Tuan Iman 4 🌷

164 11 0
                                    

KHAIRANI berguling-guling di atas katil mengelak cahaya matahari yang semakin menerangi bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KHAIRANI berguling-guling di atas katil mengelak cahaya matahari yang semakin menerangi bilik. Dia mencelik sedikit dan di hadapannya Ari sedang berdiri dengan senyuman yang lebar. Seram.

"Good morning sleeping beauty~~~" Ari melagukan ucapannya.

"morning" balas Khai dengan malas dan menggosok mata dengan perlahan.

"Ada orang tu lepas solat dia terus tidur, pastu lupa nak kunci jam" ujarnya sambil menunjuk ke arah jam.

Khai tersengih dan memandangnya, majoriti sepanjang mereka berkawan, Ari banyak mencuba buat Khai lambat ke tempat kerja.

"Sebenarnya, rumah kopi tu tutup pagi ni, diorang ada kerja katering. So, tengahari nanti baru aku ke sana." jawab Khai sambil menghadiahkan senyuman lebar kepada Ari.

Senyuman Ari mati serta-merta dan memandang Khai dengan tidak puas hati. Dia sempat menunjukkan jari tengahnya sebelum keluar. Khai ketawa melihat gelagatnya macam budak-budak.

"Nampaknya tidur aku terbantut lah ni" Khai mengeluh kecil dan menuju ke bilik air.

Khai memberus gigi dan mencuci muka. Dia mengenakan seluar slack dan tshirt lengan pendek. Dia mengikat rambut ala kadar.

Berjalan menuju ke dapur, dia ternampak kelibat Ari yang sedang menyiapkan sarapan. Untung bila tinggal serumah dengan orang culinary ni.

Khai sentiasa sokong impian Ari nak menjadi seorang chef

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Khai sentiasa sokong impian Ari nak menjadi seorang chef.

'fighting!'

Dia berjalan ke arah mesin kopi dan menuang secawan kopi untuk dirinya. Dia duduk lalu membuka komputer riba.

Dia membuka email dan terkejut menerima email daripada syarikat Mus Airline. Nasib tak tersembur air kopinya. Interview esok jam 9 pagi. Khai ingatkan Dani tu main-main je.

"Kau tenung apa tu?" tanya Ari.

"Waktu interview untuk assistant position." balas Khai.

"Wah bagus tu!" Balas Ari semangat.

"Esok" Ari berhenti tersenyum dan berlari ke arah almari Khai.

"Weh! Kau buat apa ni?" dia mengeluarkan semua baju Khai di dalam almari itu dan mengeluh.

"Kau ada interview ESOK dan dalam almari kau ni takde apa-apa yang helok!" ujarnya.

"Well Miss Fashionista, tak semua orang suka membeli-belah sampai bankrupt." Khai menyindirnya.

Ari merenung tajam ke arah Khai dan menuju ke dapur. Dia mengemas kembali baju-bajunya yang berada di atas katil akibat dipunggah oleh Ari si durjana.

"Woi manusia! Cepat habiskan makanan kau ni. Kita keluar shopping lepas ni" jerit Ari.

Khai hanya menggeleng-gelengkan kepala dan mengenakan pakaian yang 'agak cantik' untuk keluar nanti. Ada sebabnya kenapa dia tak berapa suka bila keluar shopping dengan Ari. Dia akan menyuruh Khai mencuba semua yang ada dalam kedai tu.

Khai segera mengambil dompet yang tertinggal di dalam bilik sementara Ari menunggu di kereta. Tanpa berlengah, dia berlari anak ke arahnya. Ari berkerut memandang Khai.

"Apa?" tanya Khai.

"Kenapa kau bawa duit? Aku bayar semua nanti." ujarnya.

"Nope. Aku wanita dewasa, I can pay for my own thing." balas Khai dengan confident.

Belum sempat Ari membuka mulut Khai terus masuk ke dalam kereta.

Setelah setengah jam, mereka tiba di Pavilion. Sesampai je dalam sebuah butik french, Ari laju memilih pakaian yang menarik perhatiannya. Dia menghulurkan 2 pasang pakaian. Khai mengeluh kecil dan berlalu untuk mencuba pakaian itu.

Baju pertama yang dia cuba, lace blouse berwarna biru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Baju pertama yang dia cuba, lace blouse berwarna biru. Dia menapak keluar untuk melihat cermin dan Ari tersenyum melihatnya.

"Give me a twirl girl." Kata Ari.

Khai tertawa dan memusingkan badan ala-ala princess gitu.

"Your ass looks fine in that shirt." jawabnya selamba. Muka Khai memerah tanda malu, dia memandang Ari dengan renungan tajam.

Pengakhirannya, setelah sekian lama di dalam kedai itu mencuba pelbagai jenis baju, Khai memutuskan untuk membeli pakaian yang pertama dan terakhir yang telah dia cuba tadi. Biru dan maroon.

Perhentian seterusnya adalah dress store. Ari ada date malam ni, so dia nak dress baru. Akhirnya dia dapat baju yang dia mahukan dan Khai pun turut membeli dress setelah di pujuk rayu oleh Ari a.k.a paksaan.

Mereka berdua membayar dan bergerak pulang ke rumah. Khai mengganti bajunya kepada jeans dan long sleeve shirt berwarna maroon. Mereka mengucapkan selamat tinggal kepada satu sama lain dan Khai menuju ke tempat kerja. Ari tak sabar untuk date manakala Khai nervous dengan interview.

Maksud Khai, how bad can Mr Ceo can be?

TUAN IMAN Where stories live. Discover now