Podziały Transmutacji.

55 1 0
                                    


Jak wiecie wszystko ma swój podział. Tak jak człowiek dzieli się na rasy, a zwierzęta na różne gatunki, czy chemia na różne dziedziny to tak samo jest z Transmutacją.

Transmutacja dzieli się na różne podziały jednak najistotniejszymi podziałami są: podział filogenetyczny oraz podział funkcyjny.

Na początek zajmiemy się podziałem filogenetycznym. Po samej nazwie uznacie "Na nieświęta Kirke, o czym ona plecie?" Ja wam powiem! Mianowicie plecę o podziale transmutacji, w którym patrzy się na pochodzenie przedmiotów podawanym transmutacji jak i na ich wynik.

Dlatego... Jak się dzieli ten dziki podział? Nic bardziej mylnego jak na 3 rodzaje: transmutację martwą (letalną), transmutację pół-żywą (semi-witalną) i transmutację żywą (witalną).

Kolejne dziwne słowa... Spokojnie! Teraz sobie to wyjaśnimy. Każdą z osobna! 😊

Na początek Transmutacja martwa, czyli transmutacja letalna.

Tak nazywamy przemianę, w której transmutant jak i wynik transmutacji są martwe, czyli nie posiadają życia. Co do tego należy? Nic innego jak przedmioty codziennego użytku i etc.
Przykładem takiej przemiany może być np. Poduszka w pluszowego misia.

Kolejny rodzaj to Transmutacja semi-witalna, czyli Transmutacja pół-żywa.

Jest to przemiana, w której transmutant jest (1)żywy, bądź (2)kilka minut po śmierci, a wynik transmutacji jest martwy. Dla utrwalenia dwa przykłady do każdej z tych opcji.

1) łabądź w figurkę łabędzia
2) martwa mysz w pluszaka.

Jednak jeśli chodzi o ten rodzaj przemiany należy pamiętać, nie można przemieniać martwych rzeczy w żywe, ponieważ nie posiadamy takiej dużej mocy, aby martwemu przedmiotowi nadać życie. Dlatego przemiana np. szklanki w szczura nie jest właściwa.

Ostatnim rodzajem do omówienia jest transmutacja żywa, czyli transmutacja witalna.

Jak się może domyślacie, tak nazywamy przemianę gdzie wynik jak i transmutant są żywe, czyli zwierzę, człowiek, roślina. Np. Łoś w konia.

Jeśli chodzi tutaj o przemiany należy pamiętać, że nie możemy przemienić rośliny w zwierzę, czy też bezkręgowca w kręgowca, ponieważ jest to niezgodne z prawem, ale o tym w dalszej części podręcznika. 😊

Pierwszy podział za nami! Zatem czas na drugi jakim jest podział funkcyjny.

Ten podział jest trudny do wytłumaczenia, ale postaram się zrobić to jak najprościej. Zatem... Do dzieła!

Cechą wspólną tego podziału są przemiany, które tworzą zespoły, grupy. One obejmują kilkadziesiąt różnych zaklęć, które w danej grupie będą się jakoś ze sobą wiązały np. zamiany w obrębie transfiguracji.

Skoro mniej więcej coś mamy to czas powiedzieć na co się dzieli, a dzieli się on na 6 grup: transmutacja organiczna, transmutacja nieorganiczna, transfiguracja, psychomutacje, zamiany transludzkie i teleportacja.

Tak, wiem, wiem... Dużo tego, pewnie trudne, ale niekoniecznie. Dlatego czas na wyjaśnienia!

Transmutacja organiczna jest to przemiana pozwalająca na zamianę obiektu organicznego w inny organizm żywy lub w przedmiot nieożywiony. Transmutantem jest organizm żywy i nie jest istotne to w jakiej żywotności znajdzie się wynik transmutacji, np. żaba w maskotkę.

Transmutacja nieorganiczna to zamiany obiektów martwych. Należą tutaj wszystkie zaklęcia pozwalające nam zamienić martwy obiekt w inny martwy obiekt, np. Łyżka w widelec.

Transfiguracja tutaj należą wszystkie zaklęcia pozwalające zmienić jedną lub dwie cechy danego obiektu, np. Czerwona książka w czarną książkę.

Psychomutacje do tej grupy należą zaklęcia, które potrafią ingerować w umysł ludzki, np. Obliviate.

Zamiany transludzkie zaklęcia pozwalające na przemiany człowieka, np. Animagia.

Teleportacja przemiana, która pozwala na zmianę położenia dowolnego Transmutanta.

🐾🐾🐾

Jeśli chodzi o podziały to jest wszystko! Mam nadzieję, że wszystko w miarę zrozumiale jest napisane, a jeśli nie to zapraszam do kontaktu poprzez moją sowę: lenasvoray@gmail.com lub mojego discorda Platyna_R#2137. Znajdziecie mnie też na messengerze: Platyna Kirke Riddle.

Miłego dzionka! 😊

Podręcznik do Transmutacji.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz