Kapitel 1-Intervjun

200 7 1
                                    

"Jag borstar mitt blondbruna lockiga hår en sista gång och lägger på lite extra mascara. Mamma säger att det är dags att åka, och jag sätter mig i vår vita BMW. Vi är på väg till Friends arena där jag ska bli intervjuad om att bli förband till One Direction när de kommer hit. Mitt liv går ut på att sjunga, det är vad jag gör hela dagarna. När mina kompisar såg att Friends hade erbjudit en plats som förband tvekade de inte och skickade in en skiva när jag sjöng. De svarade att de var intresserade, så nu är jag på väg dit. Mina föräldrar är något enormt stöttande och betyder något sjukt mycket för mig.

Äntligen är vi framme och jag går in med mamma och min bästa kompis Tindra. Vi tar en nummerlapp och går sedan till logen utanför scenen. Jag går igenom mitt nummer och sjunger för mamma och Tindra. Efter 10 minuter blir jag uppropad och går in på scenen där jag ser arrangörerna som håller i konserten. De ställer frågor och ber mig sjunga lite. Jag väljer att sjunga refrängen på låten Story of my life.

-The story of my life, I take her home, I drive all night to keep her warm and time.... is frozen.
The story my life, I give her hope. I spend the love until she is broke inside, the story of my life.

Jag hör applåder och tittar upp och får stående jubel. Det känns som jag ska explodera, det är helt sjukt att de faktiskt gillade vad jag sjöng. De kommer fram till mig och berättar att de vill ha med mig som förband. Att jag har charmen, rätta utseendet och en underbar röst. Det är en vecka kvar nu och vi ska träffas med one direction på fredag över en lunch och diskutera framträdandet.
Resten av dagen svävade jag på moln, det var helt galet vad sjukt mitt liv kommer att bli om 5 dagar.

( Det blev ett kort första kapitel men mer kommer om någon läser den.)

Together with Niall HoranWhere stories live. Discover now