TEK OLAN VE KAÇAK
zaman mekan ve zerrenin olmadığı hatta düşüncenin ve lafzın evvelinde tek olan yalnız olan ebedi hall vardı. hiçlikte olmayan ve olacak olan her şeyin muradı ona aitti. o ebediyetin merkezinde tek olandı. ebedi hall zamandan mekandan akıl sahibi her varlığın bildiği ve bilmediği her şeyden münezzehtir. bilinmezliğin hiçliğin merkezinde ebedi hall varlığı murad etti. düşüncelerinden önce boşluğu yoktan var etti. zamansız diyarlarda boşluk genişledi. yaratılacak en kadim varlığın bile kavramaya güçlerinin yetmeyeceği boşluğun nizamını yarattı. boşluğun içerisinde maddeden farklı boyutlarda farklı renklerde ateşten havadan sudan topraktan saf yapılar inşa etti .
ebedi hall boşluk içerisinde maddeden nizamı inşa ettikten sonra zamandan hali bir müddet ebediyetin merkezinde yalnızlığını devam ettirdi. uzun bir yalnızlığın ardından yarattığı her şeyin yine kendisine döndürüleceği ana kadar kendisine kati bağlılıkla sadık kalacak olan ailler'i yaratmayı murad etti. ailler yaratıldıktan sonra ebedi hall'in iradesiyle çok uzun bir zaman boşluğu ve sonsuz boşluğun içerisindeki nizamı seyre daldılar.
ailler'in yaratılışından uzun bir zaman sonra ebedi hall boşluğun içerisindeki bir yapıda saf ateşten yaratılma ıyshn'ları yarattı. ıyshnlar kendi ırkları nispetinde binlerce yıl shyna dedikleri dünyada yaşamlarını devam ettirdiler .ıyshnların sonu geldiğinde ebedi hall'in takdiri doğrultusunda boşluğun içerisindeki shyna ve tek bir ıyshn hariç yok edilip hall'in iradesine döndürüldüler . ıyshnların sonuncusu shyloth ebedi hall'in iradesiyle aillerle birlikte boşluğun nizamını seyre bırakıldı. ailler ve shyloth ebediyetin merkezinde bilgelik pınarının kaynağında gölgelenirken ebedi hall iradesinden sonraları insan diye adlandırılacak olan varlığı yaratmayı murad etti. hall düşüncelerinde kısmen sakladığı bilgiyi aillere bildirmedi. lakin shyloth ebediyetin merkezinde kendi düşüncelerinin kıskacında kin ve nefretini gizliden gizliye artırdı. shyloth'un düşüncelerinden aillerin haberi olmasa da ebedi hall bu düşüncelerden haberdardı. ebedi hall shyloth'un düşüncelerine müdahil olmadı. hall'in kendi iradesi dışında bir şey yaşanmayacaktı. iyi ve kötü murad edilen herşey gerçekleşecekti.
shyloth kendi düşüncelerinin kıskacında zaman içerisinde yoğrulurken zamansız mekanda hall insanların varlıklarını devam ettirecekleri ve kendilerine bahşedilen iradeyi kullanıp kendi kaderlerine yön verecekleri önceleri aillerin arden diye isimlendirecekleri insanların ise dünya diyecekleri diyarı yarattı.
kadim güçlerin savaşından sonra ebedi hall'in muradı kıyametten önce iyiliğin mutlak hüküm süreceği vakit yaklaşmıştı. lakin takdir olunan son irade yeni başlamıştı...
kaçak
sis yoğundu, soğuk bıçak gibi kesiyordu ve göz gözü görmüyordu. Vargas nehrin kenarında bir koruluğa sığınmış. Atını koruluğun en sığ yerinde serbest bırakmıştı . hayvan ürkek ve nefes nefeseydi.vargas da bitkin haldeydi ve rüzgarı kemiklerine kadar hissediyordu. Kalın kürk yeleği ve deri pelerini acı soğuğu hissetmesini engellemiyordu. Lanet olası kış rüzgarı hem insanlar hemde hayvanlar için korkunç derecede felaketti ama bu korulukta olmaya mecburdular işte. Çenesi soğuktan kasılmaya başlayan vargas sırtındaki ve kolundaki kesiklerin hararetli yanıklarını bu rüzgarda hissedebiliyordu. ''Vairon'da ki tavernada başı bozuk ve sarhoş bir kaç kaçak yada ihtiyar çiftçi ile daha güvende olurdum''. Tüm rahatını kaçıran güneyli fahişe naghen'in paralı yavşakları ve göbekli piçi darysun'du. Dört yıldır salklandığı yerden kaçmasına sebep olmuşlardı. Bu korulukta işkembesine kadar donarken karanlıkta idra nehrinin bu tekinsiz bölgesinde tekrar kaçak halde olmasının sebebi onlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ARDEN SÜVARİLERİ
FantasyBİR HAYAL DÜŞÜNÜN Kİ GERÇEK OLMASIN. İNSAN GERÇEKLEŞEMEYECEK BİR ŞEYİ HAYAL EDEMEZ... I LAST KİNG OF THE ARDEN . I M YOUR DESTİNY...