MY LOVE GRANNY
BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 12Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata jika ada persamaan nama dan tempat itu hanyalah secara kebetulan.
#PregnantSi Viki terus ketawa , si Moon pula macam biasa reaksi ,tiada perasaan.
"Tiba-tiba disana hish." Moon
"Apa lah baby ni ,betul lah." Ms Granny
"Hahahhaha!! Bukanlah , Granny that others boy punya lah , sejak-sejak dia kecewa, dia layan diri dan pergi minum dengan kawan-kawan kami." Viki
"Oooo...Jadi siapa lah ??" Moon
Terus si Granny kasih melekat rapat dengan muka si Moon .
"Hish, sana lah." Moon
Si Moon tolak si Ms Granny .
"Nah ,merajuk lah tu , eh biarlah dia tu, whos the guy ?? Buat dia pregnant Vik??" Moon
Si Viki geleng-geleng .
"U punya anak lah ." Viki
Serious muka si Moon terus .
"Ahhh?? Bila masa i tidur dengan dia??" Moon
Prank prink pranggg!!! Bunyi barang pecah dari dalam bilik , si Ms Granny masuk bilik , dia baring dan buka facebook.
"Tiadalah , just kidding lah." Viki
Masa si Ms Granny sedang type cerita , dia baca disana ada satu tajuk cerita , "GADDIE&GRANNI"
Terus dia bercakap sendiri .
"Apa lah tu maksud Gadie?? Macam best baca ni cerita."
Si Ms Granny bercakap sendiri sambil dia baca .
Synopsis : Gaddie seorang yang kelakar , dan muda lagi , dia mula jatuh cinta kepada seorang gadis.
"Hmmm mesti macam cerita i ni ,malas lah baca , nanti cerita sedih lagi."
Ms Granny bercakap sendiri dan dia sebenarnya tidak berniat mau baca ,tapi dia buka laman ending .
"Granni ...Terima kasih sebab kau telah korbankan nyawa kau ,tapi i pun tidak sanggup hidup tanpa kau ."
" Ohok!! Ohok! " Gaddie batuk
"Granni ."
" Eh , nama Moony selalu panggil i hahhha! Ciss cerita ni ikut-ikut bunyi sama."
Si Ms Granny baca lagi.
"Shh….Jangan cakap banyak, i lagi nak bagi tahu sebab kau bagi jantung kau , dan tukar jantung i yang kurang sihat ni , i pun telah minum air beracun ." Granni
Serta merta kerana terkejut Gaddie terus melafazkan nafas terakhir. Manakala Granni mulut berbuih-buih dan meninggal bersama Gaddie.
Terima kasih kerana membaca , sekian daripada Reviline James Wang cerita pendek.
"Hoiii !! Penat saya baca ni saja dia tulis?? Sudah lah pendek … Kenapa mati ni watak ni?? Aduii , sekejap saya chat dulu ni penulis !"
Mengamuk si Granny sebab jalan cerita yang dia baca dua-dua watak mati , dia tidak m
au terima kenyataan Gaddie dan Granni mati.Dia buka messenger , dia direct chat . "hoii ! Penulis, kenapa kau kasih mati tu watak?? Kalau kau mau ,kau jangan kasih baca orang !??"
Log out Facebook ….
Sekali si Granny keluar bilik terus dia nangis.
"Baby!!! Baby !" Ms Granny
Si Moon dengan si Viki yang syok-syok cerita terkejut tengok si Ms Granny menangis-nangis.
YOU ARE READING
MY LOVE GRANNY
RandomKerana Experiment , Moon dan Ms Granny dipertemukan. Umur adalah nombor cinta tidak mengenali usia .