p/s: anggap jer kitew dah besar eh HAHA
reminder: akan mengandungi scene yg mengcringekan jiwa & raga, so....
read at your own risk ;)
___________________________________________pda suatu hri yg amat teramat la ceria... (la sgt)
slpas sesi pengambaran IT yg lepas, 2A mnjalankn hidup drg sprti biasa..
sbenarnya, drg buat sesi pengambaran tu based on true story. Drg prnah b'hdapan dgn badut mengerikn tu dan berperang dgnnya.
drg mengangkat kemenangan t'sebut dan badut t'sebut mengangkat bendera putih tetapi malangnya, ia msih blm mati.
skrg, drg akn b'hdapan sekali lgi dgn badut tk guner yitu.
"ui guys aku dpat krja sdh jdi model d Korea," kata Mary tegekk dgn teruja sekali. Member" dia pun terkejut jgkla akn berita yg dsmpaikn.
"serious ba ?" soal Wanek dgn muka" yg mcm tida prcya gitew HAHA.
"ofcos la ba !" jwb Mary smbil main dgn rmbutnya, t'senyum malu.
"berjaya jgk kwn ku akhirnya," kata Yus dgn tenang smbil ketwa. Yg lain pun ikut ketwa.
"kau jgn, kmi pun ada krja d Korea." blg c Untun sm Azrin dgn bangganya.
"untung lerrrr," blg c Farhana smbil menjeling.
"aii jeles ?" Wanek tnya smbil ketwa, diikuti yg lain.
tiba", drg dpt pnggilan dri unknown. Drg pun trus senyap. Teda yg mengeluarkn suara apa pun.
Mazwin, dgn tgnnya yg b'gegar, dia menyambut pnggilan t'sebut dan memasang speaker mode. "helo ?"
"yg kau b'gegar ni knp ?" Farahnasha ckp dgn nada suara yg tinggi smbil menggeleng-gelengkan kpla nya.
"helo ? ni Intan Mazwin ?" soal org tu untuk kepastian. Mata Mazwin b'alih ke mata" drg one by one lalu mnjwb, "ya sya Intan Mazwin."
kedengaran org d dlm fon tu mengeluh tanda lega. "sya ni Toh."
mata Mazwin membesar mndgr apa yg d kataknnya tdi. "you guys need to come back." kata Toh dlm nada yg serius.
drg rsa nda selesa sprti ada yg menyucuk perut drg hingga menyebabkn drg ingin muntah.
"EEEEE MARYYYY !" kedengaran c Rasimah teriak, yg lain pun tgk drg dgn penuh hairan.
astagaa, mary.. muntah pula dia 🤦🏻♀️ nd pa la klu muntah d lantai, ni muntah d meja yaampunnnn apa kejadahhh akdnwksnke 💀
dgn membuang msa, Mary berlari p tndas emm susahhh 🤦🏻♀️
~~~
"lama nya kita nda berjumpa. Nda kmu rindu aku ?" soal Halilah dgn muka" nya yg sedih kunu.
"lama nda jumpa konok. Jiran sblah rmh sja kita ah." jwb Amira smbil mnjeling. Rozie pun angguk kpla.
"sajeeeee~" kata Halilah smbil ketwa.
drg pun dpt pnggilan dri Toh. Rozie mengangkat dan memasang speaker mode lalu b'tnya, "helo ? Sepa ni ?"
"Toh." jwb Toh dgn tenang. Drg pun mengeluh dgn lega. "knpa Toh ?" tnya Mira.
"It's not dead." kata Toh dlm nada yg serius. B'diri bulu roma drg trus mndgr berita tu fuhhhh.
"jdi, kau mau kmi dtg balik ?" soal Halilah smbil mengangkat keningnya. "ya, skrg." jwb Toh lalu hang up.
YOU ARE READING
2A
Randomini kisah kami smua ! ♥ 2A yg penuh dgn murid" yg perangai drg tida bulih d bwa bincang gaiss~ full with humour, love, funtime and craziness ♥ #1- Journal #3- Journal #8-funnymoments #3-funnymoments #2-funnymoments