الريان...
الحلقه السابعه...
,--------------
سعد ضحك بوجع ودموع-لسه فاكره سعد!...يعني مش فاقده الذاكره اهو اتجوزتي ازاي وانتي علي ذمتي؟سهام كانت بتعيط من اشتياقها ليه ...كانت بتعيط ان سعد واقف قصادها كانت بتحلم تقرب منوا.
سهام بدموع-انا فعلا كنت فاقده الذاكره بس لمده بس كنت شبه مايته... صالح ساعدني كتيررر لحد ما رجعتلي تاني.سعد -هه؟ولما الذاكره رجعتلك اتجوزتي ومرجعتليش انا كنت سنين بموت...طب حتي كنتي اطلقي مني ؟طمنيني انك عايشه مش ترمي كل حاجه ورا ضهرك وتمشي.
سهام بدموع-انا متجوزتش ياسعد ايوه انا هنا عند صالح بيه وقايل انه متجوزني بس انا بساعده بس عشان هو عنده القلب...هو ساعدني كتير هو اللي نقذني من حاجات كتير.سعد ضحك بوجع-ومرجعتليش ليه؟فهميني قوليلي محاولتيش ترجعي ليه لما الذاكره رجعتلك...
بعتني ..بعتي حبنا؟
سهام بدموع -رجعت ياسعد بعد ما اتفكرت كل حاجه رجعت عشانك ...عشانك انت ...عرفت و لاقيتك متجوز وعندك بنت .سعد بندفااع-عندي بنت مسالتيش إسمها أيه بنتي اسمها سهام جت غلطه بعد ضيعي عليكي وطلقت امها كنت عايش شبه مايت ...طب بلاش أنا مسالتيش عن بنتك ليه؟
سهام بدموع-مش عارفه مش عارفه.سعد-مش عارفه إيه !؟ طب كنتي بلاش ترجعيلي كنتي ارجعي لبنتك ربيها بدل ما اخوكي اللي رباها انا مش مقطتنع بي اي كلمه بتقوليها اصلا.
سهام بدموع-انت اتجوزت عليا بعد موتي علي طول ارجع فين؟سعد بزعيق-كل ده اللي همك انتي انانيه مفكرتيش فاللي حصلي كله شوفي مين اللي قالك مقالكيش علي عذابي.
سابها سعد ومشي.
سهام بدموع-سعد؟
******
وعد نايمه بتعيط واخدها زهره جمبهااا.
رن تلفونها...
زكريا-مجتيش ليه؟
وعد بدموع-زكريا
زكريا بخوف-مالك ياروحي.
وعد-ماما يازكريا.زكريا بخوف-مالها.
وعد-عندها كانسر ثدي...وهيا متعرفش وانا قاعده بموت.
زكريا بحزن-لا حول الله يارب وحميدي ولا حاد.
وعد-حاد وبابا قالنا نفرحها ومنحسسهاش بحاجه.
زكريا-معاه حق لو الوقت مش متاخر كنت جيت.وعد-لاء ياحبيبي خليك بس ابقي كول حاجه وخلي بالك من نفسك.
زكريا-اكل إيه بس انا حزنت والله.
..
موبايل زهره رن.
وعد-ثواني ياحبيبي
وعد-يزيد بيتصل يازهره بطلي عياط وقومي ردي عليه.
زهره بدموع -حااااضر ...
...
زهره بدموع -الو
يزيد بخوف-مالك؟
****
عند مادلين وعبدالله.
عبدالله ببتسأمه بعد عن حضنها-انا حاسس إني مرتاح ومطمن ربنا يخليكي ليا يامادلين...انا اسف إني أخرتك.مادلين ببتسأمه-متقولش كده انا هفضل معاك وجنبك لو طول الليل وهفهم أهلي إني عند ناهد صحبتي.
عبدالله-انا ميرضنيش تكدبي عشاني.
مادلين-وانا ميرضنيش اسيبك وانت مخنوق وتعبان.
عبدالله-بس انا كويس صدقيني.
مادلين-تؤ عيونك بتقول غير كده.
عبدالله ابتسم-يا حلاوه التؤ بتاعتك.
مادلين -ممكن متخلنيش أحبك أكتر...
عبدالله-انتي معترفه بقي؟
مادلين-ههه بصراحه اه رغم إني عارفه انك متجوز بس معرفش فيه إيه.