Hari ke hari hubungan jaemin dan yeji semakin rapat. Rapat lebih dari biasa. Panggilan juga kadang kadang bertukar. Dgn itu shin Yu na, pelajar pendiam berasa sakit hati dgn yeji kerana selalu didampingi oleh jejaka2 yg kacak.
Dengan itu, Yuna meniru gaya rambut yeji dan warnanya juga. Makeupnyap juga ditiru. Tanpa dia sedari jaemin menyedari akan situasi itu. Jadi, selepas dari itu, Yuna juga menjadi terkenal tetapi tidak semua org mengenalinya.
"Sayang.. "
"Ouh.. Nana. Wae? "
"Nana nak bagitau sesuatu ni. Tapi bukan kat sini. Pleaseee.. "
Rayu jaemin sambil buat muka comel.
(Cerbayangkan. Wuish nak dapat kencing manis tahap 100 ni. 😂)
"Aish..Nae. Kyeopta jinjja. "
"Jom"
Yeji mengikuti jaemin dari belakang. Mereka menuju ke bilik kelas dance.
(Nak ckp sikit. Yeji pakai baju t-shirt putih tgn panjang yg terbelah sikit dkt bahu then dia selit bahagian depan baju dalam seluar jeans hitam dan memakai kasut boot warna putih. Mcm kat bawah
Jaemin pula memakai baju t-shirt warna hitam dan dia pakai kot panjang warna putih. Ala kot yg sampai paha tu dgn seluar Jean hitam dan memakai kasut vans putih. Simple je jaemin punya.)
"Sayang💕"
"Ya."
Aku : Ehh dia tak marah jaemin panggil dia sayang.
Yeji : Diamla kau.Back back
"Sayang. Kamu tak perasan ke yg yuna tu tiru kamu punya gaya. Kamu tak marah ke?"
"Ntah la. So ni nak kena buat apa? "
"Soalan yg bagus. Jom ikut Nana se.. "
"Sekarang ke? "
"Esok"
Nehh. Tahi punya jaemin.
Kring krong kreng krang (uii loceng depa mna dapat. Aku nak beli.)
Memandangkan kelas dance dah habis jadi jaemin dan yeji lepak dulu dalam tu memandangkan aircond tak tutup lagi. And diorang sementara tu berlatih dance sekali.
Yeji berhenti dan rehat sekejap. Manakala jaemin still berlatih.
"Nana. Rehat la dulu. Kang badan panas, demam pulak. "
"Kejap ler sikit lagi. "
Yeji mengangguk lalu main iPhone XR warna biru dia punya. Then jaemin duduk di kerusi yg yeji duduk tu. Jaemin duduk bagi rapat dengan yeji dan dia memeluk yeji.
(Dia peluk pinggang yeji dan sebelah kakiy nya diletakkan atas kedua dua paha yeji. Kepala dilentokkan atas bahu yeji.) ada pahem
Jaemin terlena. Yeji tersenyum melihat jaemin. Lalu yeji menyentuh dahi jaemin. Panas.
"Haih manusia ni. Org kata rehat tak nak. Kan dah panas badan. Kang pengsan mcm mana. Hadeh. " Bebel yeji dlm hati
Yeji membaringkan jaemin atas sofa tu. Then dia ambil tuala kecil dia punya pastu dibasahkan tuala kecil tu dan diletakkan atas dahi jaebon eh silap jaemin ya anak anak. 😂
Selepas itu, dia berlatih dance sementara tunggu jaemin aka jaebon tu bangun. Dia berlatih menari lagu icy and itz summer.
Jaemin aka jaebon POV
"Erm. Aku Kat mna ni. Ouh lupa lak aku Kat bilik dance dgn Princess tadi."
"Ehh Nana. Dah sedar dah. Jom kita balik lewat dah ni."
"Apa dah jadi. Sayang kenapa ada kain ni. "
"Ouh. Tadi badan Nana panas. Itu Princess letak nak kurangkan panas. Org suruh berhenti rehat tak nak kan dah panas badan. Hurm. Nana bawaklah balik kain tu. "
"Amboi. Org tanya ja dia bebel terus. N gumawo sayang. "
"Jom balik. Naik kereta driver dah tunggu. Moto Nana tinggal la dekat sini. "
"Yelah sayang. Jom balik. "
Kata aku lalu memeluk lengan yeji dan menarik dia keluar dari situ.
K skang aku tak tahu nak tulis apa.
Continue❤
YOU ARE READING
Friendship Is Everything
FanfictionHwang Yeji seorang perempuan yg sangat cantik dan mempunyai rambut kerinting. Dia berkawan dgn lelaki yg bernama Na Jaemin. Dia mempunyai abg yg bernama Hwang Jeno. Na Jaemin seorang lelaki yg baik, prihatin sesuai dgn rupanya yg kacak itu. Dia j...