Sayfa 11 Samguk sagi ve Samguk Yusa Nedir

1.8K 763 45
                                    

Samguk Sagi Nedir

Kralları, kraliçeleri hatta tarihle iyi kötü alakası olmuş her kişiyi ve her olayı tanıtırken "Kore tarih kaynağı Samguk Sagi'de şöyle geçmektedir"diyor ve aktarıyoruz yazılanları sizlere... Peki bu Samguk Sagi tam olarak nasıl bir kaynak ve ne zaman tutulmaya başlanmış?

Samguk Sagi

Samguk Sagi, Kore'de Goguryeo, Baekje ve Silla olarak adlandırılan üç krallık döneminin tarihi olaylarının kayıt edildiği bir kitaptır. Samguk Sagi Klasik Çince denilen ve aslında geleneksel Korece olarak da isimlendirilen dille yazılmıştır. Bu kaynağın derlenmesini Georyo Kralı Injong emretmiş ve devlet memuru ve tarihçi Kim Busik ve diğer bilim adamlarınca da güvence altına alınmıştır. 1145'de tamamlanmıştır.Bilinen en eski ve geçerliliğini hala koruyan Kore tarih kaynağıdır.

Bu kaynak Çin kronolojisinden Üç krallık dönemi olarak Chen Shou olarak ayrılmıştır.

Samguk Sagi'nin içeriği:

Silla hakkındaki kayıtlar........12 Cilt

Goguryeo hakkındaki kayıtlar.....10 Cilt

Baekje hakkındaki kayıtlar.........6 cilt

Kronolji çizelgesi..............................2 Cilt

Monografiler..................................9 Cilt

Biyografiler...................................10 Cilt

Kayıtları tutan kişinin Gu Samguksa ya da Hwarang Segi olduğu düşünülmekte.

Samguk Yusa Nedir?

Samguk Yusa ya da Üç Krallığın Andacı, Kore'nin Üç Krallığın (Goguryeo, Baekje ve Silla) öncesi, sırası ve Üç Krallık sonrasına dair efsanelerin, halk hikayelerinin ve tarihi raporların toplandığı bir koleksiyondur.

Metin, Klasik Çince ile eğitim görmüş Koreliler tarafından yazılmıştır. Son bölümü Budist Rahip Iryeon (1206-1289) tarafından 13. yüzyılın sonunda Samguk Sagi'den bir yüzyıl sonra derlenmiştir.

Gerçeklere yönelik Samguk Sagi'den farklı olarak Samguk Yusa, ilk Kore tarihinden itibaren çeşitli halk hikayelerine, efsanelere ve biyografilere odaklanmıştır. Kore tarihindeki birçok krallığa ait kuruluş efsaneleri bu kitapta yer almaktadir. Il-yeon Gojoseon, Wiman Joseon, Buyeo, Goguryeo, Baekje, Silla ve Gaya'nin dahil olduğu birçok Kore Krallığı'na ait efsaneleri toplamıştır.

Kore ulusu olarak Gojoseon'un kuruluşuna ait ilk mevcut kayıt Dangun efsanesinden de bahsetmektedir.

Goguryeo Krallığı (Koguryo)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin