Hana memperkenalkan dirinya apabila dilantik sebagai penolong ketua kelas.Dia agak tersipu malu ketika memperkenalkan dirinya di hadapan rakan kelas. barunya.Maklumlah Hana baru sahaja berpindah dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru.Atas sebab urusan kerja ayahnya,dia dan keluarganya terpaksa akur untuk berpindah.Zack terpukau ke arah Hana yg rancak memperkenalkan dirinya.
Usai sesi perkenalan antara semua murid,Cikgu Maszlee menyuruh semua murid duduk di meja masing-masing.Zul berasa pelik akan Zack yang seperti mengalamun di siang hari.“Zack kau ok ke tidak ni?”tanye Zul pada Zack.“Aku ok je,cuma budak baru ni buat aku terpaku lah.Nama dia Hana kan?Cukup indah sekali nama itu.”Ujar Zack pada Zul.
“Zack,kau suka pada Hana ke?Aku tengok cara kau pandang dia pon lain.”Tanye Zul pada Zack.Zack hanya membalas dengan senyuman dan mengangguk tanda dia mengaku.Hana seorang pelajar yang baik,sopan,cantik dan bijak.Walaupon diam ketika guru sedang mengajar,dia juga kuat bercakap di dalam kelas ketika tiada guru.
Zack mendekatkan diri pada Hana selepas seminggu sesi persekolahan.Zack memberanikan dirinya untuk bercakap dengan perempuan yang disukainya.“Hai Hana.Kau sihat?”Tanye Zack.“Alhamdulillah aku sihat je.Kenapa Zack?”Balas Hana ketika dia memadam papan putih.
“Aku nk minta nombor telefon kau boleh?”Ujar Zack.“Hmm,boleh tapi ada satu syarat.Kenapa kau nak nombor telefon aku?”Tanye Hana.Zack diam seketika untuk mencari jawapan yang munasabah.“Aku cuma nk berkenalan dengan kau lebih lagi.Itu sahaja.”Zack memberi alasannya.Akhirnya,Hana memberikan nombor telefonnya kepada Zack.
YOU ARE READING
Surat Cinta Yang Tak Berbalas
RomanceMencintai merupakan fitrah bagi setiap manusia.Tetapi bercinta merupakan suatu perjuangan.Jikalau megenggam sekuat mana pun ikatan cinta,namun ia akan terputus jua jikalau sudah tertulis bukan alamatnya.