"Aeri bangun!! Dah lambat ni!! 45 minit lagi sebelum kelas Aeri bermula!! Cepat Aeri bangun!!"kata eommanya. Aeri masih terduduk di katilnya dengan riak wajah yang blurr. Kemudian, eommanya masuk ke bilik Aeri dan melihat Aeri masih tidak memberi reaksi atas arahan yang diberikan. Eommanya berkata sambil menolak Aeri dari katil "Ya tuhan budak ni. Dah dah pergi mandi. Ambik sarapan terus bla". "Ermmm" balas Aeri.
"What the?! Eomma Aeri dah lambat sangat ni. Asal eomma tak bangunkan Aeri tadi" kata Aeri. "Bertuah punya budak. Eommalah yang tolong bangunkan Aeri tadi. Kalau tak comfirm Aeri tak gi sekolah harini" kata eommanya. "Hehe. Mianhae eomma" kata Aeri malu². "Nae. Dah gi cepat. 15 minit lagi kelas Aeri bermula. Nak gi sana dah 5 minit" balas eommanya. Aeri mengangguk dan berlalu pergi.
*SKIP*
"Khamsahammida, uncle" kata Aeri kepada drivernya dengan keadaan yang tergesa-gesa.
Aeri pun masuk ke dalam bagunan sekolah tu. "Goshh, tak guna. Kenapa lah ada kemalangan tadi. Habis jalan jem." runggut Aeri. "Haa tengok dua minit lagi. Kena lari ni" katanya lagi. Aeri pun berlari.
Tanpa dia sedari, dia telah melanggar seseorang. Dia sempat menoleh muka orang tersebut tapi dia sangat lambat untuk masuk ke kelas. Jadi, dia mengambil keputusan untuk meneruskan lariannya hingga ke kelas.
"Fuishhh. Penatnya. Lama dah tak lari macam ni" kata Aeri di depan pintu kelas. Ara yang sedang berborak dengan Bomin menoleh ke pintu kelasnya apabila dia terdengan lenguhan dari Aeri. "Eyh Aeri, kau asal? Kena kejar hantu ke?" kata Ara. Kemudian Bomin menyampuk. "Weyh Ara setahu aku hantu tak da siang²". "Ada je sebenarnya, kau je yang tak nampak. Aku nk nampak. Muka dia sebijik macam kau" kata Ara sambil tersengih sengih. "Yela². Haa kau asal Aeri" Bomin menukar topik hantu kepada Aeri apabila dia melihat Aeri masih tercungap cungap. "Ouh aku lambat bangun tadi. Lepas tu time aku otw gi sini..." tak sempat Aeri mengahabiskan ceritanya, Sir Sehun dah masuk kelas.
"Morning everyone. Eyh Aeri kenapa tak berdiri kat tempat awak? Haa satu lagi. Kenapa tercungap cungap tu? Asma eyh?" bertubi-tubi soalan yang diberikan kat Aeri. Belum sempat Aeri nak jawap dia dah suruh Aeri duduk dan terus mulakan kelas pada haritu.
*SKIP* REST TIME
Seperti biasa Aeri akan rehat dengan geng Ara. "Aaa Aeri cerita kau pagi tadi tak habis. Ape jadi?" kata Ara. "Haa betul tu" kata Bomin. "Eyhh cerita apa ni. Asal aku tak tau. Alaa jahat la korang. Tak nak kawan" kata Suji dengan riak wajah monyok. Biasher la Suji ni la paling manja dalam banyak banyak member. "Dia belum cerita lagi cam mana kitorang nak bagitau kau" kata Ara. "Tah kau. Aku tak tahu macam mana Daniel tu boleh tahan dengan kau" kata Bomin. Lalu mereka semua ketawa selepas Bomin cakap macam tu. Akibatnya, makin merajuk la si Suji tu. (Merajok main² je)
"Back to the poin, ape cite ni Aeri?" tanya Ara dengan wajah yang serius". "Hmm patut ke tak aku bagitau dorang. Benda tu bukannya penting pun. Haa nak kena elak. Kenalah pandai cari alasan. Bagi je lah tau tikus." bisik Aeri dalam hatinya. "Tak tadi ada tikus. Pastu aku tersepak dia. Aku ni jenis geli dengan benda macam tu. Sebab tu aku pecut tadi. Makin lari makin terasa kesan tikus tu." kata Armeri menberi alasan. "Ouhh o-oky..." kata Ara curiga. Yang lain hanya mampu gelak mendengar cerita Aeri.
