Chapter lepas
Asyfa sedar, namun timbulnya kepanasan dalam hatinya. Sulha juga turun berada di situ, apa sebenarnya yang terjadi? Apa rahsia Sulha sebenarnya tentang mereka berdua?
....................
Asyfa: Apa semua ni, tuanku? Kenapa jadi macam ni?
Sulha: Kau hilang ingatan Asyfa, sejak tu, aku berhubung dengan semua pemerintah... Asyfa, kita penceroboh yang sebenar... kau yang bawa Borara masuk...
Asyfa: Tak... semua ni tak betul...
Sulha: Dengar cakap aku Asyfa, semua ni berlaku...
Flashback
Sulha: Ada apa-apa yang tidak kena ke tuanku?
Puteri Manis: Sulha, semalam ada laporan yang Asyfa membuka pintu utama...
Sulha: Hah? Ampunkan hamba, hamba akan mendapatkan kepastian dari Asyfa...
Puteri Bali: Pastikan siapa yang masuk ke dalam dimensi ini
Sulha: Baik tuanku...
Sulha terus meminta diri untuk pulang ke kampung, namun sesampai sahaja di kampung. Kampung itu sedang diserang, tanpa berfikir panjang, Sulha terus mendapatkan Asyfa dan menyelamatkan diri...
Asyfa: Pak cik itu serang kami... kenapa?
Sulha: Asyfa, kau buka pintu utama ke?
Asyfa: Pak cik tu minta buka, dia berdiri kat luar...
Sulha: Pak cik? Pak cik mana?
Asyfa menunjuk ke arah Borara, menyebabkan Sulha terkejut, dia bagi musuh masuk? Sulha terus menarik tangan Asyfa dan bawanya jauh dari perkampungan itu.
End flashback
Asyfa: Pak cik tu... Borara? Apa... apa yang aku dah buat?
Asyfa mula menangis menyalahkan dirinya, belum sempat dia menbuat apa-apa tindakkan yang drastik, Sulha memeluk tubuhnya bagi menenangkan dirinya.
Sulha: Jom balik... adik...
Asyfa langsung tidak membalas, dia hanya menangis di dalam pelukan Sulha sahaja. Puteri Manis yang menyaksikan segalanya melepaskan nafas lega.
Sulha: Sekarang kau dah okay?
Asyfa: ...Dah...
Sulha: Asyfa, sekarang ni kau kena selamatkan Boboiboy, Ali, Alicia, dengan Yaya... keadaan mereka agak kritikal...
Asyfa: Ni je cara untuk tembus kesalahan aku...
Asyfa terus masuk ke dalam, alangkah terkejut melihat keadaan mereka, perlahan dia letakkan tangannya di luka Alicia dan Yaya. Ying dan yang lain, berkumpul melihat Asyfa. Buat beberapa ketika, Alicia dan Yaya sedar juga akhirnya namun Asyfa sudah hampir hilang semua tenaga untuk merawat Boboiboy dan Ali.
Sulha: Asyfa, kau okay tak
Asyfa: Aku... aku okay, cuma penat sikit je...
Sulha: Kalau berterusan macam ni, kau pula yang mati
Asyfa: Takper....
Dalam keletihan, Asyfa dapat merasakan hangat di belakangnya, tanpa diminta, kelima-lima tuan puteri memegangnya bagi memberinya tenaga mereka...
Asyfa: Tuan... tuanku...
Puteri Purut: Takper, teruskan...
Akhirnya Boboiboy dan Ali sembuh sepenuhnya, namun Asyfa pula yang jatuh tidak sedarkan diri...
.
.
.
.
.
Ai-chan: Ending is right on the corner. Bailklah Ai-chan terlalu teruja nak tahu ending ini jadi Ai-chan minta diri dulu
Fang: Ai- chan... tung...
Ali: Dia dah pergi, laju betul dia bila bersemangat
Please vote if you want to, also comment about my story. thank you for reading my book. Enjoy. Author workstory off
YOU ARE READING
This is not my home
RandomBoboiboy, ejen Ali dan kawan-kawan mereka dibawa masuk ke dalam sebuah portal Alicia: Still, it not you fault Papazola: Live in present, not live in past... we need you here... they need you... I need you Ochobot: Kita together in this Boboiboy: Can...