Kringggg~(waktu rehat habis)
"Jiraessi, lepas balik sekolah awak tunggu saya di tempat itu ya?? Saya maybe keluar lambat sikit sebab nak tolong saem angkat barang kejap. Boleh ye??" Taehyung menggenggam tangan kecil Jirae dengan erat sekali. Pelajar lain hanya melihat kesuwitan mereka berdua.
"weh sweet namaty giler,"
"ceh ingat sweet ke hah?? Nak sweet2 bagai pergilah tempat lain....sakit mata aku tengok dua orang ni"
"uwu ni mesti pasangan couple"
"tu bukan si potato ke?? Dia dah laku weh gilerlah, dengan Taehyung lagituh fuh nangis jap."
"weh, itu bukan ex boyfriend si won-"
Dengan refleksinya Taehyung menutup kedua telinga Jirae dan menarik Jirae masuk ke dalam kelasnya.
"jangan sesekali dengar cakap orang terutama sekali si dongji."
Jirae melihat Taehyung hairan.
"Dongji?? Sape tuh?? Jap, anjing ke??" Taehyung mula tergelak.
"bukanlah, dia..emm...takpelah, bye." Taehyung mengucup lembut dahiku sebelum dia balik ke kelasnya.
Tanpa mereka sedar, seseorang sedang melihat pasangan tersebut.
"hmm betul cakap si Dongji tadi, Taehyung dah ada pengganti baru. Tae...tae... Aku tau kau hanya gunakan perempuan tu untuk balas dendam kau pada aku...takpe Tae, aku yakin kau akan tinggalkan perempuan tu dan kembali pada aku, we will see." perempuan itu terus berlalu pergi.
(aku tak jumpa dia pakai baju sekolah huhu imagine jelah dia jalan gitu sambil pakai baju sekolah hahaha😂)
◈ ━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━ ◈
++Jirae pov
Setelah Taehyung balik ke kelasnya, aku pun ikut sama balik ke tempat duduk aku.
Shhh aku tengah blushing ni.
Gila kau tak blushing?? Dia cium dahi aku bhaii hsjsjsksks gaiss sesiapa tolong tampar aku peles.
"ehemm, dah kenapa senyum sorang2?? Tengah happy ke??" lamunanku terhenti, mataku memandang ke arah orang yang bercakap denganku tadi.
"kau rupanya Chaemi a.k.a bakal kakak ipar aku...ape kau nak??" Chaemi mengambil tempat duduk di sebelahku sambil memukul lembut bahuku.
Eleh, malulah tu bila aku mention 'bakal kakak ipar'🌚
"kauni, kita masih sekolah okeyy?? Takyah nak cakap pasal kawin2 ni, final exam pun kita belum lepas."
"Ala lagipun kita tinggal setahun lebih je lagi sebelum graduate ehee" aku tersengeh sengeh sambil memukul lengan Chaemi seperti sajat.
Amboii gatal ye kau wahai Park Jirae... K sambung.
YOU ARE READING
⌜𝐬𝐥𝐨𝐰 𝐮𝐩𝐝𝐚𝐭𝐞⌟ SEKETUL POTATO S2 -KTH-
ФанфикPark Jirae, 'si potato' yang telahpun berkahwin dengan seorang jejaka yang telah memikat hatinya semasa dizaman sekolah, Kim Taehyung. Dapatkah mereka menjalani hidup berumah tangga seperti biasa? 👀🥔 • • • S1 Start: 3 June 2019 End: 1 January 2020...