"Den kalla metallen snuddar vid mina bara ben. Kurvan i tunnelbanan skulle va det bästa stället att dö på. Människor gick pratandes förbi men reagerade inte på den lilla flickan som satt mitt i spåret. Ett dånande ljud hördes längre in i tunneln. Ljuset från strålkastarna kom närmare och marken börja skaka. Pendeltåget kom närmare och närmare. Jag blundade, jag blundade så hårt för att inte hinna ångra mig. 5 meter mellan mig och tåget! 4... 3... 2... 1... Nu..! Ett par armar drogs runt min kropp och slet upp mig i sista sekund. Den varma kroppen omfamnade mig och vaggade oss fram och tillbaka. Dom kraftiga men inte för stora händerna tydde på att det var en kille! Jag vände mig om för att se hans ansikte men marken delar sig och jag faller....."
Svetten rinner längs kroppen och ner i sängen. Jag söker efter luft och ser mig omkring, det var bara en dröm! En helt vanlig jävla dröm. Samma dröm i 6veckor och alla slutar likadant. Vad ska det betyda? Den gör mig stressad och okoncentrerad. Just nu var jag rädd och förvirrad.
Jag tar upp mobilen från golvet och tittar på klockan och ser att den visar 05'32. Mina trötta ögon har inte tagit in morgonsolens ljus. Eftersom jag var för rädd för att somna om valde jag att kliva upp och ta en lång dusch.
De varma strålarna träffade min kropp och gav en varm känsla över min lena hud. Funderingarna började snurra uppe i huvudet och mina ögon blev tyngre. Värmen från vattnet fick mig nästan att somna till.Med handduken virad runt kroppen gick jag ut från badrummet och fram till garderoben. Idag var en sån där dag där man har tid att fixa sig sådär extra fin men inte orkar. Jag valde därmed en vanlig svart huvtröja och ett par ljusblå slitna jeans. Drog på lite puder och mascara.
Efter att ha fönat håret och borstat det sätter jag upp det i en hästsvans. I skolan var det status och klädstil som betydde mycket. Jag hade inget att vara orolig över, jag kunde komma i mjukisar och linne utan att nån skulle bry sig. Enligt killarna e jag en sån där tjej med typiskt utseende som ingen vill trycka ner för man e för söt. Jag har ganska mörkbrunt hår som skiftar i rött, det är perfekt långt och rakt. Is blå ögon och en len hy. En normal form på kroppen med kanske lite större bröst en de andra men det e det minsta jag bryr mig om.
Alla i klassen såg hyfsat bra ut och det var aldrig bråk. Skolan för mig var som ett andra hem, alla är snälla och umgås med varandra. Lärarna gillade vår klass otroligt mycket och visade lagom uppskattning efter lektionerna. Till skillnad från de andra klasserna var vi alltid tyst och pratade inte utan lov. (Vi kanske låter sådär överdrivet perfekta men det e vi inte).Det var 8min kvar när jag öppnade skolans dörrar. Jag blir välkomnad av värmen inifrån korridoren och dom välkända rösterna.
Det är en lektion kvar innan vi slutar för dagen. Jag lägger in mina NO-böcker i skåpet och låser. Huvet börjar snurra lite och jag känner mig yr. Jag går in på toaletten och ställer mig vid handfatet. Minnen från sommaren spelas upp i huvudet och gör mig illamående. Philip är en kille som går sista året på skolan och behandlas som en kung. Alla tjejer faller för hans charmig leende och bruna ögon men bakom det finns en hjärtlös snubbe. Som alla andra tjejer gick jag in i hans fälla men på fel sätt!"SOMMARLOVET"
"Philip hade bjudit hem mig för att umgås. Jag hade alltid tyckt att han var snygg men Anna min bästa vän hade alltid varnat mig för honom och hans tricks. Jag visste att hon hade rätt och skulle därför bäretta att jag inte kände något för honom.
Väl hemma i hans hus kändes det som en bra ide att säga honom sanningen. Men min ide slutade inte lika bra som jag hoppats! Han hade rest sig från soffan och med snabba steg ställt sig framför mig och sagt...>din dumma lilla flicka! tror du jag vill ha ett förhållande med en sån som dig?, haha skulle inte tro det!
Han tog tag i mig och drog mig mot sängen. Han hade klätt av mig alla mina kläder och sina egna, mina tårar rann men han hade inte brytt sig.
"NU"
Allt satt nu i halsen och fick mig att agera snabbt. Toalett locket fälldes upp snabbt och jag spydde. Mitt hår lyftes bort från mitt ansikte och en varm hand strök mig på ryggen. Jag reste mig upp och fick syn på Anna som höll i mitt hår. Jag gick till handfatet och tvättade mig, stängde av kranen och vände mig sedan mot Anna. Hon tog in mig i sinna armar och förstod vad det handlade om. Anna gick i Philips klass och var den ända som visste om vad han gjort.
Vi avbröt kramen och tittade på varandra när hon öppnar munnen för att säga något.>hey du, tänk inte så mycket på det nu!
>jag försöker men de e inte så lätt
>jag vet vad som kan få dig på lite bättre humör!!!
>jasså?
>ja! Det har börjat en ny tjej i klassen som heter Samantha Collins...
>hur ska det få mig på ett bättre humör?
>låt mig tala till pugnt! Jo och hennes tvilling bror Sam Collins, han e hur söt som helst! Du måste bara se han.
>e inte så upplagd för det just nu
Jag tittar ner i backen och går ut därifrån. (Jag hade många gånger tänkt på att ta självmord pga det Philip gjort). Sista lektionen var idrott och jag hade ingen som helst lust med att ha det, så jag gick till läraren och sa att jag var sjuk och behövde gå hem.
YOU ARE READING
Älskad/död eller levande!
Teen FictionSka man vara älskad död eller levande? Älskar han mig? En mystisk kille utan ansikte drycker upp i Sarah's drömmar. Samma dröm varje natt och den slutar på samma ställe. Sarah tänker på drömmen hela tiden och killen som räddar henne men till vilken...