Vizima’ya ulaştığı gibi girişteki muhafızlar tarafından tutuklanan Geralt bir hücreye atılır. Şehir Muhafızları’nın lideri Vincent Meis ile yaptığı anlaşma gereğince şehrin lağımlarındaki cockatrice’ı öldürmesi karşılığında tekrar özgür kalacaktır. Lağımlarda aynen kendisi gibi cockatrice’ı avlamaya çalışan Yanan Gül Tarikatı şövalyesi Siegfried ile karşılaşır. Bu noktada seçimine göre cockatrice’i yalnız ya da Siegfried’le birlikte avlayan Geralt, nihayetinde şövalyenin de yardımıyla lağımlardan çıkış yolunu bulur ve avını da tamamlamış olduğu için özgürlüğüne kavuşur. Nihayet Salamandra aktivitelerini takip edip Azar Javed ve Profesöre ulaşmak için Tapınak Semtine giren Geralt, arayışında Raymond Maarloeve adında bir özel dedektiften yardım alır. Maarloeve’un kendisine verdiği ipuçları, Witcher’ı şehirdeki şüpheli olabilecek farklı kişilere yönlendirir. Bu kişilerden biri de simyager Kalksteinn’dır. Kayıp Witcher Berengar’ın da bir şekilde Salamandra’yla bağlantılı olduğunu ve bu bağlantısının da Kalksteinn’la alakalı olabileceğini öğrenen Geralt simyageri sıkıştırsa da bir sonuç alamaz. Bu sırada Tuğlayapıcılar kasabasını çevreleyen bataklığı araştırırken Yaevinn ismindeki Scoia’tael lideriyle tanışır. Yanan Gül Tarikatı’yla şiddetli bir savaş içerisinde olan Scoia’tael, insan olmayan ezilmiş ırklardan (bilhassa elflerden) oluşmaktadır.
Araştırmalarına devam ederken başka bir eski dostun yolu Geralt’la kesişir. Ozan Dandelion da aynı Zoltan gibi 5 yıl önce Geralt’ın Rivia’da öldürülüşüne şahitlik etmiştir. Dandelion’dan hafızasındaki boşlukları doldurma konusunda yardım alan Geralt, Vizima’nın altındaki mezarlıklardan birinde gerçek Maarloeve’un cesediyle karşılaşır. Maarloeve’un kılığına girmiş olan kişi aslında Salamandra’nın lideri büyücü Azar Javed’den başkası değildir. Geralt yine de Azar Javed’e durumu çaktırmaz ve onu bataklıktaki yıkık bir büyücü kulesine çekerek tuzak kurar. Ancak Azar Javed ve Profesörle aynı anda savaşmaya çalışan Geralt başarılı olamaz ve aldığı yaralar nedeniyle bilincini yitirir. Bu sırada tabii ki Azar Javed ve Profesör yine izlerini kaybettirirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Witcher 1
FantasyNilfgaard İmparatorluğu'yla yapılan büyük savaş sona ermiş, elfler ve cüceler iyiden iyiye dışlanmış halklar hâline gelmiştir. Geralt tüm bu zaman zarfında ölü addedilmiştir. Çünkü beş yıl önce Rivia'da çıkan bir ayaklanma sırasında insan olmayanlar...