SHAE cepat-cepat masuk dalam hotel lepas Isaac kasi berhenti tu kereta depan Vegency hotel.
"See you...... Tomorrow..." Bilang Isaac tapi Shae nda dengar, dia suda keluar dari keretanya tanpa cakap apa-apa.
It's okay.. I'll talk with you tomorrow.. Isaac senyum sambil mengalihkan pandangan dia dari Shae yang suda hilang dari pandangan.
Buduh kau Shae. Sudah orang baik hantar balik kau inda pun say thanks. Bermonolog hati Shae. Bila Shae keluar mau jumpa Isaac, kereta dia sudah jalan.
It's okay. Saya akan say thanks sama dia esok..
Suasana keadaan hotel, nda berapa ramai customer. Si Milan pun buli lagi bergosip dengan rakan kerja dia.
"Hey babe..." Shae kasi kejut Milan yang tengah syok membawang.
"Kau ni Shae, kalau saya ada heart attack kan suda alfatihah saya tadi. Kesian nanti si Fred jadi duda belum pun sempat kahwin." Bebel Milan.
Shae cuma ketawa. Geli betul hati dia.
"Uish, kau tau kah Sher tadi kan saya pigi kasi kemas tu bilik 07 terkejut ni saya dengar bunyi yang tidak sepatutnya. Terkejut jantung saya, seram." Milan ketawa lagi dengan si Sherry. Kawan kerja dia. Kalau nda membawang memang inda sah.
"Oi Milan, macam kau inda biasa bah.." Saya menyampuk cerita durang.
"Biasa bah cuma kalau orang lain yang saya dengar kan, lain pula rasa.." Milan serentak ketawa dengan Sherry.
Shae geleng kepala saja.. buduh-buduh punya kawan.. Shae termenung kejap dalam lobi, tiba-tiba dia teringat dengan mendiang mumi dadi dia. Perasaan rindu mula menyelubungi diri..
"Hey Shae! Kenapa kau ni sedih? Share bah dengan saya.." Bilang Milan. Dia datang dekat Shae sambil bawa mug berisi tea panas.
"Saya rindu durang, mumi dadi saya. Tidak sedar masa berlalu cepat betul.." Air mata Shae mula berlinangan.
"Babe.." Milan menyentuh tangan Shae. "Kau kawan saya, saya sedih bila kau begini. Mari saya kasih kawan kau pigi grave durang.."
"Terima kasih sebab jadi kawan saya Milan. Saya cuma ada kau saja.. Tapi sekarang kau kerja lagi.. next time la."
"Saya boleh tukar masa rehat saya, kita boleh jalan sekarang.. Jum.."
Shae pigi di bilik dia kejap untuk tukar pakaian, Milan pula pigi locker dia untuk ambil beg.
Dalam perjalanan saya diam saja si Milan bercakap pun saya inda layan. Mood saya tidak berapa baik lepas teringat dengan parents saya. Saya ingat durang, harapan durang dengan saya. Saya rasa tiada guna betul.
"Kita sampai sudah Shae.. Saya tunggu sini saja k.. Take your time.." Bilang Milan.
Shae senyum lepas tu keluar dari kereta. Dia bawa tu bunga yang dia singgah beli tadi..
Mumi, dadi saya minta maaf sebab tidak dapat tunaikan impian kamu. Saya gagal jadi seperti yang kamu mau.. Takdir tidak menyebelahi saya. Kalaulah kejadian itu tidak jadi mungkin sekarang saya sudah berjaya.. Air mata turun membasahi pipi Shae. Hatinya sakit. Sakit sangat.
Lepas 30minit berlalu, Milan datang tingu si Shae.
"Hey babe. Kau sudah janji kan tidak mau sedih nangis macam begini.. Jum balik.." Milan datang tarik tangan Shae.
YOU ARE READING
HIM ✔️
General FictionMengisahkan tentang SHAE yang telah disahkan hamil tanpa dia tahu siapa pelakunya. Dibelenggu oleh kejadian itu shae mengambil keputusan untuk meninggalkan tanah airnya untuk menyembunyikan hal yang berlaku ke atas dirinya. Beberapa tahun berlalu ke...