الفصل التاسع

135 3 0
                                    

الريان...
الحلقه التاسعه...
.صلو ع النبي
,--------------
مهاب بصدمه-ايه ده اللي هو إزاي يعني'
محمود بخبث-مكنتش عايز افضحهالك بس جينا في يوم فث الخطوبه زات امي بس مكنش حد في البيت والشهوه اتملكت مني وقربت منها ضعفت خالص وحصل اللي حصل ...

مهاب بغضب كوم إيده وضربه بي البوكس-أخرس ياكلب إياك تلوث سمعتها هدفنك مفكر هصدق كلب زيك إمشي من هنا قبل ما ادفنك وخد بالك لو هيا كان حصل منها ده برضه هفضل احبها واحترامها غور من هنااا.

محمود مسك وشه-متخدش في برائتهاو...
قطعه مهاب بغضب وهو بيشده من هدومه قولتلك إمشي من هنااا مش عايز اشوف خلقتك هدفنك ومش هندم.
محمود نزل مشي لما بص فعنين مهاب شافها بتطلع ناررر...

مهاب لنفسه-اه يا ابن الكلب انا هعرفك تجيب سيرتها أزاي تاني ...وهيا التانيه غبيه موقفتش بيا ليه كنت مش هخلي كلب زي ده يجيب سيرتها بربع كلمه...ربنا يستر بقي في اللي جاي.
             *****
يزيد وصل علي البيت...
بصوته كله فضل ينادي علي مادلين ...سال أمه قالتلو فاوضتها فوق...طلع يجري علي فوق...
وفتح الباب بعصبيه.
مادلين ببتسأمه -يزيد خضتني.
يزيد بعصبيه-يزيد كيس اللب صح
مادلين بتوتر-في إيه ياحبيبي.
يزيد -حبيبك !!! انتي إيه اللي بينك وبين عبدالله إنطقي.

مادلين بخوف-انااا ...اناا
يزيد بعصبيه-انتي إيه؟؟ بتخربي بيته لفتي علي واحد متجوز واخدتيه من مراته خليته يطلقها عشان حضرتك من إمته وانتي أنانيه كده ردي عليا من امته وانتي بتعملي زي اولاد الشوارع فين تربيتك لما تاخدي واحد متجوز دانا أقطملك رقبتك ...

مادلين بدموع-استني بس انا فعلا قربت منوا بس هو اصلا من قبل ما اقرب منوا وقالي ان هو ومراته مفيش حاجه بينهم.
يزيد بزعيق-انتي هتضحكي عليا انا كمان...مراته واقفه قصاد المستشفي تعيط خايفه تطلع لحماتها عشان حضرتك اتسببتي في طلقها...هتبعدي عنو بدل ما أكسر نفوخك انتي فاهمه ولا لاء...خليه يرجع لمراته او إبعدي خالص المره دي حذرتك المره الجايه همد إيدي عليكي ...
سابها يزيد وخرج....ومادلين قعدت علي السرير تعيط...

مسكت الموبايل واتصلت بعبدالله وهيا بتعيط.
عبدالله -حبيتي؟
مادلين بدموع-طنط كويسه.
عبدالله-اه الحمدلله صوتك ماله.
مادلين بعياط-عبدالله ميلا راحت لي يزيد وقالتلو اللي بينا وقالتلو اني السبب اللي خلاك تطلقها وقالتلو إني لفيت عليك اخدتك منها وعشان كده طلقتها جه بهدلني وقالي هتبعدي عنو والا هقطمالك رقبتك ولازم ترجعيه لمراته ....انا بموت ياعبدالله هيا ليه عملت كده.

عبدالله بعصبيه مكتومه-طب إهدي ياحبيبتي انا عمري ما هسيبك متخافيش وانا هتكلم مع يزيد ومش هفكر أسيبك متخافيش من أي حاجه... وحسابي مع ميلا.

الريانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن