Geralt bütün öğrendiklerini Kral Foltest’e bildirir. Foltest de bu yeni bilgilerin ışığında Witcher’ı Jacques de Aldersberg’ü adalete teslim etmekle görevlendirir. Yalnız bir şekilde tarikat karargahını basan Geralt, Aldersberg ile karşı karşıya gelir. Ne yaptıysa “Büyük Beyaz Ayaz”ı, yani Ithlinne kehanetini engellemek için yaptığını itiraf eden Aldersberg, Geralt’ı ve kendisini geleceğe ışınlar. Bu gelecekte her yer donmuş ve buzullar altında kalmıştır. Witcherları yaratmakta kullanılan iksir ve taşları bu geleceği önlemek için çaldığını anlatan Aldersberg, insanlığın gerçek kurtarıcısının kendisi olduğunu söyler. İkna olmayan Geralt, Aldersberg ile dövüşmeye başlar ancak son darbeyi indiremeden Yaban Avı kralı bir kez daha ortaya çıkar ve Aldersberg’ün ruhunu talep eder. Kurtarıcı kompleksini edinip karanlık yola girmiş olan Tarikat liderinin ruhunu Yaban Avı kralına verip vermemek Geralt’ın yaptığı önemli bir diğer seçimdir. Kararın ardından günümüze dönen Geralt, Aldersberg’ün cesedinin üzerindeki eskimiş dimeritium kolyeyi fark edince gerçek yüzüne vurur: Jacques de Aldersberg, aslında Tarikat saldırısı sırasında panikle başka bir mekana değil de, başka bir zamana sıçramış olan Alvin’in gelecekteki halidir. Geralt’ın kahramanlıklarından etkilenen ve Ithlinne kehanetlerinin gerçekleşmesinden korkan Alvin, yeteri kadar güce sahip olabilmek için Witcherların gücünün kaynağını çalmıştır. Amaçları iyi olsa da girdiği karanlık yol yüzünden asıl amacından saparak Jacques de Aldersberg haline gelmesine yol açmıştır.
Her şeyin ardından Foltest’ten ödemesini alan Geralt tam da Vizima’yı arkasında bırakmaya hazırlanırken öldürülmüş saray korumalarını fark eder. Krala doğru yaklaşan yüzü kapalı suikastçiyi son anda fark eden Geralt, hızla suikastçi ve Foltest’in arasına girer. Suikastçiyi öldürdükten sonra yüzündeki maskeyi çıkartan Geralt, öldürdüğü adamın da kendisi gibi bir Witcher olduğunu görür. Witcherların Foltest’e neden suikast düzenlemek isteyeceğiyle ilgili sorular kafasında yankılanırken, Kralkatili’nin bambaşka bir maceranın kapısını aralayacağından habersizdir…
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The Witcher 1
FantasyNilfgaard İmparatorluğu'yla yapılan büyük savaş sona ermiş, elfler ve cüceler iyiden iyiye dışlanmış halklar hâline gelmiştir. Geralt tüm bu zaman zarfında ölü addedilmiştir. Çünkü beş yıl önce Rivia'da çıkan bir ayaklanma sırasında insan olmayanlar...