3 bölüm

18 0 0
                                    



Toplantı yeterince sakin devam ediyordu. Ama daryar elindeki parşömene baktıkça öfkesi dahada kamçılanıyordu. Sonunda kuzeyin en kıdemli sürücüsü olacak. Güçlü korkulan ve öfkeli bir savaşçı. Herkesin kendinden nefret ettiğini biliyor. Neden bu gereksiz toplantı yapılsın ki? Söylentiler yüzünden olabileceğini düşüdü daryar; golan nodri, elinden kaçırdığı fırsatı geri almak istiyordu belkide. Benden daha iyi olduğunu mu düşünüyor acaba? Ona karşı nefret duyduğumu mu düşünüyor ? gerçek olanda buydu zaten.

Daryar, golan nodri ve klanının hypon dağının kuzey yamacından gelişini seyretmiş öfkesine yenik düşmemek için sesini çıkarmayıp lord worell'in yanında sakinliğini korumuştu. Lord worell yeğenini haşmetli bir edayla karşılamış krallığına buyur etmişti. Lord worell ve golan nodri , askerlerin tezahuratlarıyla krallığın geniş avlusundan geçip ateşten sunağın yanında durmuşlardı. Lord worell , parlak siyah zırhının içerisinde sunağın ateşinin yansımasıyla parlıyordu ve yeğeni golan nodri de , mat kara zırhı ve omuzlarından sarkan alev kırmızısı peleriniyle muhteşem görünüyordu. Golan nodri gençti . amcası gibi simsiyah saçları ve simsiyah gözleri vardı. Uzun boylu ve yapılı bir generaldi. Golan nodri askerlerin arasından geçerken hep gir ağızdan onun adını bağırıyor. Kılıçlarınını onun kılıcına dokundurmak için birbirlerini sıkıştırıyorlardı. Golan nodrinin bütün birliği arkasından avluda toplanmıştı. Sarayın avlusundaki kalabalık onlarlada kılıclarını tokuşturmaya çalışıyorlardı.

''Bu kalabalık birzamanlar beni sürgüne yollamak için uğraşmışlardı ve ıysın'lara hizmetimi sunmasaydım birdaha dönmemek üzere sürgüne gönderilecektim yada kılıçtan geçirilecektim.'' Daryar, askerlerin ondan nefret etmesini gerektirecek hiç bir şey yapmamıştı, golan nodri'nin kalabalığın sevgisini kazanmak için doğru dürüst bir şey yapmadığı gibi. Biliyordu ki golan nodri bilinen son ejderin sürücüsü olmak istiyordu. Toplantıyı golan nodri'nin ayarladığını lord worell de biliyormuydu? Yoksa tamamen lord worell'in yardakçılarının işimiydi bilmiyordu. Bu düşünce onu korkuttu. Eğer toplantıyı krallığa dönmeden kendi adamlarına ayarlattıysa golan nodri, yada lord worell'in yardakçılarının işi ise, ne yapacağını düşünmeye başlamıştı daryar. Yada açıkça bazı deliller bulmuş olabilirlerdi kendi aleyhine. Bu durumda sürgün edilmek bir yana kendisini lord worell'in kuzey ejderinin dişleri arasında son nefesini vereceğini biliyordu. Ejderin önüne son çıktığında onu kurtaran ıysn büyücüleri olmuştu.''ölmeden beni bu cehennemden kise kurtaramaz'' ejder bakıcısı dunain daryar'ın kaçmasına yardım edeceğine söz vermişti fakat şimdi bir ejder sürücüsü olacaktı.bir gece ejder zindanında kaçış planını özenle yapmışlardı. Sura'dan gelen hain eğitmen bu konuda yemin etmişti. Olacakları izlemekten başka çaresi yoktu artık.

Ejder için herşeyi yapabilecek olan golan nodri'yi de izlemekten başka.

Belkide golan nodri'ye haksızlık ediyordu. Belkide bu toplantı sadece verilecek raporlardan ibaretti. yada lord worell'in kendi ordsuna sunacağı bir güç gösterisiydi. Ne olursa olsun burası arnon'du. Ve lord worell'in toprağıydı. Daryar'ın bildiği tek şey vardı burada herkes birbirinin yüzüne karşı tebessüm eder ama arkanı döndüğünde pis bir nefret halini alırdı.

Her nekadar bir ejder sürücüsü olarak belirlendiyse de aslında kendisi sura'dan gelen bir askerdi sadece. ve ne yazık ki sura'nın yıkılışına engel olamamıştı. Ayrıca lord worell'in müstakbel veliahtına bir sürücü olsa bile karşılık gelemezdi. Karşı gelmeye çalışsa da ejder sürücüsü olmasına rağmen ejderlerin kontrolleri aslında ıyshn büyücülerindeydi.

Keşke oroglin burada olsaydı. Sura'nın neşeli olduğu zamanlarda oroglin ona batıya idra gölünün karşı tarafına gitmeyi teklif etmişti. Daryar bu isteğini kabul etmemmişti. Bazı geceler arnon'un kara surlarının burçlarında düşüncelere dalardı. Oroglini dinleyip gitmiş olsa hayatında neler değişebilirdi ki. Oroglin daha sonraları daryar'ı bulup konuşmaya çalışmıştı. Daryar Arnon'dan av için ayrılıp hypon dağının güneyine indiğinde oroglin tekrar onu bulmuştu.. Arnon'dan ayrılmasını tavsiye etmiş doğuya gitmesi için ikna etmeye çalışmıştı. Ancak daryar kendide kabullenmişti güç peşinde olduğunu. Ve sonunda ulaşmıştı peşinde olduğu güce bunda da ıyshn büyücülerinin yardımı büyüktü. Bir çıkar meselesi yoktu aralarında yinede hala anlam veremiyordu daryar, ıyshn büyücülerinin kendisini neden seçtiğine. Hypon dağının eteklerinde anrnon askerleri tarafından kuşatılmıştı.askerler gökyüzünde bir kükremenin etkisi ile apar topar alanı boşaltmıştı. Daryar nekadar korkmuşsa askerler ondan daha fazla korkmuştu. Devasa kanatlarıyla bir kasırga oluşturmuştu yere inerken lord worell'in ejderhası simsiyah gövdesi başından ayaklarına kadar uzanan mavi halkaları ve kuyruğuna kadar inen dikenleri vardı .bir ayıyı tek hamlede öldürebilecek bıçak gibi keskin pençeleri unutamıyordu.. ejderhanın ağzını bile hatırlamak istemiyordu. Gergin ağzının açılmasıyla hançer gibi dişleriyle karşı karşıya kalmıştı. Birde ağzından gelen o kül kokusunu hiç aklından çıkaramıyordu. Ejderin üzerinde daryarı yakalama keyfiyle sırıtan lord worell olacakları izleyecekken ıyshn büyücüleri asaları ile ejderi engellemişlerdi. Lord worel bu duruma çok öfkelensede sesini çıkarmamış ejderden inip ıyshn büyücülerinin getirdiği ata binip arkalarına dönmeden uzaklaşmışlardı. Ejder devasa kanatlarını açıp arnon surlarına yönelmişti. Arkada kalan tek bir büyücü gelmesini işaret etmiş. Onunla beraber yürümüş. İşin gerçek yüzünü asla öğrenememişti. Ama daryara bir sürücü olduğunu söylemişlerdi. Daryarın kendini toparlayıp kabullenebilmesi bir kaç gün almıştı.ve şimdi onu öldürmeye çalışan lord worellin birkumandanı olarak kalmıştı. birde yeğeni golan nodrinin ki onunda kendisine olan nefreti neredeyse aynı sebebe bağlıydı bir ejderhaya. Şimdi ise arnonun en yüksek burcunda kralın karşısında karşı karşıya duruyordular.

Daryar gözgöze geldiklerinde ne söyleyeceğini bilemedi.''komutan golan nodri'' diyebildi istemsizce''harika görünüyorsunuz''

Golan nodri keyifle gülümsedi ancak gülümsemesinin ardında nefretini belirtecek kadarda kendini beğenmiş biriydi.''senide görmek güzel ejder sürücüsü , krallığın size ihtiyacı olduğunu düşünenler var. Hayal kırıklığına uğratmayacağından eminim''

''bu toplantının gerçekleşmesini sabırla bekledim''

''ben ve amcamda öyle ''diyerek masada yerinden doğruldu.kendi aralarında fısıldamakta olan tüm komutanlar .ona dönüp dikkat kesildiler.

