Hoofdstuk 1

12 0 0
                                    

Finn

Ik woon hier nu 2 dagen bij mijn zus Sofie, ze is hier komen wonen toen ze ging studeren en is daarna niet meer weg gegaan. Nu ik hier ook ga studeren ben ik bij haar ingetrokken. Sofie's beste vriendin woont naast ons, ze heet Emma volgensmij, haar broertje Thomas gaat dezelfde fotografie opleiding doen als dat ik ga doen, ik hoop dat we bij elkaar in de klas komen, dan ken ik iniedergeval iemand. Het enige nadeel daaraan is dat ik gay ben, Thomas weet dat misschien. Toen we kennis maakte heb ik het gezegd, maar zo zacht dat ik niet zeker ben of hij het gehoord heeft, ik hoop van niet want om eerlijk te zijn voel ik me wel aangetrokken door hem. Hij is zo mooi met zijn bruine haar dat altijd in de war lijkt te zitten, zijn groene ogen die recht in je ziel lijken te kijken en dan die schattige sproeten, stieken hoop ik dat hij ook gay is, maar ik durf het niet te vragen. Misschien kan ik het Sofie vertellen, we vertellen elkaar namelijk alles. Misschien kan ze het dan aan Emma vragen. 


Ik loop naar beneden, waar mijn zus een kop thee zit te drinken aan de tafel, ze weet dat ik gay ben. 'Sofie... Kun je me ergens mee helpen...' zeg ik maar. 'Tuurlijk broertje, dat weet je toch. Nou wat is het.' 'Sofie, je moet eerst beloven het niet zomaar aan iedereen door te vertellen.' Sofie antwoord meteen met: 'Beloofd' 'Oké, hier komt het. Ik vind Thomas leuk...' Het komt er uit voordat ik er erg in heb en zie Sofie me vol trots aan staren. 'MIJN GOD FINN! IK BEN ZO TROTS OP JE! JE VIND EINDELIJK IEMAND LEUK!' Schreewt ze. 'Sofie! rustig, alsjebieft?' 'Oké Finn, hoe kan ik je hiermee helpen.' 'Nou als je alsjeblieft bij Emma kan gaan onderzoeken of Thomas ook gay is zal dat enorm helpen.' 'Mag ik het haar wel vertellen als ze belooft niks aan Thomas te vertellen?' Vraagt ze, hier moet ik even over na denken en beslis dan dat ze het mag vertellen, omdat als Emma het weet het veel makkelijker zal worden.


Thomas

Ik heb net aan Emma verteld over de gevoelens die in me opkwamen toen ik Finn ontmoeten, waarop ze antwoorde dat ik er voorzichtig mee moet zijn vooral omdat hij gay is en ik het niet weet, ik heb nooit een vriendin gehad. Maar of ik gay ben, ik heb geen idee. Het was nooit eerder bij me opgekomen dat de reden dat ik nog nooit een vriendin heb gehad kon zijn dat ik gay ben. Emma wordt opgebeld door Sofie, en ze loopt naar de keuken terwijl ze aan het kletsen is, ik heb geen idee waar het gesprek over gaat maar het duurt bijna 3 kwartier. Als ze terug komt heeft ze koekjes en thee mee, ze zegt dat we uitgenodigd zijn door Sofie om bij haar en Finn te gaan eten vanavond. Dit had ik dus niet verwacht, en heb er ook niet heel veel zin in maar Emma dwingt me om mee te gaan.


______________

Dat was dus hoofdstuk 1

Hoop dat jullie het leuk vonden, als je leuke ideeën hebt voor het verhaal laat het zeker weten!

X

Emma


Since when in the closet?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu