BÖLÜM 1

59 7 7
                                    

YIL 1187

Her şeyden habersiz bir şekilde yatağında uyuyan Ricardo, Richard'ın kapıyı çalmasıyla uyandı. Richard adeta kapıyı kırarak içeriye girmişti... Ağır zırhlarının altında kan ter içerisinde kalmış olan cüsseli bedeniyle Ricardo'nun kolundan tutarak saraydan uzaklaşmaya başlamışlardı... 

Richard hiç bir açıklama yapmamış, Ricardo ise korkudan bembeyaz kesilmişti. Ricardo'nun beyaz el bilekleri kızarmış, ayak tabanları şişmişti... Buna rağmen acıya dayanmalı ve Richard ile koşmaya devam etmeliydi, nedenini bilmese dahi...

Richard ve Ricardo saraydan 300 metre kadar uzaklaştıktan sonra dere kenarında ki Richard'ın önceden hazırladığı atlara binerek saraydan uzaklaşmaya devam ettiler. Bu süre zarfında Richard'ın tek sözü, "Sadece bana güven ve takip et" olmuştu. Ricardo yıllar önce babasını kurtaran Richard'a güveniyordu... Yaklaşık 2 kilometre kadar sonra Zanbu adlı kasaba yakınlarında Richard atından indi, Richard'ın bu haraketini Ricardo takip etti... 

Richard eliyle ileride ki harabe olmuş olan evi işaret ederek "Hadi" dedi. Richard harabe olan eve yürüyorken Ricardo sakin adımlarla ileride kadim dostu ve ustası olacak olan kişiyi takip ediyordu. 

Richard cüsseli bedeni ve ağır zırhlarıyla birlikte her adım atışında derin bir nefes alıyor ve demir sesi Ricardo'nun kulaklarında yankılanıyordu...

Richard evin kapısını yavaşça araladı ve içeriye sakin adımlarla girerek ağır zırhlarıyla birlikte yere oturdu. Ricardo da yere oturduktan sonra Richard sakin olmasını söylerek anlatmaya başladı;

"Kız kardeşin Viole tahta geçemeyeceği gereçeksiyle babana suikast düzenledi, sarayda ki huzursuzluk ve sessizlik her şeyin kanıtıydı... Viole'nin seni öldürtmek isteyeceğini öngördüm ve seni saraydan uzaklaştırmak için harekete geçtim, nitekim Vioele'nin suikast girişiminin ardında ki sebep sensin... Biliyorsun Ricardo, erkek varis olduğun için tahta ablan değil sen geçecektin... Ancak, artık ablanın bir tahtı olacağından bile şüpheliyim..."

Ricardo her ne kadar küçük olsada olan her şeyi anlayabiliyor, nedenlerini ise biliyordu... 

Konuşmayı, harabe olmuş olan eve gelen iki ok böldü, bunlar Viole'nin yolladığı birliklerden birisi olmalıydı...

At kişnemeleri onlara yol göstermişti. Richard kafasını evin kapısından dışarıya çıkartarak biraz gözlemledikten sonra ağır zırhlarıyla birlikte dışarıya bir kaç adım attı, belinde ki hançerlerden ikisini çıkartarak Vioele'nin gönderdiği iki kişilik birliği tek bir hamlede yere serdi. Ardından Ricardo'ya dönerek "Yakınlarda daha fazla asker olabilir... Bugünlük Zanbu kasabasında dinlenelim" dedi. Ricardo ne dinlenmeye ne de yaşadıklarını hazmetmeye vakit bulamamıştı, şimdi ise yaklaşık 2 kilometre at sırtında gidecek ve Zanbu kasabına ulaşacaktı... Richard ve Ricardo atına atlayarak ilerlemeye başladılar, keskin ve güçlü kişnemeler yavaşça etrafa yayılıyordu.

Aradan kısa bir süre geçtikten sonra Richard ve Ricardo Zanbu kasabasına gelmişler, atlarından inerek köylüler ile konuşmuşlar ve kalacak bir yer için onları ikna etmişlerdi...

Richard, Ricardo'ya dönerek "Yarın sabah buradan gitmiş olalım... Kuzey krallığına giriş yapacağız, orada bir dostum var ve bizi saklayacaktır." dedi. 

Richard ve Ricardo evlerine geçmiş, Richard, Ricardoya uyumasını söyleyerek nöbet tutmaya başlamıştı. Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte Ricardo uyanmış ve Richard ona "Yola çıkalım, yolda biraz avlanır karnımızı doyururuz..." demişti. Richard ve Ricardo yola çıkmış, kuzey krallığına Zurin kasabasından giriş yapma kararı almışlardı. Yol üzerinde karşılaşacakları zorluklardan habersiz bir şekilde atlar üzerinde yollarına devam ettiler... Yol uzun ve zorlu olacaktı, nitekim Antik Krallık sınırları en geniş olan Krallık konumundaydı... Kuzey krallığı ile Zanbu kasabası arasında ki mesafe at üzerinde yaklaşık 5-6 günde gidilebilirdi... Richard ve Ricardo Zurin kasabasına doğru ilerlerken, gelen at sesleri ile irkildiler ve ağaçların arkasına geçerek beklemeye başladılar...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 05, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ANTİK KRALLIKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin