Story 1👻

58 9 0
                                    

Cerita yang aku nak sampaikan ni bermula dari sekolah *********. Aku taknak cakaplah nama tempat dia orang kata biarlah rahsia😅. Okey, cerita ni dari pengalaman aku sendiri dengan kawan-kawan sekolah dulu. Masa tu, umur aku 11 tahun-lah. Biasalah, tak matang lagi😒.. Bukan budak baru nak up, budak belum nak up lagi. Panjang pula cerita aku ni..

Okey, bermula-lah cerita aku ni, dekat sekolah di Sabah. Masa tu, aku nak sekolah lain en.. Sekali ayah aku katalah.

"Tak yah ii.. Sama je semua sekolah". Ayah aku asal Sabah tapi kahwin dengan mak aku orang Johor dan tinggal di Johor. Jadi masa tu aku balik Sabah-lah sekejap. Jadi kiteorng bercakap orang KL atau orang Johor je macam biase. Okey berbalik pada cerita tadi.

"Ala... Ayah ni, saya taknak sekolah situlah" aku degil taknak

"Kenapa? Nak sama sekolah dengan abang?" Soal ayah aku

"Haahlah"

"Tak yah ngade ii.. Abang sekolah menengah takkan nak campur pulak"

"Taknaklah, sekolah ni diorng kate bekas tentera jepun"

"Habis tu?"

"Hey dad, wake up.. You know about ghost?" Speaking pula dengan ayah aku(aku memang manja dengan ayah aku)

"Karutlah.. Dah ii jom keluar cepat" memaksa betul ayah aku ni, kan? Kalau boleh aku taknak sekolah je😂

Dengan beratnya, aku terpaksa juga keluar dari ayah aku tarik keluar malu juga orang tengok en? Sejujurnyalah, masa tu mana ada orang😂 Setakat pak gat.

Okey...... Berjalanlah sebulan 2bulan macam tu. And aku ade cousin dekat situ, ada ramai kawan tapi tak ada kawan baik lagi(malaslah ada kawan baik masa tulah). Jadi kiteorng masa tu, dua minggu tak belajar sebab cikgu ramai yang tak ada and cikgu busy dengan kertas periksa abang ii kakak ii. And biasalah diorng akan bising kalau cikgu tak ada, aku pulak jadi orang yang akan menghancurkan kelas😂(bukan hancurkan macam yang korang fikirkan, macam conteng papan putih, koyakkan sampul meja, tendang ii kerusi and meja  sampi senget dan teraburkan buku, beg orang) kadang ii tu aku keluar ronda ii sekolah, tapi lalu tangga yang depan kelas kiteornglh memang tak ah nak lalu kelas orng lain.

Jadi suatu haritu, masa x belajar dua minggu tu.. Hari rabu x silap minggu pertama, kalau dekat Sabah cuti hari ahad dengan sabtu. Jadi, kiteorng punya hari satu ialah isnin. Berbalik pada cerita tadi, mse tu, aku xde mood-lah nak hancurkan kelas en, setakat lepak dengan budak lelaki dekat kelas tu(benda biasa ye). Cakaplah pasal motor lumba apa semua untuk malam di trek nanti en.. Sekali ade budak ni cakap dekat satu kelas lh.

"Weh, sape nak main spirit ii" kawan aku yang perempuanlah(Buddah). Dengan pantasnya, semua budak berpusu-pusu menyepit dekat budak tu kecuali budak lelaki yang sekelompok dengan aku(satu kelas lelaki je).

"Aku gerak lu ah.. Nak main dengan diorang jap" kata aku dah bangun masa tu. Diorang pun angguk ii je sebab diorng tahu aku ni memang jenis pindah randah punya budak.

Sampai je dekat kawan aku nama dia Joey perempuan au dengan budak ii ni dah sedia nak main dengan permainan yang nama dia Ouija.

"Kau nak main ke Aqish?" Joey tu tanya. Aqish tu nama panggilan singkatan untuk nama Balqish aku. Aku angguk je sebab tengok yang nak mainnye 4orang je.. Tapi yang menyepitnye ramai gile arh. Boleh kena strok haba ooo.

"Dah, letak jari kau dekat sini" arah dia. Aku pun buat jelah. Diorang mulalah main.

"Spirit ii of the coin, are you here?". Benda yang macam kayu tu tak gerak ii pun aku tengok.

"Spirit ii of the coin, are you here?". Masih tak gerak, aku ketawa ii. Aku sorang jelah. Sekali benda tu bergerak au, aku tanyalah diorang.

My Blood in OUIJA Where stories live. Discover now