++Jirae povAku cuba untuk membuka mataku walaupun ianya terlalu berat untuk dibuka.
Cahaya yang terang di hadapanku membuatkan mata aku susah untuk dibuka.
"err..aku kat mana ni??" bapak aa bangun bangun je dah dekat katil. Aku cuba menggerakkan tanganku tetapi tidak dapat.
Jap...
Aku melihat tangan dan kakiku, ohmai aku kena ikat.
Krekk~
"hai sayang, dah bangun??"
Senyuman orang itu membuatkan aku berasa seram sejuk.Sape ni?? Takde taufan takde ribut tetiba panggil aku dengan panggilan sayang..gila ke hape dia ni-)
"kau siapa?? Aku tak kenal kau pun." dengan tiba tiba dia ketawa kuat.
Memang sah dia ni gila, laki siapa ni ashila kutip, ok joke:")
"ya kau memang tak kenal aku, aku senior kau tahun lalu, kim mingyu....tapi aku rasa itu tak penting-"
Kalau tak penting kenapa bagitahu aku?? Senior ke junior aku ni??
"apa yang penting sekarang ni ialah, kau dah jadi milik aku."
"apa yang kau cakapkan ni??" Mingyu mula berjalan mendekati aku. Aku cuba untuk undur ke belakang tetapi aku sudah sampai ke penghujung katil.
Oh shitt dia makin dekat dengan aku weh, tinggal berapa inci je muka aku dengan dia.
Ok aku dah ada idea,
Tapi ini melibatkan masa depan dia.
"can I taste your li-" belum sempat dia mengucup mulutku, kaki aku menendang ehem ehem dia menyebabkan dia merintih kesakitan dan mula berdiri menjauhi aku.
Ni peluang kau Jirae.
Aku mencuba untuk melonggarkan ikatan di tanganku dan seterusnya kakiku.
Belum sempat aku memulas tombol pintu untuk keluar dari situ, hentakan yang kuat terkena pada kepalaku dan membuatkan aku terus rebah ke lantai...again.
Aku memandang botol yang berada di tangannya, ianya botol arak yang sudah pecah dan..
Berdarah?? Takkanlah...
Segera aku memegang kepalaku. BAPAK BANYAK GILA DARAH YANG MENGALIR KELUAR DARI KEPALA AKU DJDJKSKSS
"k-kau dah kenapa tendang aku punya mr. P hah??!! Kau nak aku mati ke?!"
Ya memang pun.
Weh aku nak bercakap pun susah apatah lagi nak bergerak sjjsnsks tuhan tolong haku huhuhu aku tanak kena rogol oleh orang gila ni aku lagi rela mati jadi bangkai daripada kena sentuh oleh orang gila ni.
"sokey, kau dah tak boleh buat apa apa dah sekarang ni....sebelum kau mati, baik aku sentuh kau hahahhaha rasa malas pulak nak jual kau, lagipun kau dah nak mati kot." dia mula mendekati aku, butang baju aku dibuka secara perlahan lahan. Aku menangis dalam diam.
Jirae kau kena kuattt!!!
Serius sekarang ni aku perlukan Taehyung.
Taehyung, please, sebelum aku lelapkan mata buat selamanya-
DUSHH!!
kedengaran pintu keluar ditendng oleh seseorang menyebabkan perbuatan orang gila itu terhenti.
"KAU JANGAN BERANI NAK SENTUH DIA!!! SHE'S MINE!!" satu tumbukan yang kuat terkena pada pipi orang gila-
Stop Jirae dia ada nama, Mingi?? Mango?? Pape jelah.
AKHIRNYA ADA JUGAK YANG SELAMATKAN AKU HUAAAA SJSJSJSKSJD
Jaebal jangan mati dulu wehh, aku nak tengok siapa yang menyelamatkan aku yang hampir nak jadi arwah ni woii
Ok mata aku dah tak boleh nak bukak dah, tapi aku masih boleh dengar.
Kenapa awal sangat aku mati ni woii, aku tak sempat nak tulis surat dekat mak aku, abang aku, Chaemi, Yoonji, Sooeun, Jungkook, dan Taehyung hiks.
"Jirae, bertahan, demi aku."
"aku taknak kehilangan kau."
"aku sayang kau sangat sangat."
"aku ni Ta-" akhirnya aku sudah tidak sedarkan diri.
Babai Jirae semoga kau tak jadi hantu.
End
of Jirae pov.
◈ ━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━ ◈
++Taehyung pov
"aku ni Ta-" kata kata aku terhenti apabila Jirae sudah tidak sedarkan diri.
Adakah aku terlambat??
Aku meletakkan kepalanya di paha aku, darah yang mengalir di kepalanya aku tutup menggunakan kot aku.
"awak...bangun awak," aku menampar nampar pipinya lembut.
Darah yang mengalir tidak henti membuatkan hati aku berasa tidak tenteram. Tuhan tolong jangan ambil nyawa dia, aku betul betul taknak kehilangan dia.
Tanpa berfikir panjang, aku mengucup dahinya lembut.
Bunyi siren polis kedengaran, ni mesti Jungkook yang telefon. Mingyu masih lagi terlantar di lantai, siapa suruh dia berani sentuh Jirae aku tch.
"JIRAEEE!!!" Chaemi, Yoonji dan Sooeun berlari ke arah aku dan Jirae sambil menangis sekuat kuatnya.
"Jirae, aku nak mintak maaf sebab tak tengok tengokkan kau kat sekolah tadi hiks," Chaemi memeluk badan Jirae sebelum badannya aku angkat dari bilik itu sampai ke kereta ambulans.
Aku mengelap air mataku yang asyik jatuh.
Harap kau dapat diselamatkan, Jiraessi.
Aku sayang kau.
++End of Taehyung pov
Tbc🥔
◈ ━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━ ◈
Jangan lupa votement ye gaiss muahh borahaee💜
YOU ARE READING
⌜𝐬𝐥𝐨𝐰 𝐮𝐩𝐝𝐚𝐭𝐞⌟ SEKETUL POTATO S2 -KTH-
FanfictionPark Jirae, 'si potato' yang telahpun berkahwin dengan seorang jejaka yang telah memikat hatinya semasa dizaman sekolah, Kim Taehyung. Dapatkah mereka menjalani hidup berumah tangga seperti biasa? 👀🥔 • • • S1 Start: 3 June 2019 End: 1 January 2020...