'Heb je een vriendin?' vraag ik aan Thomas.
Hij wordt nogal zenuwachtig en antwoord dan een zachte ja. 'Hier ze belt je.' zeg ik emotieloos en ik druk de telefoon in zijn handen.
Hij weigert haar gesprek en vraagt me: 'Hoe maak ik het het beste uit met een meisje?' Ik kijk hem vragend aan. 'Wil je het uitmaken met die Roos, hoezo?'
'Ja anders vroeg ik het niet. Ik vind haar gewoon niet meer leuk.' Is zijn droge antwoord.
'Hoelang heb je al een relatie met haar dan?' vraag ik nieuwsgierig. 'Waarom wil je dat allemaal weten Essie?
'Ik moet je toch helpen, vertel het nou gewoon.' antwoord ik ongeduldig. Thomas denkt lang naar voor hij met zijn antwoord komt.
'6 maanden ongeveer.'
'Je moet gewoon op haar aflopen en zeggen dat je haar niet meer leuk vind.' Wat geef ik toch goed avies.
'Ja dat is nogal makkelijk gezegd.' Zucht hij.
'Zit ze bij ons op school?' vraag ik nieuwsgierig.
Hij knikt en zegt: 'Ze zit in hetzelfde jaar als jou.'
Ik denk na en bedenk me dat er een Roos bij mij met bio en wiskunde zit. 'Heb je een foto?' vraag ik dan aan Thomas. Hij kijkt me raar aan, maar laat dan toch een foto zien. Het is echt die Roos die ik dacht. Max vertelde me al van alles over haar. Als ik hem moet geloven en dat doe ik zeker is die Roos een bitch.
'Je hebt serieus een relatie met haar.' Lach ik, terwijl ik naar de foto wijs.
Twijfelend kijkt hij me aan. 'Ja hoezo, ken je haar?'
'Ja, ik heb bio en wiskunde met haar.' breng ik nog steeds lachend uit.
'En wat is daar zo grappig aan?' vraagt Thomas me.
'Nou gewoon, ik snap niet wat je in haar ziet of zag.' zeg ik terwijl ik probeer niet weer te lachen. 'Goed idee om het uit te maken.' voeg ik er nog aan toe. 'Je kent haar toch pas 1 dag?' vraagt Thomas verward. 'Ja 1 dag is al genoeg om te weten dat die meid een bitch is, sorry.' vind ik.
Hij haalt zijn schouders op en zegt: 'Het zal wel, laten we de film afkijken.'
'Niet weer die film.' Kreun ik en ik kijk hem met een pruillip aan. Hij lacht en trekt me tegen zich aan terwijl hij een arm om me heen slaat. 'Zo beter?' Ik besluit het maar zo te laten, want deze film maakt me gek.
Ik lig rustig te slapen tot opeens een of andere sukkel op mijn bed begint te springen. Ik open mijn ogen en zie Thomas, net een klein kind.
'Thomas wat doe je ik sliep.' zeg ik met mijn slaaphoofd.
'Ja dat zag ik daarom maakte ik je wakker.' Ik zucht en kijk op mijn wekker. 7:45 staat er. Ik schrik en spring meteen uit bed. Over een kwartier moeten we al gaan. 'Ben ik door mijn wekker heen geslapen?' vraag ik aan Thomas.
'Jupp, daarom maakte ik je wakker.' hij geeft me nog een knipoog en loopt dan weg.
Ik trek snel wat kleren uit mijn kast en doe ze aan. Dan ren ik naar de badkamer en doe snel mijn make up. Voor ik naar beneden ga grijp ik nog snel mijn tas die ik gelukkig gister al het ingepakt. Ik ren naar beneden en plof vermoeiend neer op de bank. Thomas die al is aangekleed (wat een wonder is) zit aan tafel te ontbijten.
Hij roept naar mij: 'Kom je ook ontbijten we moeten zo gaan!'
'Jaja ik kom al.' zucht ik. Normaal sta ik altijd om 7 uur op, zodat ik een uur tijd heb om wakker te worden. Ik werk mijn eten naar binnen en vind dat we dan moeten gaan, want het is ondertussen al 8:05. En we moeten nog 20 minuten fietsen en de les begint om 8:30 alweer.
Als Thomas en ik eindelijk onderweg zijn vraag ik hem naar Roos en wanneer hij het gaat uitmaken. 'Waarom wil je dat weten?' vraagt hij.
'Je moet niet met een meisje zijn die je niet leuk vind, en ik mag haar niet.' zeg ik terwijl ik hard doortrap. Hij haalt zijn schouders op en fietst ook wat sneller.
'Wie was eigenlijk die jongen waarmee je gister was?' vraagt hij ineens. 'Max, hoezo?' vraag ik. 'En jullie zijn vrienden?' vraagt hij. 'Ja, jaloers?' Grijns ik.
Omdat hij dus niet weet dat Max homo is. 'Nope, ik heb een relatie hoor.' zegt hij. Ik rol met mijn ogen hevig.
'Ja, i know met Roos. Ik zet een stemmetje op en zeg: 'Ohh nee mijn nagel is afgebroken help! Bel 112!'
Thomas begint te lachen. 'Goeie imitatie.'
Ik rol nog een keer met mijn ogen en zeg: 'Maak het maar snel uit met haar, voordat ik haar nog in ons huis zie.'
'Wie is er hier nu jaloers?' zegt hij terwijl we eindelijk bij school zijn aangekomen. Ik gooi mijn fiets in een rek en draai hem op slot.
Dan loop ik weg en roep Thomas nog na: 'Niemand kan jaloers zijn op die bitch!' en ik geef hem nog een kushandje. Hij kijkt me vreemd aan, maar ik stap al de school in. Ik kijk om me heen om mijn lokaal te vinden. Dan word ik opeens van achter geknuffeld. Ik draai me om en zeg: 'Ik schrok me dood! Kom we gaan naar het lokaal want ik weet niet waar het is.' zeg ik tegen Max.
'Jaja baas!'
Thomas heeft een vriendin!? Wie had dit zien aankomen.
xoxo
JE LEEST
Mijn stiefbroer? ✅
RomanceHeyy ik ben Esmee en ik ben nu 16. Eigenlijk leef ik gewoon een normaal leventje. Elke dag school. Het enige bijzonder is dat mijn vader is overleden aan een auto ongeluk toen ik 10 jaar was. Daar was ik toen echt kapot van, maar nu heb ik het geacc...