Chapter 3 : Habis lah!!

55 6 3
                                    

"Hurmmm bermasalah la driver ni. Dah la panas ni." runggut Aeri sendirian. Tiba tiba, *bunyi tapak kaki mendekati Aeri* Aeri menoleh ke belakang dan melihat Hyunji yang sedang berjalan ke arahnya dengan senyuman yang lebar. "Eyh Hyunji kau tak balik lagi ka?" tanya Aeri. "Aku nak balik la ni. Cuma, aku nampak kau sorang sorang kat sini. So aku nak tanya, kau balik dengan sapa? Haa, driver kau mana? Kau okay ke berdiri sini sorang²? Dah la tengah panas." soal Hyunji bertubi-tubi sambil melihat mataharu yang sedang tegak di atas kepala mereka (uwow!)

"Eyh kau ni. Banyak tanya pulak. Aku okay je. Driver aku tu ada masalah sikit. Nanti dia datang la jemput aku. Kau jangan risau sangat k. Kau balik je. Aku oky." kata Aeri ingin menyakinkan bahawa dia baik-baik saja. "Ouh okay, kalau macam tu, aku cau dulu eh." kata Hyunji setelah mendengar keadaan Aeri yang okay² jer. Kemudian, Hyunji menoleh ke belakang untuk pergi ke jalan destinasinya. Tiba-tiba, "Betul kau okay?" kata Hyunji tiber. "Iyerr balik je la. Dah lambat ni. Haha. Ape la kau ni risau sangat." kata Aeri yang hampir tergelak dengan telatah kawannya itu. Hyunji hanya mengangguk lalu melambai Aeri sambil memberikan senyuman yang besar sampai ke telinga. Aeri pun melambai semula, terselah kecantikan dia ditambahkan lagi dengan sinaran matahari terik.

Beberapa minit selepas Hyunji pergi, tiba tiba "Oi Kim Aeri". Terdengar suara garau milik seorang jejaka yang tidak dikenali. Aeri menoleh ke arah suara tersebut dan melihat

 Aeri menoleh ke arah suara tersebut dan melihat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Ya tuhan!! Bukan tu PARK JIMIN ka? Atau lebih dikenali sebagai BAD BOY!! Aduuuuhhh!! Habis la kau Aeri!! Sapa suruh kau tak minta maaf lepas kau langgar dia." cemas Aeri di dalam hati. Aeri tidak berani untuk bertentang mata dengan Jimin. Jadi, dia mengambil keputusan untuk tertunduk sahaja.

"Wow wow wow. Kim Aeri, akhirnya aku boleh berjumpa dengan kau. Ermmm, boleh tahan kau ni. Cantik TAPI TAKDA ADAB!" Jimin yang mula-mula bercakap dengan lembut tiba² berubah menjadi garang. Sekarang Jimin sedang menengking Aeri.

"Sa-saya mintak ma-maaf. Sa-ya tak sengaja ter-ter-terlanggar awak." Aeri masih lagi tertunduk. "Ouh okay, SEKARANG BARU KAU NAK MINTAK MAAF DENGAN AKU?! DULU APA KAU BUAT?! KAU LANGGAR MACAM TU JA?!" Jimin semakin marah. "Mianhae..." kata Aeri yang hampir nangis.

Jimin tersenyum sinis. Sekarang, dagu Aeri dipegang dan diangkatkan sedikit untuk Jimin melihat mukanya dengan lebih jelas. Aeri tidak mahu membantah kerana takut akan ada apa² yang buruk berlaku. Kemudian, Jimin mendekatkan mukanya ke muka Aeri. Bibir mereka hampir bersentuhan tetapi dihalang oleh jari telunjuk Jimin. Aeri memejamkan mata kerana tidak mahu melihat apa yang akan berlaku seterusnya.

Jimin tersenyum sinis apabila melihat reaksi Aeri. "Kau tunggu dan lihat apa yang akan terjadi kat kau" kata Jimin dengan nada berbisik. Hembusan nafas Jimin dapat dirasa oleh Aeri kerana muka mereka memang betul² dekat.

Tiba tiba, kereta Aeri berhenti di depan mereka untuk menjemput Aeri balik ke rumah. Aeri kemudian sedar bahawa drivernya dah sampai untuk membawa pulang. Dia cepat berlari ke arah kereta itu. Kemudian, kereta itu pun berlalu pergi.

