Vizima’da işler çığırından çıkmış durumdadır. Scoia’tael ve Tarikat arasındaki sürtüşmeler artık iyiden iyiye savaş halini almıştır. Sivil savaşın ortasında kalan Vizima’nın insan olmayan halkı da Scoia’tael saflarına katılarak yangını daha da körüklemiştir. Şehir birbirini parçalarken Kral Foltest şehre gelerek bütün bu karmaşaya bir son verir. Lakin daha önce Geralt’ın kaldırmış olduğu striga laneti Adda’yı tekrar pençesine aldığı için bir kez daha Witcher’ın yardımına ihtiyacı vardır. Geralt yıllar önce yaptığı seçimi tekrarlamak zorundadır: Geceyi striganın ininde sağ bir şekilde geçirip laneti kaldırmalı ya da prensesi öldürerek bu duruma nihai bir son vermelidir.
Laneti öyle ya da böyle sonlandıran Witcher, ödül olarak en başından beri bulmaya çalıştığı cevabı alır: Salamandra’nın kökünü kazımak için eski malikaneye gitmesi gerekmektedir. Burası Witcher’ın yıllar önce Adda’yı bulup lanetini kaldırdığı, şimdilerde terk edilmiş olan malikanenin ta kendisidir. Malikaneye doğru yola çıktığında Roderick de Wett ve yanındaki Tarikat şövalyeleriyle karşılaşır. Ufak bir dil sürçmesi Geralt’ın dikkatinden kaçmaz ve üsteleyince Kont de Wett’in Adda’nın tekrar baş gösteren lanetinden sorumlu olduğu ve Salamandra’yı kendi çıkarları uğruna kullanan kişi olduğu ortaya çıkar. Foyası meydana çıkınca Witcher’ı cömert ödüller vaadiyle kendi tarafına çekmeye çalışsa da Geralt gözünü kırpmadan çelik kılıcını çekerek Kont de Wett ve adamlarını katleder.
Malikaneye geldiğinde bu uzun yolculuk boyunca yaptığı seçimlere göre Geralt’ın yardımına Yaevinn ve eflerle cücelerden oluşan bir takım, Siegfried ve tarikat şövalyeleri ya da şehir muhafızlarının eşlik ettiği Triss gelir. Eğer Geralt karşılaşmaları sırasında Berengar’ın canını bağışladıysa eski Witcher da son mücadele sırasında yardım etmeye gelir ancak mücadele sırasında Azar Javed tarafından öldürülür. En nihayetinde Geralt büyücü Azar Javed’i öldürür ve Salamandra’nın kökünün kazınmış olduğuna kanaat getirir. Ancak en başından beri mutajenin çalınması, Salamandra aktiviteleri, mutantlar gibi her şeyden sorumlu olanın Yanan Gül Tarikatı’nın lideri Jacques de Aldersberg olduğu ortaya çıkar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Witcher 1
FantasyNilfgaard İmparatorluğu'yla yapılan büyük savaş sona ermiş, elfler ve cüceler iyiden iyiye dışlanmış halklar hâline gelmiştir. Geralt tüm bu zaman zarfında ölü addedilmiştir. Çünkü beş yıl önce Rivia'da çıkan bir ayaklanma sırasında insan olmayanlar...