Chp 3
*Seminggu Berlalu*
Bh: "Yaya Awak Kene Berhati-Hati"
Yaya: "Waeyo?"
Ch: "Hahahahahahaha Baekhyun Bergurau Je Tu,Kan Lay?"
Lay: "…" (Blur)
Ch: "Menyesal Tanya" (Bla Dari Situ)
Yaya: "Betul Ke Bergurau Je?" (Pandang Baekhyun)
Bh: "Eh..Haa... Em..Ye!" (Terus Lari Ikut Chanyeol)
Yaya: "Macam Tak Meyakinkan Betul Si Budak Eyeliner Tebal Ni"
Lay: "Betul La Tu" (Kembali Blur)
Yaya: "Wow!Amazing Betul Sampai Blumy Lay Pon Dapat Tangkap Ada Something Wrong Somewhere Ni!" (Teruja)
Lay: "Sebab Aku Tau La Adoi" (Cakap Dalam Hati)"Kringggg"Loceng Waktu Rehat Berbunyi. Ramai Berlari Kekantin Termasuklah Yaya. Tiba-Tiba "Kedebuk" Yaya Jatuh Seperti Nangka Busuk Dia Terlanggar Seorang Namja.
Dalam Keadaan Pening Lalat, Yaya Perlahan-Lahan Bangun.Luhan: "Adoi Asal Aku Pon Jatuh Sekali Ni? Tak Manly La Nanti" (Bebel Sambil Bangun)
"Woi Budak, Kau Ni Tak Nampak Jalan Ke"? (Luhan Menambahkan Lagi Bebelannya)
Yaya: "Mian-Mian Tak Sengaja Saya Lapar Sangat". (Berulang Kali Yaya Tunduk Memohon Maaf)
Luhan: "Nasib Baik Aku Pon Nak Cepat" (Blah)
Yaya: (Terus Ke Kantin)*Bilik Meeting*
Luhan Terus Menerjah Pintu Bilik Meeting Tersebut.
Tao: "Oh Mak Kau Panda!" (Sambil Pukul Baekhyun)
Bh: "Oii Eyeliner Aku Comot" (Pukul Tao Balik)
Suho: "Ambik Kad Kredit Ni, Gi Beli Eyeliner Baru Nanti. Sekarang Diam". (Pandang Baekhyun)
Luhan: "Hyung Nak Apa Panggil Kiteorang Ni"?
Ch: "Kita Kene Settlekan Hal Ni Secepat Mungkin". (Terang Chanyeol Dengan Nada Risau)
Lay: "Betul" (Walaupun Agak Blur,Lay Masih Memberikan Respon)
Luhan: "Okay Jom Bincang"*Tamat Waktu Persekolahan*
Suho: "Okay Sebelum Balik,Nama Yang Cikgu Sebut Ni Ikut Cikgu Ke Bilik Guru Ye".
Yaya Merupakan Salah Seorang Pelajar Yang Dipanggil Ke Bilik Guru. Dia Mengekori Chanyeol, Baekhyun Dan Lay Ke Bilik Guru.
Didalam Bilik Guru Tersebut,Yaya Mendapati Bahawa Dia Seorang Sahaja Yeoja Disitu Manakala 9 Lagi Namja, Termasuklah Cikgunya Suho, Chanyeol, Baekhyun Dan Lay. Muka-Muka Yang Lain Sepertinya Tidak Pernah Dilihat. Eh! Ada Namja Yang Dia Langgar Tadi La!
Suho: "Okay,Kita Akan Berlakon"
"WHATT??!?", Semua Terperanjat Kecuali Baekhyun,Lay, Chanyeol,Luhan.
Chen: "Aghh Serius Lah Hyung?"