Di dalam perjalanan di dalam kereta

"Macam mana dia boleh kenal nama aku? Aku pernah bercakap dengan dia ka dulu? Pernah ke aku berkenalan dengan dia? Apa semua ni? Apa yang dia nak buat kat aku? Patut ka aku bagitau eomma dengan uncle? Ish jangan la." pertanyaan Aeri sangat misteri. Dia tengah bercakap sendirian di dalam kereta itu. Sampaikan, "Dik, adik ada masalah ka? Maafkan pak cik. Pak cik ada masalah keluarga tadi. Anak pak cik dia demam panas tiba². Suhu dia pun tinggi." kata drivernya.

Aeri turut bersimpati mendengar penjelasan pakcik driver tu. "Ouh takpa la pak cik. Saya okay ja. Nanti saya tolong bagitau eomma suruh pak cik bercuti dua tiga hari sebab nak jaga anak pakcik. Pasal gaji jangan risau. Biar Aeri uruskan semua. Okay pakcik?" kata Aeri ingin menolong pakcik drivernya itu. Dia nak tolong pun sebab nak balas kesalahan dia sendiri sebab selalu buat pakcik tu tertunggu-tunggu dia.

"Wahh betul ke ni dik? Khamsahammida! Pak cik sangat berterima kasih kat adik." balas pakcik itu dengan gembiranya apabila dia mendengar perkataan tersebut keluar dari mulut Cik Aeri. (Esehh)

Kemudian, mereka pun sampai ke destinasi mereka iaitu rumah kediaman keluarga Kim.

"Eomma!! Aeri dah balikk!!" jerit Aeri kepenatan. "Ouh anak eomma dah balik. Meh sini makan. Makanan masih panas ni. Cun² Aeri sampai semua makanan dah siap dihidangkan." kata eommanya. Aeri kemudiannya berlari ke dapur kemudian mencium dahi eommanya. Dia setelah itu pun duduk. "Ha'a la eomma. Uncle mana? Dia tak balik makan ke?" tanya Aeri hairan. Selalunya dia la yang selalu menjadi orang pertama yang duduk kat meja.

Tiba-tiba, mata Aeri ditutup dengan tangan yang agak kasar. "Uncle jangan la main². Aeri nak makan ni. Haha" senggih Aeri kerana suprise unclenya tidak menjadi. "Alaa. Baru nak kejutkan Aeri. Nak merajok la kalau macam ni." kata uncle itu sambil membuat muka ala² merajuk. "Ee uncle takyah la nak merajuk. Bukannya cute pun. Muka mcam taik ayam je Aeri tengok." Aeri dan eommanya kemudian bergelak ketawa. "Yela² uncle main² je tadi. Dah² makan." kata unclenya serius. "Hehe, mianhae uncle." kata Aeri. Uncle nya tersenyum. Sekarang mereka menjamu selera bersama-sama.

Setelah selesai makan, Aeri naik ke bilik nya untuk berehat. Kemudian *kling* bunyi meses masuk dari phone Aeri.

Unknown: Jangan ganggu dia! Kalau tak nahas kau Kim Aeri!

Kemudian, Aeri meletakkan phonenya ke atas tilam sambil membuat muka blurr. "Aik asal nama aku pemes gilerr kat sekolah tu?" kata Aeri. "Uishh kena bagitau Ara ni." kata nya lagi. Dia men-screenshot meses dari orang yang dia tidak kenali itu tadi lalu memberikan gamba screenshot tu kepada Ara.

Dalam Chat

Aeri : Uit Ara aku ada something nak bagitau kau. Kau kenal sapa punya number ni?

Ara : Tak tau la pulak. Jap nanti aku usahakan sapa yang punya number ni. Nanti aku minta tolong dengan Bomin.

Aeri : Hmm. Okay la kalau macam tu, tapi kau rasa tu Jimin tak? Aku takut tu Jimin!!

Ara : Tak, aku pastu tu bukan Jimin sebab aku ada number dia and geng geng dia.

Aeri : Hurmm takpa la, okay btw thanks sebab sudi tolong. Lain kali aku spon kau eyh?

Ara : Uwow! Nak chicken. Hehe.

Aeri : Beres Ara, takda masalah.

Kemudian, Aeri mencampakkan dirinya ke tilam yang empuk. Aeri pun terlelap sebab terlalu penat tunggu drivernya. Banyak benda yang terjadi dengan dia hari ni.

To be continue...

Anneyeong! Sorry semalam tak update gaish. Busy. Maybe author tak selalu kot update hari². Sebab final dah nak dekat. Haa, korang nak tau kan apa yang Jimin akan buat dengan Aeri. Dan korang nak tau kan sapa yang chat Aeri secara tiba² tu. So, nantikan part seterusnya. Jangan lupa like and vote ye! Saranghae! 🌸💄

[FF PARK JIMIN] BAD BOY IN OUR AREA Where stories live. Discover now