai-chan rasa happy sangat, sekarang Ai-chan boleh reka cerita lain pulak. Kepada reader yang sedia membaca, terima kasih banyak-banyak dan Ai-chan harap reader boleh bagi nasihat supaya Ai-chan dapat perbaiki lagi cerita Ai-chan

Ali: Tahniah Ai-chan, sekarang Ai-chan nak fokus cerita ape?

Ai-chan: Cerita Crystal fate pulak, bye reader

Please vote if you want to, also comment about my story. thank you for reading my book. Enjoy. Author workstory off  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 30, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

This is not my homeWhere stories live. Discover now