"alhamdulillah pakcik bole betulkan sndiri ape yg rosak tu.. so kita bole gerak sekrg jugak" kata pakcik bas..
"Yeay.. !!" Smua bersorak kegembiraan apabila mengetahui mereka xperlu dudk di RNR puaka itu .
"Bismillahirrahmanirrahim . Jom kita mulakan perjalanan.." kata pkcik bas... Lagi
"Pakcik . Nak tanya.." kata aris kpde pkcik bas semasa memandu.. "RNR tu xde toilet ke ? Smpai pkcik kne membuang kat semak tu" kata aris pde pkcik bas itu.. ( HAHAHA jap aku nak gelak jap) .
"Uh.. pkcik.. dh x tahan sangat hehe.." kata pakcik bas perlahan (penghuni kat situ silap ii xtahan dok situ.. sebb bau dye pergh mengalahkan petai 😂)
6:30 pagi ...
"Anak ii yg muslim bangun . Solat subuh.. assolatuhairulminalnaum. Kita berhenti dekat masjid ni.." kata pakcik bas...
Nana yg terjaga.. cuba mengejutkan kawan ii nya yg tido mati .. "WOI ! BANGUN ! TIDO MATI KANG TETIBA MATI BETUL II SOLAT SELAGI ADE MASE" ayat itu telah mengejutkan kawan ii nya..
"Hah yelah" balas zaza . " Aku ngatukkk " tambah niza..
Selepas solat subuh....
"Ye awak.. saya ok je ni hm.. ye rindu awak jugak" niza berborak di dalam telefon (hiks.. niza borak dngn spe tu.. hehe ;) manakala nana bersama sya , fiq dn diba trisya VC dngn man . Dan jiha otp dengn pakwanya...
"Sendu gile.. yg lain dngn awek , dngn Bf.. " kata aris.. (tabah wahai sahabat) . "Dah jom smbung perjalanan.. lagi satu jam smpai la ke destinasi" kata pakcik bas...
Di dalam bas....
"Dengar lagu blackpink nak ?" Tanya pakcik bas... Dengan laju dan pantasnya jiha dan zaza menyahut "NAK!" dan disitu la bermulanya konsert Blackketepek .
"Yeah -yeah -yeah..." Tiba ii.. bas break mengejut.. menyebabkan jiha dan zaza tercampak ke depan bas laku melekat di tingkap (HAHAHA that why aku ckp konsert Blackketepek) ...
"Hah tu la.. nynyi xingat dnia.. pdn muka HAHAHAHA" gelak nana.. "ish x bail la " bals sya .. manakala kawan ii yg lain amat membantu . Iaitu menggelakkan jiha dan zaza .
"Alhamdulillah . Kita dh smpai ke destinasi :) " kata pakcikbas..
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
Classtrip
FantasyOk . So aku stop dulu buat cerita yang agak manis uhuk . Kita buat cerita seram Fantasi pulak . Cerita ni start bila Satu kelas dan 3 orang budk kelas sebelah pergi lawatan bersama - sama.. tiba ii .... haaa nak tau ape jadi an ? baca ah cerita ni...