*SKIP* TAMAT REST
Dalam perjalanan pulang ke kelas, Ara mengajak Aeri ke tandas. Semasa di dalam tandas, mereka menghadap cermin sebab nak atur sikit² diri. Nak pakai lipstik. Kerja biasa Ara lepas makan. Kemudian Ara bertanya, "Betul ke kau langgar tikus? Ke kau langgar manusia?". "Halamak. Aku ingat dorang dah berhenti tanya". "Eh betul la. Takkan nak tipu." kata Aeri. "Tpi ni kes pertama ada orang nampak tikus kat bangunan ni" kata Ara. Muka Aeri dah tak tau nak cakap apa. "Cakap je benda betul. Tak susah pun." kata Ara lagi. Kemudian Aeri menceritakan semuanya kat Ara.
"Ouh.. Haa kan tak susah nak jujur. Tapi kau salah juga sebab tak minta maaf. Lain kali jujur je. Kitorangkan member kau." Ara melemparkan senyuman manisnya. "Mianhae Ara" kata Aeri bersalah. "Xpa². Ouh jap kau rasa2 kau masih ingat tak muka orang yang kau langgar tu?" kata Ara. "Masih". Lalu Ara mengeluarkan telefon bimbitnya dan menunjukkan gambar seseorang
lalu bertanya "Ni ke orang yang kau langgar tu?". "Ermm haa! Dialah orang yang aku langgar tadi. Handsome. Hehe" kata Aeri malu². "Kau memang cari nahas Aeri". "Asal?" tanya Aeri cemas. "Kau masih ingat tak yang Hyunji pernah cakap kat kau masa kau first day kat sini haritu". "Haa ingat pastu.. Jap!!! Kau jangan nak cakap kat aku yang dia tu.... BAD BOY?!" kata Aeri terkejut beruk. Hilang abis kecantikan dia. "Ya tu dia, mulai dari sekarang kau kena hati²." kata Ara serius. "Oky..." kata Aeri takut sikit.*SKIP* BALIK SEKOLAH
Ara's POV
"Sapa yang jemput kau balik rumah?" tanya Ara kepada Aeri. "Macam biasa." balas Aeri. "Ouh kalau macam tu, mana driver kau?" tanya Ara lagi. "Eomma aku cakap dia lambat sikit sebab ada kecemasan" kata Aeri. "Ouh kalau macam tu aku tunggu sampai sini sampai driver kau sampai la" kata Ara. "Bahaya tau sorang²" katanya lagi.Sementara menunggu kedatangan driver Aeri sampai, Ara terlihat Bomin seperti mencari sesuatu. "Oi Bomin cari apa tu!" teriak Ara dari jauh. "Haa! Tu pun kau. Aku ingat kau dah kena culik dengan geng Jimin tadi" kata Bomin kesal. "Jimin?" tiba² Aeri menyampuk. "Tu la Bad Boy" kata Ara selamber. "Alaa Bomin takyah nak risau sangat la. Aku okay je ni. Aku bukan budak lagi" kata Ara. "Kau asal Aeri?'' tanya Bomin. "Erm takda apa². Aku okay ja." kata Aeri sambil mengelamun tentang kejadian pagi tadi.
"Ara kita dah lambat ni. Kita kena pergi kan kita ada meeting sesuatu kejap lagi" kata Bomin dengan riak wajah terkejut kerana mereka kena meeting pasal design baju untuk party hujung tahun nanti. "Aduhhh ha ah laa! Aeri sorry aku kena pergi ni. Maaf aku takleh nak tunggu kau." kata Ara. "Takpa² aku okay. Kau pergi la kang lambat. Kau pulak kena marah. Sorry aku susahkan kau. Bye!" kata Aeri. Bomin dan Ara melambaikan tangan kepada Aeri. Aeri membalas lambaian itu. Kemudian, Bomin dan Ara pergi.
*End Ara's POV*"Hurmm bermasalah la driver ni. Dah la panas ni." runggut Aeri sendirian. Tiba tiba, *bunyi tapak kaki mendekati Aeri* Aeri menoleh ke belakang dan.........
To be continue...
Hehe. Tunggu dulu. Kalau nak tau apa jadi seterusnya. Baca okay? Jangan lupa vote! Saranghae!
YOU ARE READING
[FF PARK JIMIN] BAD BOY IN OUR AREA
FanfictionMengisahkan tentang kehidupan seseorang gadis yang cantik yang hidup bersendirian kerana ibu bapanya telah meninggal semasa dalam perjalanan ke rumah mak cik saudaranya yang sedang sakit tenat. Sekarang gadis itu disara oleh pak cik dan makcik nya y...