👻3👻

1.1K 158 42
                                    

Waktu malam..

"Siapa disini pandai masak?" soal Mingi. Semua member ATEEZ mengangkat bahu tanda tak tahu.

Namun hanya seorang sahaja yang angkat tangan.

"Aku dengan Yeosang. Korang semua nak makan apa?" soal Seonghwa.

Wow..omma Seonghwa masak guys..

"Apa-apa je. Simple simple dululah.." jawab Hongjoong. Anak-anak ATEEZ semuanya angguk.

"Err..hyung, mana Yeosang?" soal San. Dia baru sedar yang hanya Yeosang sahaja tidak berada di ruang tamu.

"Rasanya dia dalam bilik tu. Jap ehh, hyung panggil dia jap." jawab Seonghwa. Dia segera naik keatas untuk memanggil Yeosang.

Di dalam bilik..

Yeosang terbaca satu surat yang berada di atas meja dalam biliknya itu. Rupanya pucat semacam apabila dia baca isi kandungan surat itu.

'Korang dah kacau tempat aku..aku akan pastikan yang korang semua akan kena balasan dari aku!'

"Kitorang kacau tempat diorang? Bila masa? Kitorang cuma duduk disini je.." kata Yeosang dalam hati. Lantas dia keluar dari biliknya.

Dia terkejut kerana Seonghwa berada di hadapannya secara tiba-tiba.

"Eh? Yeosang? Naper ni?" soal Seonghwa. Dia hairan melihat muka Yeosang pucat semacam.

"Hyung! A..ani...wae?" jawab Yeosang cuba mengawal dirinya. Seonghwa dari tadi melihat muka Yeosang itu.

Macam ada something wrong je..

"Err..tolong hyung masak boleh tak?" Yeosang angguk menjawab soalan Seonghwa.

Mereka berdua pun pergi ke dapur bersama.

Di dapur..

Sampai sahaja di dapur, Seonghwa baru teringat sesuatu.

"Hei..baru hyung teringat something.."

"Apa?"

"Ni bukannya dorm! Kat sini mana ada bahan mentah! Adoi si Mingi ni.." rungut Seonghwa lalu pergi ke ruang tamu untuk mendapatkan Mingi.

Yeosang blurr dengan situasi sekarang. Apa Seonghwa hyung cakap ni? Fikirnya..

Tiba-tiba..

"Skeertt..."

Yeosang terdengar bunyi pisau mengasah. Lantas dia menoleh ke belakang tetapi..

Tiada apa-apa pun..

"Bunyi apa tadi tu?" soalnya. Dia baru melangkah kakiknya untuk tengok di belakangnya tetapi dia terdengar lagi yang..

"Kraangg!!"

Cawan pecah secara tiba-tiba di depan mata Yeosang. Dia mula berasa takut.

Yeosang terus berlari dari dapur dan menuju ke ruang tamu untuk mendapat ATEEZ..

"KORANGGG!!!" jerit Yeosang membuatkan ATEEZ terkejut.

Lantas Yeosang memeluk Seonghwa dengan erat. Seonghwa terkejut dengan tindakan Yeosang.

"Yah! Yeosang! Naper ni?" soal Hongjoong ingin tahu.

"Ada bunyi cawan pecah hyung..aku takut..." jawab Yeosang terketar-ketar. Dia makin memeluk Seonghwa dengan erat.

ATEEZ terkejut dengan jawapan Yeosang. Bunyi cawan pecah?

"Bila masa pulak? Takder pun kitorang dengar." kata San. Di sokong oleh Yunho.

"Haahlah. Kat mana kau dengar tu Yeosang?"

"Kat..da..dapur.." tangan Yeosang menunjukkan kearah dapur dengan menggigil.

Jongho yang ingin berasa nak tahu sangat pun menuju ke dapur. Diikuti oleh Wooyoung dan Mingi.

Apabila mereka sampai di dapur, takder pula cawan yang pecah di lantai malah bersih dan suci lagi.

"Takder pun hyung.." kata Jongho. Wooyoung dan Mingi angguk tanda setuju.

"Ta..tapi..."

"Yeosang..hyung rasa tu perasaan kau mungkin. Takder apa-apalah kat sini.." Seonghwa berkata cuba untuk menenangkan adik kesayangannya.

"Ta..tapi hyung.." Yeosang cuba menafikan. Tetapi Seonghwa terlebih dahulu memotong ayat Yeosang.

"Kau penat sangat tu..kau rehat dalam bilik dulu ya? Nanti hyung masuk okey?" kata Seonghwa lagi. Yeosang akur lalu dia pun terus pergi keatas.

Seonghwa mula berasa risau pula kat Yeosang. Sejak mereka datang ke sini, Yeosang asyik mendiamkan dirinya.

Malah dia juga perasan yang muka Yeosang itu pucat semacam. Adakah apa yang dikatakan oleh Yeosang itu betul?

"Tapi..nak kata bunyi cawan pecah tu takder pun kitorang dengar.." detik Seonghwa dalam hati. Mungkin itu hanyalah perasaan Yeosang sahaja.

Mungkin..

[C] CREEPY  ☾ 강여상 ☽Where stories live. Discover now