'' kralım ve amcam'' diyerek sözüne başladı. Lord worelle başıyla selam verekrek. Ve devam etti. Egemenliğimizin ve topraklarımızın bütünlüğünü sağlamakta bize yol gösteren büyücülerimiz '' ıysınlar herhangi bir tepki vremediler. Masada oturan komutanlarıda ve elit kişileri kastederek '' ve dostlarım. Bildiğiniz gibi idra gölünün batısı tamamıyla kontrolümüz altında. Sura, vairon ,gorva , dora nairo,tria batıda elimizde olmayan yer yok . kuzeydeki laina ormanına kadar heryer krallığımızın topraklarıdır. Efendimiz syhlot'un öğretilerine sadık kalarak tüm toprakları elimize geçirip tek hakim biz olacağız'' toplantı salonunda büyük bir uğultu koptu herkes tek bir ağızdan ''shyloth shylot shylot diye haykırıyordu. Golan nodri gürültüyü bastırmak için kupasını havaya kaldırıp susmalarını sağladı.'' Yalnız bir takım havadisler ele geçirdik. Efendimiz shylotu hapseden kendilerini tek kutsal sayan aillerin varisleri efendiler batıda kendilerince bir hüküm yazıp bizi kralığımızı asırlar önce başlayan egemenliğimizi bitirmek için planlar yapıyorlarış. Evet belki yapıyorlar ama asla dünyadaki hakimliğimize son veremezler aksine kendilerine efendi denilen ve kutsal olarak gördükleri aillerin tüm egemenliğini yok edip yalnızca biz hakim olacağız herşeye.'' Toplantıdaki herkes galeyana gelmişti golan nodriyi alkışlıyordu. Golan nodri sözlerine devam etmeye başlayınca tekrardan dinlemeye başladılar.''bizde kuzeyin kara ateşi ışık söndüren ejder ruckaur var ve onun müstakbel evladı nuddar ve son ejder sürücüsü daryar var'' diyerek daryarı işaret etti. Daryarda bu jeste karşılık gülümseyerek karşılık verdi ve başıyla tüm salonu selamladı. Golan nodri konuşmasına devam etti.'' Bilinen bütün topraklarda sadece iki ejder var . efendilrede böyle bir güç olmadan bize karşı hiç bir şey yapamazlar. Sizler ve ıyshn büyücüleri sayesinde lord worell ve son sürücü daryar tanrı shyloth u onurlandıracaklardır. Bizlerde onlara destek olacağız ''diyip. Kupasını kaldırdı. Tüm kalabalıkve lord worrellde ona eşlik ettiler .büyücüler onlara eşlik etmeyip salondan ayrıldılar.eğlence bir süre daha devam ettikten sonra lord worell golan nodri ve daryarda salondan ayrıldılar.

Lord vorell golan nodri ve daryar sarayda sadece bu üçünün geçmesine izin verilen kalenin batısındaki ıyshn tapınagına geldiklerinde . tamamıyla ateş figürlerinin işlendiği dev kapıdan içeri girdiler. Üç ıysn büyücüsü onları bekliyordu. Tek kelime etmeden kendilerine gösterilen koltuklara oturdular. Tapınağın içerisinde üç büyücü kendi aralarında kabaca bir lisanla anlaşılmayacak şekilde konuşmaya devam ettiler. Lord worell v golan nodri onlara bakarken daryar ne olduğu hakkında kendi kendine yorum yapmaya çalıştı. Kendilerine dönen büyücülerden biri'' sizden istenileni bulabildinizmi?.'' Diye sordu.

Golan nodri .'' evet ''diye cevap verdi .güneyde fahise naghen adamlarına bazı görevler vermiştim. İlk başta herşey sorunsuzca giderken . sonraları farkettimki fahişelerin adamları büyü ile etkisiz hale getirilmişler . hareketleri kestirilemez va anlamsızca olmaya başlamıştı. Onları bir müddet uzaktan takip ettim. Bizim emrimiz dışında bazi fiiliyatları oluyordu. Özellikle bir adam için. Tanımadığımız bir adam olan vargas diye birini emrimiz dışında takip ediyorlardı. Sonra sizlerin rünleri sayesinde tekrardan kontrollerini ele geçirdik. Ve bu sefer vargasın peşine biz yolladık naghenin piçi dariysun ve askerlerini. Lakin ele geçiremedik. Laina ormanına kaçmayı başardı. Sonra bir kahin ile karşılaştık neredeyse her şey hakkında bilgisi olan hatta benim bile bilmediğim bilgiler biliyordu. Bizim hakkımızda. Biraz işkence ile çok fazla şey olamasada bir takım bilgiler elde ettik. Ancak anlam veremediğimiz bir şekilde onda askerimin arasından kaçırıldı. Ve kimin kaçırdığı hakkında hiç bir şey söyleyemem.'' Iyshınlar kahinden ne öğrendiğini bilmek istercesine soru sormadan gözlerinin içine baktı. Golan nodrinin. Söze gerek kalmadan anlamıştı golan nodri zaten ve devam etti.''

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 03, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ARDEN SÜVARİLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin