Tarikat hakkında şunu en başta söyleyelim ki her tarikat Hakka götüren yol değildir.
Her kendine şeyh denilen kimse de Hakkın rızasına götüren rehber değildir.
Tarikat Nedir?
Tarikat kelimesinin zahiri manası, yol demektir.
Tasavvuf ıstılahında ise ruhun Allah’tan başka sevgilerden arınmasında, nefsin kötü isteklerden temizlenmesi hususunda Kur’an ve Sünnet üzere yapılan amellerle kat edilen manevi ilerleyiş yoluna tarikat denir.
Tarikat; kâmil ve mükemmil bir rehberin gözetiminde, nefsi kötülüklerden, ruhu masiva sevgisinden temizleyerek gönlü, İlahi isimlerin nurunu algılayacak saf ayna haline getirip, imanı taklitten kurtararak ilmel yakîn, aynel yakîn ve hakkal yakîn derecesine kavuşturup, dinde ihlası elde etmektir.
İslami tarikatlar; sufinin yaşamına Kur’an ve Sünneti uygulatmak için var olmuşlardır.
Bugüne dek hak tarikatlardan hiç birisi itikatta ehli sünnet inancı ile amelde dört hak mezhepten başkasına tabi olmamışlardır.
Şayet varsa bunların dışında bir yol, o yol sapkınların yoldur.
O sapıkların tarikatları bu güzide yolun erbablarına asla mal edilemez.
Tarikatın ne olduğunu kamil manada anlamak için ilk önce şeriatin ne olduğunu bilmek gerekir.
Allah'ın (c.c.) şeriatini tam manasıyla içine sindirmiş bir insan, kabullenmiş bir insan tarikatın eksikliğini kendi bünyesinde zaten hissetmeye başlar. Çünkü Allahu Teala'nın nizamını, şeriatini içine sindirip kabullenen her insanda bu nizamı hayata geçirip, yaşayıp yaşatması gereği hasıl olur. İşte tarikatta bu nizamı, bu şeriati en iyi şekilde takva üzere hayata geçirip yaşama şeklidir. Şeriat kurallar ve bu kuralları tam olarak bilmektir. Tarikat bu kuralları tam manasıyla yaşamak ve yaşatmak yoludur. Yoksa birçok insanımızın anladığı manada tarikat, dünyadan elini eteğini çekmek sadece kendini ibadete vermek değildir. Çünkü Rasulullah (s.a.v.) ashabı ve gerçek tarikat erbabları böyle yapmamışlardır. Onlar aksine şeriati bütün incelikleriyle ilmi manada bilip, takva üzere yaşamış, aynı zamanda ticarette yapmışlar, devlet işleri ilede uğraşmışlar, ailevi düzenlerini de devam ettirmişlerdir. Yani evlenmişler ve çoluk çocuğa da karışmışlardır. Kısaca Allahu Teala'nın helal kıldığı her şeyden faydalanmışlardır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TASAVVUF VE TARİKAT NEDİR?
SpiritualBismillahirrahmanirrahim Rahman ve Rahim olan Allah'ın c.c adıyla. Tasavvuf ve tarikat hakkında merak edilen tüm sorulara cevap vermek maksadıyla yazacağımız bu kitap, inanıyoruz ki samimî olarak bu konuyu merak eden kardeşlerimizi aydınlatacaktır. ...