BAB 1

19 4 0
                                    

Someone pov

Macam selalu aku bangun pagi sambil menyanyi lagu jampi,terkenal ooiii lagu ni kat kolej tempat aku belajar ni dan macam selalu aku pergi kolej sambil tumpang kereta member but asal aku rasa macam tak sedap hati jer ni,.arghh lantak ada aku kesah asal   aku bahagia..

"Assalamualaikum !!!"

Macam selalu mamat mix family Terengganu and pahang akan jerit macam kucing nak beranak kalau nak  bagi salam..hmm boleh pekak aku kalau Gini...

"Waalaikumussalam Dean!",aku jawap  salam Dean dengan sedikit keras .

"Aik fiesya balas dendam nampakk?!",perlinya sengaja
"Hehe saja dendam",kataku dengan penuh kedendaman hahaha padam muka jerit sangat nah ambik ni balasan ..
"Hmm yelah tu,dah lah aku duduk dulu puan Nik  dah nak masuk ni ,bye",jawapnya sambil mengulingkan anak matanya dan berlalu pergi but aku tahu dia dah kalah haha siapa suruh lawan debat dengan aku kan dah kalah hahahaha padam muka.

End someone pov

"Ishhh mana ayu dengan Syaz ni ,kelas dah nak start ni ishhh mana diorang ni kalau diorang berani tak datang siaplah apa yang akan aku buat kat diorang berdua hehehahahaha",bebel aku sambil menahan perasaan marah eh jap sedih pon  ada gak huhuhu mana diorang ni..

  "Hai el, sorry lah lambat ,syazelin ni pakai tudung macam mak datin nak pikat duda padahal bawal jer kut",

  "Hek eleh aku tunggu kau boleh , kau tunggu aku tak boleh pulak apa kes ni ayu",

  "Aku pakai apa sampai lambat keluar rumah, cer citer",

  "Dah tu beg yang kau sandang tu benda, kucing?!"

 " Hehehe jangan marahh ,bukan sengaja ok"

  "Hmmmm yelahh😏"

  "Okokok aku minta maaf nanti aku belanja makan burger cheese ok😊😍"

  "Ok aku tunggu ",

  "Macam ni lah bestie aku ,jom duduk puan Nik dah masuk tu"

  Hmmmm..guman Syaz sambil diseret ayu duduk kat sebelah aku haihhh
Diorang ni aku baru fikir macam mana nak balas dendam tup tup dah ada depan mata by the way nama diorang ni Nurul Ayuni binti Abdul Rahman, syazelin Diandra binti kamalazman dan aku Fiesya Qistina binti rodzami..hehe sebenarnya ada lagi sorang set kitorang but dia sakit so dia stay kat rumah and nama dia Nur lilyana Syamimi binti Abdullah..

                   *.           *.            *. 

Starbucks coffee

   "Wei ayu asal kau still panggil aku el padahal orang lain dah tak panggil aku el ",

 " Hmmm saja"

  "Tu jer!?"

  "Yer lah kau nak apa lagi?? Soal ayu pelik"

  "Tak lah aku cuma rasa macam nostalgia masa kita sekolah bantura dulu.."

   "Dah tu pelik ke ?"

"Aikkk minah ni aku tanya dia ,dia tanya aku balik hmmm nasib member zaman sekolah,kalau tak, lama dah aku bagi penampar Kapit ni dekat dia"

  "Wei geng ,korang tahu tak ? "Soal Syaz yang baru balik dari bilik pensyarah Azwan yang garang mengalahkan perempuan kena datang bulan by the way kita orang dah habis kelas dan masa ni kita orang tengah lepak kat Starbucks coffee dekat mall tepi kolej..

  "Tahu apa? "Soal kitorang dengan perasaan ingin tahu yang membuak buak dalam dada

  "Ni nak cerita ni ,korang tahu tak Afiq nak masuk study kat sini" ucap Syaz dengan penuh semangat jaya yang aku peliknya Afiq mna?

  "Afiq mana ? "Soal ayu fiuhh nasib baik ayu tolong aku tanya Afiq mana kalau tak, malu aku nak tanya hehehe masa ni lah aku nak acah ayuuu...

  "Laaa Afiq ex el dulu masa kita form 4 tak kan tak ingat kot, melebih ni ? "Jawapan yang keluar dari mulut Syaz membuatkan aku terdiam masa lalu yang cuba aku lupakan dengan kehadiran sahabat aku dan dilalui dengan pahit manis perjalanan  5 tahun yang lalu menyebabkan aku trauma dengan namanya bercinta..

               *.           *.            *.
 

Rumah sewa

  "El  kau ok tak ni ? Aku dengan ayu nak minta maaf pasal petang tadi, tentang topik yang kitorang bincang kat Starbucks tadi"

Terus berhenti apa yang aku lamungkan sampai nak dekat sejam aku termenung pasal kejadian yang berlaku lima tahun lepas

  "Eh !?aku ok jer korang jangan risau aku cuma tertanya-tanya macam mana aku boleh melekat dengan jantan tak guna tu .??"

"Haaa aku pun tertanya-tanya macam mana kau yang jadi pujaan pemuda dengan senang jatuh ke perangkap buaya cap bantura tu ???"

"Ayu macam biasa mulut tak berlesen kau tu laju jer nak  kutuk  orang",tegur seseorang yang baru sahaja keluar daripada pintu dapur

"Yer lah shimie,yer lah😒"

  "Ishhhh kau ni hempok pakai dulang ni kang tak berlaki nanti, kemaruk mak kau nak menantu lelaki",bebel shimie kadang kadang aku tengok shimie ni macam mak pun ada, dah dalam rumah ni dia sorang jer boleh masak ,nak harapkan kita orang ni masak perghhh hancur dapur dikerjakan kita orang nanti almaklumlah kita orang mana reti masak hahaha

"Haa el asal kau pergi kolej tak tunggu kita orang sian kita orang jalan berdua je nak ajak shimie dia sakit haihhh sian kita orang naik basss huhuhuhuhu...kannn ayuuuu..."

"Ha'ah lah el asal awal?"

"Hehe aku ada hal sikit dengan prof Nami kat kolej ...alah melow arghhhh korang ni, naik bas jer kot bukannya naik basikal, kecoh betul member aku ni..."

  "Biarlahhhhh.." serentak diorang balas sekarang niii!!!

"Dah,dah pergi tidur nuh esok korang ada kelas pagi kan shuh shuh"

"Alah mentang mentang dia dapat mc tak boleh pergi kelas sedap hati dia je nak paksa paksa kita.."

  "Ye lah kannn Syaz..jom tidur Syaz kita tinggalkan makcik-makcik ni kat sini ..."

"Jommmmmmmm!!!!! Bye makcik-makcik!!!"

  "Ayuuuuuuuuu!!!!!!syazzzzzzzzzz!!!!!!!!siaplah korang tengok apa aku akan buat khukhukhukhu"

"Dah shimie dah, aku tengok kau macam mat lampir dah,jom lah masuk bilik tidur ,kau pun sakit kan ?dah pergi rehatkan badan kau dengan baring atas katil ..."

"Haihhh jommm tidur .. good night el"

"Good night shimie.."

To Be Continue

Hai semua saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang telah membaca fiction yang saya buat

Kalau ada typo yang terdapat sila berterus terang dan support saya dengan vote dan comment

Love from laStSmile07
  

                           ❤️❤️❤️❤️
                         ❤️❤️❤️❤️❤️

Milikku SeorangWhere stories live. Discover now