1. Kiedy mogę zacząć pisać pracę i ile mam czasu?
Pracę można zacząć tworzyć w dowolnym momencie po opublikowaniu hasła, np. 5.12 pojawi się hasło „Żółte Święta" i od tego momentu można zgłaszać prace interpretujące je, aż do 6.01.2020 r. do godz. 23:59.
2. Co to jest hasło?
Codziennie, od 1.12. do 24.12, będzie pojawiać się nowe hasło, jednak poprzednie nie przestają obowiązywać, więc jeśli traficie do nas np. 24.12. to możecie zgłosić swoje prace ze wszystkich haseł, które już będą wisieć opublikowane. Hasła będą najróżniejsze, to cytaty z filmów, tytuły piosenek, świąteczne powiedzonka i wszystkie rzeczy, które nam się kojarzą ze Świętami i zimą.
3. Co to są utrudnienia?
Pod każdym hasłem pojawi się "utrudnienie", czyli dodatkowy warunek, jaki musi spełniać praca konkursowa interpretująca dane hasło, np. 6.12 pojawi się hasło "Magiczne Święta", a utrudnieniem będzie wymóg, by praca zawierała wątek przyjaźni. Spełnienie warunku jest obowiązkowe i również podlega ocenie.
4. Gatunki a kategorie, jaka to różnica?
Nagrody w konkursie będą przyznane jedynie w kategorii proza i jedynie one-shotom. Jednak ze względu na to, że nasi jurorzy mają różne upodobania oraz że niektóre gatunki wymagają dodatkowych kryteriów ocen, prosimy o wskazanie w zgłoszeniu gatunku pracy (fantasy, romans, ff itp.), co ułatwi nam dopasowanie jurorów i odpowiednią ocenę.
5. Ile słów ma mieć moja praca?
Ile chcesz, ale pamiętaj, że musi być ukończona i stanowić zamkniętą formę, tzn. jeśli zdecydujesz się na zgłoszenie pracy o objętości 500 słów, to będziemy ją oceniać jak pełnoprawne dzieło.
6. Ile opowiadań mogę zgłosić?
Od jednego do dwudziestu czterech. Nie więcej niż jedno do każdego hasła. Konkretne opowiadanie można zgłosić tylko do jednego hasła, nawet jeśli może stanowić interpretację kilku.
7. Co to znaczy, że praca nie może zawierać fragmentów utworów osób trzecich?
To znaczy, że jeśli w tekście zamieszczacie fragment czyjegoś utworu, np. tekst piosenki, dialog z filmu (bo to ff), to należy wskazać źródło bądź autora. A umieszczenie w mediach linku, np. do piosenki, nie jest referencją.
8. Co muszę wpisać w zgłoszeniu?
Swoją nazwę, tytuł pracy, hasło, które wybraliście do interpretacji oraz formułkę odnośnie regulaminu, która pojawia się w jego treści.
9. Wysłałem zgłoszenie przez formularz, czy dostanę wiadomość, że zrobiłem to dobrze?
Tak, na twój profil zostanie przesłana wiadomość zwrotna, że praca została przyjęta lub że należy uzupełnić zgłoszenie.
10. Czy tagi i wzmianka będą sprawdzane?
Tak, w momencie wysłania zgłoszenia, sprawdzimy, czy wszystkie wymogi formalne zostały spełnione, a więc czy dodano tag „ChwilaMoment" oraz klauzulę „Opowiadanie bierze udział w konkursie „Chwila, to już Święta?!" organizowanym przez @Chwila_Moment".
11. Czy każdy shot musi być oddzielną "książką"?
Nie, możecie stworzyć zbiór i w nim umieszczać shoty do kolejnych haseł, ale zgłoszenie trzeba przesłać do każdego shota oddzielnie. Jeśli chcecie umieścić shot konkursowy w już istniejącym zbiorze z innymi shotami, w opisie również umieśćcie wzmiankę.
12. Miejsce na zadawanie pytań ---->
CZYTASZ
Konkurs literacki "Chwila, to już Święta?!" | 2019/2020
RandomŚwięta już za pasem, w sklepach Mikołaje z czekolady, a w radiu "Last Christmas"! My również rozpoczynamy odliczanie do Bożego Narodzenia! Wielkie Literackie Odliczanie! Nasz konkurs przybrał formę pisarskiego kalendarza adwentowego, od pierwszego...