Pelajar Baru

605 45 11
                                    

Sebuah kereta limosin hitam berhenti di depan Akademi Lelaki Momos.Albert perasan kehadiran kereta itu.

Albert:Wei,korang.Aku rasa tu kereta pelajar baru tulah.

Shao long:Haahlah!

Kelihatan 7 orang lelaki keluar dari kereta limosin hitam tersebut.Mereka berpakaian sekolah kecuali memakai tudung.Eh,apa Nura merepek kerepek ni?
Mereka berpakaian sekolah kecuali memakai hoodie yang menutup sedikit muka mereka.

Felix:Diorang pakai hoodie lah!Aku tak nampak muka mereka.

Leon:Aku pun!

Junta:Dah-dah cukup berborak!Kita kena pergi deman perhimpunan sekarang!Loceng pun dah berbunyi ni!

All-Junta:Jom!

Mereka pun pergi ke dewan perhimpunan.Beberapa minit kemudian~Pengetua Evan dan Naib Pengetua Godfreg yang macam katak itu naik ke atas pentas.

(Godfreg: Wei,Nura.
Kenapa kitaorang tetiba jadi katak pulak ni?"tahan marah"

Nura:Manalah aku tahu.Otak aku yang fikir bukan aku!

All-Nura:"sweatdrop" =_=" Pulak.)

Pengetua Evan dan Naib Pengetua iaitu Godfreg, mereka pun menaiki ke atas pentas.

Evan:Seperti yang diberitahu seminggu yang lepas,kita ada murid baru yang datang ke akademi kita pada hari ini.Godfreg silakan mereka naik ke atas pentas.

Godfreg: Baik!Pelajar silakan naik!

7orang pelajar lelaki:Baik!

7orang pelajar lelaki tersebut pun naik ke atas pentas.

Evan:Sila perkenalkan diri.

7orang pelajar lelaki:Baik!

???:Nama saya Boboiboy Gempa. Panggil Gempa. "masih pakai hoodie"

!!!:Hai!Nama saya Boboiboy Taufan. Panggil Taufan. "sama"

???:Boboiboy Halilintar. Just panggil Hali.

!!!:Nama saya Boboiboy Blaze. Panggil sahaja Blaze.

???:Zzzzzz......Ice......zzzzzz

!!!:Boboiboy Thorn.Panggil Thorn. "ceria walaupun orang tak akan nampak sebab pakai hoodie"

???:Saya Boboiboy Solar. Panggil sahaja Solar the swag.

All pelajar:"muntah pelangi"

Ciel:Nampaknya aku akan ada pesaing baru.

Evan:Ada beberapa soalan yang hendak ditanya?

Beberapa orang pelajar mengankat kaki mereka.Again,Nura merepek lagi.Beberapa orang pelajar angkat tangan mereka.

Pelajar4:Berapa umur korang?

Kelihatan semua pelajar tepuk dahi~

Pelajar2:Kau lupa ke?Naib Pengetua dah bagitahu kut! "sambil pukul kepala Pelajar 4"

Pelajar4:Oh,ye ke?Maaflah,haritu aku tak datang.

Pelajar2: Oooooo

Pelajar3:"Angkat tangan" Korang dirikan syarikat apa?

Pelajar4: "angkat tangan balik" Korang daripada negara apa?Ada lagi soalan.Korang ni anak duta ke anak k-pop?Sebab korang putih sangat.

All pelajar:"anime fall"

Gempa: Ok-ok.Kita orang sebenarnya berumur 15 tahun.Kitaorang berasal dari Malaysia dan kita orang dirikan syarikat ES.

All pelajar:ES????

Pelajar4:...... hmmmmm.......TAK MUNGKIN!!! Korang ialah ELEMENTAL SIBLINGS yang terkenal di seluruh dunia dan terkenal dengan kegeniusan.

All pelajar:WHAT ?!?!?!

Bersambung~

Sila vote and comment.Bye.

Bila Putera Jumpa Boboiboy ElementalWhere stories live. Discover now