part 2

21 3 0
                                    

12 tahun kemudian....

"Omma......Kook pergi dulu "

"Emm....okay jungkook,Nanti dh jumpa kakak kamu,janji dgn omma, jungkook akan jaga dia dgn nyawa jungkook"

"Jungkook janji omma"

Jungkook telah menukar nama pangkatnya dari beta ke hamba, agar org di sekelilingnya tak pelik.

Jungkook pon memulakan pengembaraan ke arah kerajaan Bangtan yg jaraknya agak jauh dari kawasan kerajaan bastanuel (aduh nama dia 🤦)

Setelah beberapa jam menunggang kuda nya, jungkook pon tiba di hadapan pintu utama istana Bangtan.

Dia berjalan menuju ke arah penjaga pintu utama istana.

"Tuan hamba,izinkan hamba berjumlah dengan ratu Jeon"

"Maafkan hamba,tetapi baginda Tuanku sedang beristirehat sekarang,pastinya baginda akan murka nanti."

"Jika begitu,hamba akan menunggu waktu habis ratu beristirehat"

Jungkook melangkah pergi,ingin menunggu di kudanya.

"Tuan hamba ....."

Jungkook berhenti melangkah.

"Jika tidak keberatan,boleh hamba bertanya, siapakah tuan hamba, mengapakah tuan hamba seiras dengan ratu jeon.terlalu seiras sehinggakan tiada yang dapat membezakan kalian.mujurlah tuan hamba dtg dgn pakaian lelaki ,dapatlah hamba bezakannya"

"Hamba adalah Jeon jungkook"

Penjaga itu terkejut.

"Ampun Tuanku beribu-ribu ampun, maafkan patik kerana tidak menghormati tuanku, nampaknya ratu Jeon telah lama menunggu saat ini,saat yang akan berlaku ketika hari keputeraan Tuanku berdua"

"Masuklah tuanku,akan patik iringi tuanku masuk"

Sampai di dalam istana,penjaga itu berbisik dgn salah seorang Dayang istana.wajah Dayang itu seolah-olah terkejut.

"Ampunkan patik tuanku"

Dayang itu berlari menuju ke kamar puteri.

Di dalam bilik ratu Jeon......

Dayang mengejutkan ratu Jeon dengan berhati-hati.

"Ada apa Dayang beta,bukan kah kamu tahu bahawasanya beta tidak suka diganggu"

"Ampunkan patik tuanku,tetapi ada hal yang penting perlu diberi tahu pada tuanku"

"Apakah yang penting sangat itu?"

"Putera Jeon tuanku, putera Jeon telah tiba"

Bingkas ratu Jeon bangun dari pembaringannya.

"Ah,bagaimana beta boleh lupa, beta ingin berjumpa dengan adinda beta sekarang juga"

"Menjunjung titah Tuanku"

Segera ratu Jeon berjalan ke tempat bersemayam baginda

Air mata ratu Jeon gugur melihat susuk tubuh adindanya.tubuh putera Jeon dipeluk dari belakang.

"Adinda....."

"Kakanda....adinda datang melunaskan janji"

"Kakanda rindu..  "

Putera Jeon berpusing menghadap ratu Jeon.

Putera Jeon melutut menyembah ratu Jeon.

"Daulat Tuanku"

______________________________________

servant of evilWhere stories live. Discover now