Rick wordt ineens wakker van een harde gepiep. Hij kijkt naar zijn nacht kastje en ziet zijn pieper gaan! Shit uitruk! Denkt hij. Hij kleed zich zo snel mogelijk aan en rent naar zijn auto de kazerne is gelukkig 3 straten verder. Als hij aankomt op de kazerne rent hij naar de kleedruimte en wurmend gaan hij in zijn pak. Hij gaat zitten in de auto. Zijn collega rent de auto in en roept "VOL!!" De brandweer auto rijdt weg. Er komen nog een paar vrijwilligers aan rennen die ook op gepiept waren. De bevelvoerder schreeuwt naar achter "OMHANGEN, 1 en 2 zometeen 1ste hoge druk straal afleggen! Zou gaan om een keukenbrand!' Rick is nummer 1 'de aanvalsploeg' Ze komen ter plaatse. "1 en 2 uitstappen!!" Roept de bevelvoerder. 3 en 4 hebben de taak gekregen om te gaan verkennen vanaf de buiten zijde. 1 en 2 gaan met de hoge druk straal het pand betreden. Wanneer het een paar minuten later is roept Rick zijn maatje Anton "SLACHTOFFER!!" Het slachtoffer is een kind van ongeveer 7 jaar Rick en Anton rennen naar buiten en leggen het kind neer en beginnen gelijk met reanimeren. 'De 4731 graag een ambu naar onze locatie voor een kind vermoedelijk rook ingeademd wij zijn nu aan het reanimeren" Zegt de bevelvoerder tegen de meldkamer. Al snel word de moeder van het kind aangetroffen en ook mee genomen. De moeder heeft gelukkig niets. Het meisje word afgevoerd naar het ziekenhuis. 1 en 2 gaan verder met hun taak en vinden al snel de brandhaard. De brand zou begonnen zijn in de afzuiging. De brand heeft zich daarna verder verspreid naar de rest van de keuken. De bevelvoerder geeft als taak controleren ventileren controleren. Voor de mannen valt er niks meer te doen en krijgen het bevel inpakken. Aangekomen op de brandweer post doet iedereen zijn pak uit en gaan ff een drankje doen. Rick gaat weer naar huis om weer door te kunnen slapen.
JE LEEST
Vuur en Vlam
ActionIedereen kent ze wel. Maar hoe is hun leven nou als vrijwillige brandweerman/vrouw. En hoe ziet hun privé leven eruit. Neem een kijkje in dit POV verhaal met brandweerman Rick.