Bab 3

213 16 0
                                    

Okey"kata semua"

Aku,zara dan wani akan ke utara.Aiman,caca,safiq akan ke selatan.Hazman,hazirah,hairul akan ke timur.Azlina dan zahid akan ke barat"kata rahimi"

Okey bos"kata semua"

Mereka pun berpecah mengikut arahan tadi

Di barat

Azlina kau kenapa nak tolong enam penyelamat tu"tanya zahid"

Sebab mereka pernah selamatkan kakak aku dulu"jawab azlina"

Kau tahukan ini tugas berbahaya"kata zahid"

Ye aku tahu.Aku sanggup berkorban nyawa untuk selamatkan orang"kata azlina"

Okey kalau kau cakap macam tu"kata zahid"

Okey"kata azlina"

Di timur

Hairul kenapa kau nak jadi penyelamat"tanya hazman"

Sebab aku pernah diselamatkan rahimi.Itu sebabnya aku nak jadi macam korang supaya boleh selamatkan mereka yang diracuni"jawab hairul"

Hairul awak tahukan tugas ni bahaya"kata hazirah"

Ye saya tahu.Saya sanggup berkorban nyawa untuk mereka semua"kata hairul"

Okey jom kita sembuhkan mereka bersama-sama"kata hazman"

Baiklah"kata hazirah dan hairul"

Di selatan

Safiq kenapa kau nak jadi macam kami"tanya aiman"

Sebab aku nak jadi macam korang sebagai penyelamat manusia"jawab safiq"

Kau tahukan tugas ni bahaya"kata aiman"

Ye aku tahu.Aku sanggup berkorban nyawa untuk sembuhkan semua manusia yang diracuni"kata safiq"

Safiq kita mesti berkerjasama dengan baik supaya dapat sembuhkan mereka"kata caca"

Okey"kata safiq"

Mari kita pergi"kata aiman"

Baiklah"kata caca dan safiq"

Di utara

Wani kenapa kau sanggup korban nyawa untuk selamatkan mereka yang digelar zombie ni"tanya rahimi"

Sebab kau pernah mengajar aku supaya kita berkorban untuk selamatkan orang"jawab wani"

Bila pulak aku ajar kau"tanya rahimi"

Kau ingat tak budak perempuan yang minat kau dulu sebelum zara suka kat kau"jawab wani"

Kau budak form 1 yang nak couple dengan aku tapi aku tolak"kata rahimi"

Ye"kata wani"

Jadi tugas ni bahaya.Kau mungkin akan jadi macam mereka yang tercemar"kata rahimi"

Zombie Di Sekolah 2Where stories live. Discover now