Hoofdstuk 25

299 8 1
                                    

Pov Esmee:

Ik ben aan het nadenken over wie ik moet zoenen, maar ik heb geen idee. Ik haat Max. Wacht eens even, Max. Ik zoen hem gewoon. Ik glimlach en druk mijn lippen op die van hem. 

Hij wilt wegtrekken, maar bedenkt dan waarschijnlijk dat hij dit heeft bedacht. En zoent hij terug. Als we klaar zijn krijg ik een high five van Kylie. 'Lekker bezig Es.' zegt ze lachend. 

Het liefst had ik Thomas gezoend, maar ik moet hem echt vergeten. Hij is mijn fucking stiefbroer en m'n moeder is eindelijk weer gelukkig na pap. Mooi niet dat ik dat ga verpesten door egoïstisch te doen. Max kijkt me raar aan, waardoor ik nep lach naar hem. 

'Het was niet echt de bedoeling dat je mij ging zoenen.' zegt hij dan lachend. 

'Dan had je die hele opdracht maar niet moeten verzinnen.' zeg ik. 

Hij grijnst en zegt: 'Jawel, je had gewoon jeweetwelwie moeten zoenen.' 

'Hou je kop.' sis ik blozend. 

Maar iedereen heeft het natuurlijk gewoon gehoord. 'Wie is jeweetwelwie?' vraagt Kylie met een sneaky glimlach. 

'Weet hij zelf niet eens, hij lult maar wat.' zeg ik snel. Ky gelooft er helemaal niks van, maar dat boeit me niet. Als ze maar niet meer doorvragen. Voordat we verdergaan fluistert Max nog wat in mijn oor. 

'Es, ik weet wel dat je Thomas wilde zoenen.' Ik steek mijn middelvinger op naar hem en wend me weer tot de rest. Gelukkig heeft niemand dat gehoord.

De rest van de middag hebben we niet echt wat bijzonders gedaan. We kregen de punten van het ochtendspel. Waar wij boven wonder gewoon 2e mee zijn geworden, ondanks mij. En daarna hebben we een middagspel gedaan wat echt te vermoeiend was. 

We moesten een heel parcours afleggen, terwijl je hele team aan elkaar vastzat. Gelukkig kan ons team nog wel samenwerken, maar toen ik het team van Kylie en Max zag. Hun kunnen totaal niet samenwerken, wat natuurlijk door die Sophie komt die alles wilt doen zoals zij wilt. 

Ons team was als 1ste bij de finish, maar verdomme wat doen mijn benen nu pijn. Vooral mijn voet waar ik al op was gevallen. Nu lig ik dus dood op een bank, terwijl ik wat met Thomas praat. Het maakt niet uit waar we over praten het is gewoon altijd leuk om met hem te praten. Hij is gewoon zo leuk. 

Nee Esmee kappen nu. Stiefbroer, mam, Rick, Thomas, stiefbroer. Gaat er door mijn hoofd heen. Tot ik opschrik van Liam die binnenkomt lopen en me wat vroeg. Thomas staat op en zegt: 'Ik ga, zie je later Essie.' 

'Ja, bye.' zeg ik nog snel. Hij mag Liam echt niet. En andersom precies hetzelfde, maarja het zal wel.

Ik schrik weer uit mijn gedachte door Liam die zegt: 'Es, gaat het wel?' Ik knik, maar ik krijg een bezorgde blik van hem. 

'Ga dan eens rechtop zitten.' zegt hij dan. Ik trek mezelf omhoog terwijl Liam langs me ploft. Als ik eindelijk rechtop zit brand mijn voet heel erg. Blijkbaar is de pijn in mijn gezicht te lezen, want Liam ziet het. 

'Zie je het gaat helemaal niet. Ga maar gewoon weer liggen.' 

'Het gaat wel weer weg. En ik kan niet liggen, want jij hebt je op deze bank gepropt.' zeg ik. 

Hij lacht en legt dan voorzichtig mijn benen op die van hem. Nu lig ik met mijn hoofd op de leuning en mijn gezicht naar Liam toe. Ik glimlach dankbaar naar hem. 

'Es, mag ik je wat vragen?' zegt hij dan ineens. 'Eh, ja tuurlijk.' stamel ik. Hij denkt na en zegt: 'Denk je dat je iemand leuk kan vinden na 2 dagen?' 

'Ehh, ja denk het. Als je gewoon veel met diegene omgaat en een goeie band hebt, waarom niet.' zeg ik dan. 

'Waarom vraag je dat eigenlijk?' voeg ik er nog snel aan toe. 

'Ehh, omdat het bij mij is gebeurd.' stamelt hij. Ik begin een vermoeden te krijgen en denk na over wat ik ga zeggen. 

'Wie dan?' zeg ik zacht. Hij grijnst en zegt: 'Wie denk je?' 

Nadat Liam dat heeft gezegd buigt hij steeds meer naar voren. Tot ik opeens zijn lippen de mijne voel aanraken. Hij houdt met zijn ene hand mijn benen vast, zodat ik niet naar beneden flikker. En zijn andere hand steunt langs mijn hoofd. Ik twijfel even, maar zoen dan terug. Hij laat zijn tong langs de mijne gaan. Ik duw mijn tong tegen de zijne en zoen hem terug.

Als we weer loskomen van elkaar zie ik opeens Max en Kylie bij de deur staan. Max kijkt me met een blik aan, waarvan ik al weet wat hij bedoelt. En Ky staat daar tevreden naar Liam te glimlachen. 

Ik negeer ze maar gewoon en probeer op te staan. Wat niet al te soepel verloopt, want ik lig alweer bijna op mijn gezicht. Liam trekt me net op tijd terug, waardoor ik niet val. Ik glimlach naar hem en dan helpt hij me opstaan. Dan lopen we achter Max en Kylie aan naar de eetzaal.

 Beter gezegd: Hinkelend terwijl ik aan Liam hang. Mijn voet doet echt niet normaal veel pijn. 

Eerste kus #Lesmee!

xoxo

Mijn stiefbroer? ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu