Tempat Apa ni?

10 0 0
                                    

    "Anak ii semua.. bas rosak...  So kita kene bermalam dekat RNR ni... " Kata pakcik bas..

    "Zzzz..." Dengkuran nana dengn diba menjadi perhatiann... (HAHAHAH) "woi ! Nana ! Diba ! Bangun la !!" Kata trisya dngan jiha .

     "Hah yeye.. aku bangun..." Kata nana.. "kita kena bermalam kat RNR.. so smua bola ambik brang kat bawah" kata fiq...

     "Yg lelaki tido dalam surau lelaki.. yg prmpuan tido dalam surau permpuan" kata Sya .

11.40 malam...

     "Buat apa duduk sorang ii ni ? Sejuk la . nanti dmm mcm mne? Saya susah..." Kata sya. "saja nk duduk sorg ii.. x sejuk pon.. " balas nana (bagi la aku recall bnde ni.. aku buat crita ni kdg ii smbil nngis au 😢)

      "Hmm ikutlah.. " balas Sya.. "haa dating ea..." Apabila melihat ke belakang.. terlihat la syaiton ii iaitu trisya ,diba ,fiq ,aris,jiha dan niza . "Ish sibuk la korg ni ! Hahaha " kata nana .

       "Dah la.. aku nk tido.. bye.. korg jangan tido lambat pulak.. " kata nana smbil brjalan menuju ke arah surau...

Tiba ii..

       "Eh nana tlg aku kjp ? Aku ade hilang barang la..." Kata niza.. "eh niza ? Mcm mana bole depan aku ni? Bukan ke kau tadi kat sane dengn diorg ??" Tanya nana kehairanan...

        "Ah xde mase kau kne tlg aku cari barang yg hilang tu jugak !!" Kata niza ."Ah kat mana hilang ?" Tanya nana lagi.. "dekat tepi toilet lama tu ." Balas niza..

         "Wey cuba kau ckap barang ape kau hilang.. dh la mlm ii buta ni.. " tanya nana lagi sambil seram sejuk... "A-aku hilang kepala ...." ???? " Hah !?!" Apabila nana melihat rupa hantu itu.. terus dia menjerit "HANTU !!!!" Lalu pengsan....

          "Wey.. mcm suara nana ! " Beritahu jiha yg sbenrnya... "Hah tu ha.. dye pengsan tepi toilet lama" tunjuk diba.. "tlg papah dye cepat !" Kata sya.

BERSAMBUNG...

ClasstripWhere stories live. Discover now