Rakan Baru

11 2 0
                                    

Chp 2

Keesokkan Harinya…

Appa: "Yaya Dah Bersedia Nak Ke Sekolah?"
Yaya: "Emm… Tapi Jangan Harap Yaya Akan Bergaul Dengan Budak-Budak Dekat Sekolah Nanti"
Appa: "Waeyo?"
Yaya: "Nanti Jadi Macam Sebelumni Macam Mana? Appa Tau Tak Susah Nak Lupakan Kawan-Kawan Yaya Kat Seoul Tu" (Emo)
Appa: "Mian.. Tapi Appa Harap Kamu Dapat Berkawan Dengan Mereka Semua, Untuk Kebaikan Kamu Jugak"

Depan Pintu Pagar Sekolah..

***: "…"
Yaya: "Taknak Tahan Ke Sebab Lambat?
***:  "…"
Yaya:  "Saya Pelajar Baru" (Terus Bla Dari Situ)
***: "…" (Blur+Tak Endahkan Kehadiran Dan Pemergian Yaya)

"Okay Kelas, Harini Kita Ada Pelajar Baru", Kata Cikgu Suho Dengan Muka Yang Gembira.

"Nah Kad Kredit Sebagai Hadiah Perkenalan", Cikgu Suho Memberanikan Salah Satu Kad Kreditnya Kepada Yaya. Lantas Yaya Menggelengkan Kepalanya Tanda Menolak.

*Alolo", Cikgu Suho Membuat Muka Kesian.

"Hahahahahahaha, Hyung Kene Rejected" Chanyeol Tertawa Melihat Cikgunya.

"Oii Happy Virus Bertelinga Capang, Panggil Hyung Tu Cikgu La", Baekhyun Yang Duduk Disebelahnya Menugur Chanyeol.

Kelas Mula Hingar Bingar Dengan Tawa Mereka Dan Ada Yang Mula Bergosip Sesama Sendiri.

"Okay Kelas, Diam Semua Sekali", Cikgu Suho Memberikan Arahan Tegas Kepada Anak-Anak Muridnya Lalu Dia Menyambung Kembali,

"Yaya, Awak Boleh Duduk Di Belakang Chanyeol". Arah Cikgu Suho Sambil Menunjuk Ke Arah Chanyeol.

Yaya: "Hai" (Sambil Melambai Kepada Deskmate-Nya Itu
***: "…"
Yaya: "Ni Budak Yang Tak Tahan Aku Tadi Ni" (Kata Yaya Dalam Hati)
***: "…"
Baekhyun: "Biarkan Je Yaya. Dia Memang Gitu. By The Way, Nama Dia Lay" (Sambil Menambah Lagi Eyeliner  Di Matanya.
Suho: "Sudah-Sudah La Dengan Eyeliner Tu, Cikgu Rampas Nanti".
Bh: "Andwaeeeee" (Cepat-Cepat Sorokkan Eyeliner)
Ch: "Hahahahahahaha" (Ketawa Tak Henti-Henti Sampai Balik)

Dikala Senja Menjelma.

Zzuppp.Chanyeol Dan Baekhyun Melakukan Rutin Senja Mereka Iaitu Memerhatikan Yaya Dari Seberang Sungai.

Bh: "Baguslah Yaya Tak Apa-Apa".
Ch: "Jom Balik"

Pada Hari Itu Yaya Dapat Tidur Dengan Tenang.

*Disatu Tempat Yang Lain*

Chen: "Arghhhhhh Bencinya Sepatutnya Kita Guna Kekerasan"!(Highnote Sampai Pecah Kaca Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas Eh! Macam Pantun Pulak Daa)
Xiumin: (Tutup Telinga Guna Baozi)
Tao: (Peluk Patung Panda Kuat-Kuat)
Sehun: (Tertumpah Bubble Tea Lalu Menangis Kat D.o)
D.o: "Tak Boleh Kuasa Tu Takkan Keluar Sepenuhnya Kalau Dia Taktau Perkara Sebenar".
Chen: *Sigh* (Blah Dari Situ Dengan Muka Yang Tegang) 


#Lay
#Yaya
#Baekhyun
#Suho
#Chanyeol
#Chen
#Xiumin
#Tao
#Sehun
#D.o


Lost BrothersWhere stories live. Discover now