ep.9

32 3 0
                                    


Take note:baca ep ni smbil dengar lagu  RETURN by WENDY
.
.
.
.
.
.
Tiba-tiba, han bin terdengar bunyi loceng pindu kedai berbunyi dan seorang namja yang sangat terlihat sangat familiar itu bersama seorang wanita yang membawa dua anak kecil yang berumur didalam sekitar 5 dan 7 tahun.
.
.
.
.
.
*****************

Author p.o.v

Hanbin tersenyum sinis.Ya tubuh yang sangat familiar tu milik jungkook. Atau lebih tepat lelaki yang telah melukakan hati adiknya.

Hanbin lalu berdiri mendekati jungkook sambil menepuk tangan tanda menyindir.

Hanbin:*clap clap clap*good~finally jumpa kau~

Jungkook:e-eh h-hyung....dengar sye blh expl-

Hanbin:stfo!yah...butch...kau tahu lisa?...dia diperbodohkan oleh lelaki yang dia sangat cintai...hahaha! Kau memang tak guna!

Hanbin melepaskan satu tumbukan ke muka peloles milik jungkook.

Jungkook meringis kesakitan, yeri dan anak-anak nya pun turut terkejut dengan kejadian itu. Jinhwan juga turut terkejut dengan kejadian ini lalu bangun dan menahan hanbin.

Jungkook:h-hyung!dengar dulu explain sy-

Lisa:SUDAH!STOP!

Terbeliak biji mata hanbin dan jungkook apabila mereka nampak yang lisa berada di antara mereka.

(Guys just bygkan yg jungkook atas lantai tengah sakit sbb kna tumbok siok, pastu hanbin yg tgh thn kemarahan sambil jinhwan tahan badan dy~alolo cuwit~}

Lisa:j-jungkook.....kita putus....

Jungkook:nonono!syg please dengar dulu sye explain!

Lisa tertunduk.

Lisa:dah lah....dah xda makne nye....aku nampak semua nye.... :)

Jinhwan mengalirkan air matanya, begitu juga jungkook dan hanbin.

Lisa:dah lah oppa...Balik jom? :)

Hanbin mengangguk dan terus berjalan keluar bersama lisa dan jinhwan.

Jungkook:LISA!SYG!

jin:haish....tu lah....ada yang ikhlas taknak jaga elok-elok, bila dah jadi ceni nyesal....hadap la dik oi...

Jungkook:but hyung, sye syg dia....knapa dia xnak dengar sya explain...

Jin:kau syg dia?klau kau syg dia, kau xkan buat dia camni....and kenapa dia xnk dgr explain kau?sbb dia dah jemu and kecewa dengan perangai kau....Dah lah lepaskan lah dia....

Jungkook berdiri dan mengengam tangan nya.

Jungkook:tak!sye akan buat sesuatu untuk dapatkan dia balik!

Jin menggeleng kepala nya kerana kecewa dengan apa yang jungkook telah lakukan.

Jungkook keluar dari cafe itu dan menuju ke kereta nya yang dia pandu bersama yeri tadi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Meanwhile lisa, hanbin dan jinhwan-

Lisa tertunduk dan muka nya kelihatan sangat sayu dan kepenatan. Mana tak penat dari balik cafe sampai sekarang nangis tak henti².

Jinhwan:lisa....dah lah ye....its okay im here...

Jinhwan menepuk² belakang lisa.

Lisa:d-dia...dia penip-pu....

Jinhwan:ye...oppa nampak....

Lagi sekali, suara lisa pecah menangis untuk kali yang keberapa tah.

Jinhwan menepuk belakang lisa dan menggosok nya untuk beberapa kali bagi meredakan tangisan lisa. Hanbin menekan pedal minyak dan menuju pulang ke rumah.

End author p.o.v

Hanbin p.o.v

Lisa....abang akan hancurkan keluarga jungkook, lelaki jalang tu....sabar ye sayang...

End hanbin p.o.v
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Author p.o.v

Lisa merenung memikirkan nasibnya yang malang itu.Lisa sudah lama menyangka kan bahawa benda ini akan berlaku.

Lisa:*smirks*jungkook.....aku benci kau....lets start the game..HAAHAHAHAHA!

Lisa ketawa besar, entah apa yang membuat nya ketawa sebegitu.

Hanbin yang berdiri di sebalik pintu bilik lisa.

Hanbin sangat risau dengan kelakuan adik nya itu. Dia lalu ke bilik nya.
.
.
Hanbin p.o.v

Aku ke bilik ku untuk menelefon si taehyung. Ya taehyung lah irang yang beritahu aku apa yang jadi dengan lisa. Dan dia meminta ku balik ke korea untuk memantau keadaan adik ku yang kini kian kemurungan.

On call...

Hanbin:hello tae.....

Taehyung:ah hyung!dah balik sini?mcm mana dengan lisa?dia okay kan?

Hanibin:tak....dia dah tahu yang jungkook dengan yeri.....

Taehyung:wtf- how?!

Hanbin:tak gini....tadi kitorang gi la cafe. Nak lunch...pastu dah abus makan lisa nk gi tandas...tgh hyung tunggu tu ada org masuk dlm cafe tu....skali hyung tgk....jungkook yeri dan dua orang anak kecil....hyung pon apa lagi....dengan geram pe semua gi la tumbuk sedas si kookie bahab* tu...last ii lisa keluar....dy pon....haish...

Taehyung:....omg....canne ni....lisa akan bertambah murung lagi la klau mcm ni.....

Hanbin:sokay...hyung tahu nak buat ape!

Hanbin smirks.

Taehyung:pe hyung?

Hanbin:ade la~tae tunggu je....hahahaha!

End call.....

Hanbin end call tu...

.
.
.
.
Taehyung p.o.v

Eh hyung ni dah pahal...tiber je end call...

Jennie:chagiya~I bowingg~jom shopping~

Taehyung:i- haa jom jom!

Jennie:yayyy!

Jennie kiss pipi taehyung.
.
.
.
.
.
Seoul's mall....

Taehyung dan jennie jalan masuk ke dalam mall tu.tengah jalan jalan jalan....ttiba taehyung terserempak dengan jungkook dan yeri bersama dua kanak-kanak.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Continue.......

Yayyy!first time update skali je smua!ehehheeheh!...nangis x?....author nangis mcm babeh.....haih...sorry lah yew~....btw meh follow ig author! @cvkmiq request lu nnti author accept kay!

°•My rp partner❤ •°||LIZKOOKWhere stories live. Discover now