Kızlar odalarına geçip bir plan yaptılar. Elis Jack ve patronunu takip edecekti. Maria ve Farina ise gizlice Jack'in odasına girip bavulu bulacaklardı.
Hemen harekete geçtiler. Jack ve patronu bir cafede oturmuşlardı. Elis ' de saklanarak onları duyabileceği bir masaya oturdu.
Patronu Jack 'e sen artık bir tarihi eser kaçakçısısın diyerek onu tehdit ediyordu. Elis şaşırdı Jack böyle birine benzemiyordu. Acaba nasıl oldu da bu adama bulaştı diye düşündü kendi kendine.
Bu arada Maria ve Farina odaya girmeyi başarmışlardı. Fakat bavul odada yoktu. Yatağın üstünde bir liste vardı. Listede:
- Bavul
-Kol saati
-Tablet
-Telefon yazıyordu.
Kızlar düşündüler Jack bunları ne yapacaktı? Yoksa hepsini tek tek çalacak mıydı? Bunu anlamanın tek bir yolu vardı o da bekleyip görmek.
Daha sonra Elis'de kızların yanına geldi. Duyduklarını bir bir anlattı. Bir ayrıntı Elis'in dikkatini çekmişti. Patronu Jack'a kendi adıyla hitap etmiyordu. Ona "Merlin" diye hitap ediyordu. Acaba Jack'in gerçek ismi Merlin miydi ?
Farina:
- Bu konu artık canımı sıkıyor Jack kim? Ne iş yapıyor? Neden bizim okul gezimize gönüllü rehberlik yapıyor? Bu soruların cevabını biran önce bulmalıyız,dedi.
Maria:
- Bencede,dedi.
Elis'in aklına bir fikir geldi:
- Kızlar, eğer Jack bizi bu otele getirdiyse otelde onu tanıyan birileri olabilir. Bence biz bu oteldeki çalışanları bir araştıralım,dedi.
Kızlar üç gün süren bir araştırma yaptılar. Neredeyse bütün görevlileri takip ederek ya da konuşarak bir şeyler bulmaya çalıştılar. Buldular da Jack aslında Merlin adında bir dükkan işleten biriymiş. Fakat bu kadar dil, Paris ile ilgili bilgileri nasıl ne zaman öğrendi?
Farina:
- Kızlar sanırım Jack yani Merlin dükkanı falan bırakmış artık tamamen bu işleri yapıyor olmalı,dedi.
Maria:
- Evet bencede patronu ona bütün bunları öğretmiş olmalı,dedi.
Elis:
- Kızlar bu arada benim kol saatim kayıp hiçbir yerde yok sanırım Merlin'in listesindeki kol saati benimki. Fakat benim kol saatim öyle antika ya da çok değerli bir saat değil ki,dedi.
Maria:
- Yani Merlin'in amacı değerli şeyleri çalmak değil,dedi.
Farina:
-Peki o zaman Merlin'in amacı ne ?
Elis:
-Bence patronu Merlin'i hırsızlığa alıştırmak için böyle küçük şeylerden başladı ve onu sen tarihi eser kaçakçısısın fikrine alıştırıyor,dedi.
Farina:
- Olabilir bu ihtimali değerlendirerek Merlin'i kurtarmamız gerekiyor,dedi.
Maria:
- O zaman Merlin'i yakın takibe alıyoruz ,dedi .
Acaba kızlar doğru bir tahminde bulunmuşlar mıydı?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Olay Yeri Paris
Adventure14 yaşlarındaki dedektifliğe merak sarmış üç genç kızın okul gezisinde başlarından geçen olaylar.