Lost Brothers

13 2 0
                                    

Chp 1

Zzuppp!!! Satu Kelibat Pantas Sahaja Melintasi Yaya. Dia Menggigil Ketakutan Termasuk Hari Ini Sudah Seminggu Berturut-Turut Mengalami Kejadian Itu. Semua Ini Berlaku Sejak Dia Sampai Disini...

*Flashback*

Appa: "Yaya, Kita Kena Pindah Harini Jugak!''
Yaya: "Pindah Lagi? Waeyo Appa? Saya Baru Nak Bergaul Dengan Chingu-Chingu Disini!''
Yaya Memalingkan Mukanya Ke Luar Jendela. Nak Tak Nak, Dia Terpaksa Akur Dengan Keputusan Appanya.

...

"Huaghhhhh'', Yaya Menguap. Dia Memerhati Sekeliling Hutan Dia Terus Tidur Semenjak Tiba Dirumah Barunya Tadi. Malas Rasanya Hendak Mengemas Barang.

Appanya Tiada Dirumah. Yaya Mengelilingi Rumah Kayu Moden Tersebut. Hari Mulai Senja. Yaya Duduk Diluar Rumah Sambil Memandang Sungai Ditepi Rumahnya. Tiba-Tiba Dia Merasakan Ada Mata-Mata Yang Sedang Memerhatikannya. Cepat-Cepat Yaya Masuk Kedalam Rumah.

Malam Itu Yaya Mendapat Panggilan Dari Chingu Baiknya,Ying.

Ying: "Annyeong Chingu-Ya~''
Yaya: "Ying!! Bogoshipda!!''
Ying: " Na...''

Tiba-Tiba Talian Terputus. Rupa-Rupanya Tiada Servis Rangkaian.

Yaya: " Ishh Bencinya!!!!'' (Baling Telefon)

Jerit Yaya Sekuat Hati. Tiba-Tiba Zzuppp!!! Kedengaran Bunyi Angin Yang Sangat Kuat Melintasi Yaya. Angin Tersebut Menuju Ke Sungai Yaya Ketakutan Lalu Berlari Menuju Kebiliknya.

*End Flashback*

Dalam Ketakutan Tadi,Yaya Memberanikan Dirinya, "Siapa Kat Sana? Jangan Main-Main Dengan Aku La!'', Yaya Tekad Untuk Mengetahui Siapakah Atau Apakah Yang Selalu Mengganggunya Sejak Seminggu Yang Lalu.

Tiba-Tiba Muncul Lembaga Bertelinga Capang Didepannya. Tinggi Dan Lembaga Tersebut Tersenyum Memandang Yaya. Yaya Terkaku.

***: "Hyung Takkanlah Nak Tersenyum Je?''
***: ...
***: "Kya Yoda!" (Ketuk Kepala Yoda)
***: "Aduh Budak Eyeliner Ni! '' (Buat Muka Marah + Comel)
Cy: "Hai, Saya Chanyeol'' (Melambai Ke Arah Yaya)
Bh: "Saya Pulak Baekhyun. Awak Ada Eyeliner Tak?
Yaya: (Angguk) "Awak Ni Siapa?''
Cy&Bh: "Okay Bye! Jumpa Esok!!!'' (Terus Menghilangkan Diri)
Yaya: "Apa Yang Aku Tegur Ni?" (Makin Takut)

#Yaya
#Ying
#Baekhyun
#Chanyeol

Lost BrothersWhere stories live. Discover now