Jak wszyscy dobrze wiemy czarodziej bez różdżki to jak żołnierz bez karabinu. Tylko z różdżką jest trudniej, gdyż podczas rzucania zaklęć trzeba zachować pewne ścisłe zasady, ponieważ jeden błąd może doprowadzić do nieszczęścia.
Dlatego jak należy się zachowywać podczas "obsługi" tego magicznego patyka przy zaklęciach? Oczywiście wystarczy znać podstawowe zasady:
1) Chwyt
2) Manipulacja
3) Skupienie
4) Odpowiednio zaakcetowana formuła zaklęciaWażne jest, aby stosować się do tych zasad. Odpowiedni chwyt i manipulacja pozwolą uniknąć nam komplikacji, lecz najważniejszym tutaj punktem jest skupienie oraz odpowiednio zaakcentowana formuła zaklęcia. Jest to bardzo ważne, ponieważ podczas przemiany np. kota w miskę, nie możemy myśleć o kocie sąsiadki jaki to jest uroczy, czy kochany, gdyż przez niepełne skupienie, a jednocześnie błędne wypowiedzenie zaklęcia może stać się nam krzywda (zwłaszcza przy animagii i teleportacji), bądź przemiana nie zajdzie w zupełności.
Kolejną ważną zasadą zanim przystąpi się do rzucania zaklęć jest sprawdzenie stanu różdżki. Musimy sprawdzić czy nie ma gdzieś jakichś pęknięć, czy złamań, bo wątpię w to, że ktoś chce skończyć jak Ron i pluć ślimakami. Dlatego pamiętajmy o tym. ;)
Skoro mamy już BHP w miarę omówione to teraz czas objaśnić sobie rodzaje chwytów i manipulacji, bez których nie da się wykonać praktyki.
Chwyty są trzy i dzielą się na: chwyt alfa, chwyt beta oraz chwyt gamma.
Chwyt alfa należy trzymać różdżkę w dłoni pomiędzy kciukiem, a pozostałymi palcami. Natomiast ręka powinna być wyprostowana w łokciu i uniesiona na wysokość transmutowanego obiektu.
Chwyt beta należy trzymać różdżkę pomiędzy kciukiem, a resztą palców, a rękę przyciągamy blisko ciała, zgiętą w łokciu. Zaś koniec różdżki kierujemy na przedmiot poddany transmutacji, nie dotykając go.
Chwyt gamma należy chwycić różdżkę pomiędzy kciukiem, a pozostałymi palcami. Rękę mamy wyprostowaną w łokciu i uniesioną ponad wysokość substratu.
Chwyty mamy omówione, więc czas na nic innego jak manipulacje. Ile ich mamy? Może to dla niektórych dużo, a dla niektórych mało, ale wyróżniamy sześć typów manipulacji (ruchów): ruch okrągły nadgarstka, ruch haczyk, ruch pojedynczego puknięcia, ruch wielokrotnego puknięcia, ruch kłucia i ruch złożony.
Ruch pojedynczego puknięcia trzymając różdżkę w dłoni pukamy raz w transmutant.
Ruch wielokrotnego puknięcia trzymając różdżkę w dłoni pukamy dwa- lub trzykrotnie w transmutant.
Ruch kłucia dźgamy przedmiot, który transmutujemy.
Ruch haczykowaty nie dotykając transmutantu wykonujemy pół obrót nadgarstka.
Ruch okrągły nadgarstka za pomocą nadgarstka wykonujemy ruch obrotowy, nie dotykając przy tym transmutantu.
Ruch złożony zestaw kilku ruchów różdżką w odpowiedniej dla zaklęcia kolejności.
🐾🐾🐾
W razie pytanek i jakichkolwiek tłumaczeń zapraszam na moją sowę: platynariddle@gmail.com lub mojego discorda kirkelarreau. Znajdziecie mnie też na messengerze: Lorraine Ailya Larreau-Launay.
Miłego dzionka! 😊
CZYTASZ
Podręcznik do Transmutacji.
FantasyPodręcznik do Transmutacji dla klasy 1, klasy 2 oraz rozszerzenia! Mam nadzieję, że się przyda. 😊