Xiumin: "Tiberrrr"
Tao: "Berlakon? Martial Arts Jom" (Buat Muka Teruja)Yaya: "Apa Ni ?? T.T" (Tepuk Dahi Sendiri)
Chen: "Nak Mati Ke? Nak Kita Berlakon Apa? Kalau Puak-Puak 'Tu' Termakan Dengan Lakonan Takpela Jugak. Diaorang Masih Ingat Muka Kita La Hyug Walaupun Pun Dah 10 Tahun Berlalu"! (Chen Mula Emo.Adakala Highnotenya Kedengaran)
Yaya: "Apeni? T.T"
Lay: "…"
Suho: "Chen, Ambil Ni. Sabar Dulu" (Hulur Kad Kredit)" Not Everybody Knew The Story Well. Yaya Doesent" (Bisik Cikgu Suho)
Chen: "Alright.."Cikgu Suho Mengambil Nafas Seketika Memulakan Perbincangan 'Lakonan' Mereka,
"Cerita Ni Berlaku Lebih Kurang 13 Tahun Yang Lepas Dimana Terdapat 12 Sahabat Yang Berjanji Untuk Sentiasa Bersama. Walaupun Mereka Masih Kecik Tapi Semangat Setiakawan Mereka Sangat Kuat".
Cikgu Suho Berhenti. Dia Memandang Satu Persatu Wajah Anak Muridnya. Kemudian Dia Memandang Yaya. Okey Fine, Budak Yaya Tu Blur Mengalahkan Lay Pulak! Cikgu Suho Mengeluh Lalu Menyambung.
"Satu Hari, Mereka Bermain Jauh Didalam Hutan. Hari Mulai Malam Dan Mereka Pon Tersesat Dalam Keadaan Panik, Salah Seorang Dari Meraka Ternampak Sebuah Gua Ya, Mungkin Itu Saja Tempat Yang Dikira Selamat Buat ketika Itu ".
"Hyung,Lama Lagi Ke"? - Sepertinya Baekhyun Mulai Penat
"Okey,Nak Dipendekkan Cerita Dorang Ber-12 Jumpa Something That Gave Them Super Powers Like Boleh Manipulate Angin,Kilat Then Ada Yang Boleh Teleport, Boleh Heal Orang And Yang Paling Power Ialah DAPAT MANIPULATE AIR Hahaha" - Sempat Lagi Cikgu Suho ketawa Geli Hati Dengan Ayat Terakhirnya.
"Buuuu!!"-Chen
"Bluwekkk Muntah Bubble Tea Aku"-Sehun"Hahahahaha"-Chanyeol
"Adoi Riaknya"-D.o (Buat Muka)
"?????" -Yaya (Blur Bersama Lay)Cikgu Suho Menyambung Lagi,"Okey,Okey, Semua Power. Pendek Cerita Lagi, Dua Orang Dari Meraka Tu Somehow. Tiba-Tiba Lost. Bukan Sebab Sesat Lagi Atau Kuasa Diorang Invisibility Tapi Ada Satu Puak Ni, Actually Kami Eh Mereka Pon Tak Tau Sape Dorang Tu Tiba-Tiba Grabed Dua Orang Ni And Pup Hilang Dari Kitaorang Semua".
Kalini Mata Cikgu Suho Bergenang Air Mata.
"Sedih Sangat Ke Cerita Ni? Aku Rasa Biasa Je"-Kata Yaya Dalam Hati
''Okey La Sampai Sini Dulu. Kamu Semua Boleh Balik"-Cikgu Suho
Semua Pelajar Namja Terus Keluar Dari Bilik Guru."Em Yaya.."-Cikgu Suho
"Nae S?''-Yaya
"Ingat Betul-Betul And Hadamkan Cerita Ni Ye? Kalau Boleh Hayati And Try To Fell The Story".-Cikgu Suho
"Nae Seongsaengnim"-Yaya (Keluar Dari Bilik Guru)Cikgu Suho Hanya Duduk Dalam Bilik Guru. Dia Mengenangkan Sahabat Karibnya, Kembar Kai Dan kris. Setiap Detik Didalam Gua Tersebut Sentiasa Berlegar Dalam Ingatannya. Amat Perit Apabila Sebagai Hyung Mereka Semua, Dia Tidak Dapat Berbual Apa-Apa Ye Cerita Yang Disampaikan Kepada Anak Muridnya Tadi Bukanlah Sekadar Untuk Lakonan, Malah Anak-Anak Murid Namja Tersebut Murapakan Dongsaengnya Yang Selalu Bermain Dengannya Dari Dulu.
YOU ARE READING
Lost Brothers
HumorTolong Baca Ff Ini Kalau Best Tolong Sokong Vote Like And Comment