Maaike p.o.v.
papa doet de deur langzaam open. ik klem me helemaal vast aan mama. Ik ben echt doods bang. mama slaat een arm om me heen. "het is goed Maaike." fluisterd ze. "ah hallo! jullie komen vast met Maaike?" vraagt een vrouwen stem. "ja." hoor ik mijn vader antwoorden. ik klam me nog steviger aan mama vast en knijp mijn ogen dicht. "en jij moet dan vast Maaike zijn?" vraagt ze. ik knik zonder mijn ogen te openen. "wil je alsjeblieft even je ogen openen?" vraagt ze. heel voorzichtig open ik mijn ogen. een vriendelijk uitziende vrouw staat voor me. "hallo Maaike, ik ben jade. ik ben de beglijder van deze groep." zegt ze en ze steekt haar hand naar me uit. voorzichtig rijk ik mijn hand naar haar uit. ze pakt hem aan en schud mijn hand. "kom je met me mee?" vraagt ze vriendelijk. ik schud mijn hoofd van nee. "Maaike, ik ga wel even mee." zegt mijn moeder. ik loop vast geklemd aan mijn moeder de kamer binnen. een paar mensen zitten in een kring. een jonge met bruine krullen glimlacht naar me. ik glimlach niet terug maar kijk hem bang aan. mama gaat op een stoel zitten, en ik ga op haar schoot tegen haar aan zitten.
"Maaike, ik kan hier niet voor altijd blijven. ik moet naar mijn werk." zegt mama. "nee niet weg gaan." zeg ik zacht. toch staat mama op. ze laat mij staan op de grond. bang kruip ik tegen haar aan. jade komt naar ons toe. "Maaike wil je jou moeder alsjeblieft even los laten? ze moet naar haar werk en ik zou graag willen beginnen." zegt ze vriendelijk. ik schud mijn hoofd van nee. jade komt naar ons toe en pakt mijn arm vast. "alsjeblieft Maaike. laat haar los." "nee." zeg ik en begin weer te huilen. "harry zou je even kunnen helpen?" vraagt jade aan iemand die blijkbaar harry heet. "tuurlijk mevrouw." zegt een lage jongens stem vriendelijk. mijn moeder haakt mijn armen van haar lichaam vandaan. snel pakken jade en de jongen met de krulletjes, blijkbaar harry, mijn armen vast. "MAMA!" huil ik hard. "GA NIET WEG." huil ik. "sorry meid. ik kan niet anders. zodra het afgelopen is, zijn ik en papa er weer. "NEE MAMA!" huil ik. "GA NIET WEG! IK BEN BANG!" huil ik hard. "sorry maaike." zegt mijn moeder. ze loopt de deur uit. ik probeer me los te trekken uit de armen van harry en jade. "LAAT ME GAAN!" schreeuw ik huilend.
na nog een poging om los te komen uit de greep, laat ik me hulpeloos op de grond zakken. ik voel dat 1 hand me los laat, maar snel weer 2 armen om me heen. ik word voorzichtig tegen een borstkas aan gedrukt. volgensmij van harry, want ik ruik mannen parfum. "stil maar Maaike. het is goed." hoor ik hem zachtjes fluisteren. hij aait over mijn rug heen. "LAAT ME GAAN." huil ik. "nee Maaike, sorry. vandaag moet je even hier zijn." zegt jade. "nee, ik wil naar mama. ik ben bang." zeg ik huilend. "Maaike, je hoeft niet bang te zijn. er gebeurd niks. het is goed." zegt harry. hij gaat met zijn hand door mijn haar heen. even kijkt hij me aan, waarna hij mijn hoofd tegen zijn schouder aan legt. langzaam laat ik toch mijn hoofd op zijn schouder landen. "harry? ga je even met Maaike op een stoel zitten? dan kunnen we beginnen, nu ze rustig is." zegt jade. " is goed." zegt harry. ik voel zijn borst trillen. voorzichtig neemt hij mij mee terwijl hij op staat. ik voel dat hij een paar stappen loopt, en daarna gaat zitten. hij zet mij een klein beetje schuin neer en slaat zijn armen om me heen. wow jonge! wat ben ik uitgeput geworden zeg!
"oke damens en heren. ik zou het fijn vinden als jullie jezelf even kort voorstellen en waarom je hier bent. we beginnen bij julia." zegt jade. "ik ben julia, ik ben 17. ik ben hier omdat ik vroeger mishandeld ben." zegt ze. even kijk ik haar voorzichtig aan. "oke goedzo julia. nu gaan we naar lotte." "hallo ik ben lotte. ik ben 15 en ben hier omdat ik gepest ben." zegt lotte. "goed gedaan lotte. josh?" "hallo ik ben josh. ik ben 18 en ben hier omdat ik moet verwerken dat mijn vriend en broer een half jaar geleden zijn overleden aan een auto ongeluk." zegt josh. "wat heftig. wel goed verteld josh. harry?" even schaapt hij zijn keel. "ik ben harry. ik ben 19 en ben hier omdat ik mishandeld ben." zegt hij zacht. dat van mishandeld zegt hij nog zachter. "goedzo. en Maaike?" vraagt jade. "ik ben M-maai-ike. I-ik ben 18 e-en ik ben hier omdat ik ge-gepest ben e-en nu ben I-ik heel bang... e-en ik had a-anorexia." zeg ik zacht en stotterend en heel zacht. " super Maaike dat je het met ons hebt kunnen delen. echt heel knap van je na dat wat er net eas gebeurd." zegt jade. ik voel harry even over mijn rug heen aaien. "goed gedaan babe." fluisterd hij zacht. hij gaat even langs mijn wang en veegt mijn tranen weg. "gaat het een beetje?" vraagt hij lief. ik knik zachtjes. "mooi zo." fluisterd harry.
HOOFDSTUK 2!!! do you like it? let me know! xxx lisaa
JE LEEST
Would Things Change? Ft. Harry Styles
Fanfictioneen meisje... super bang... durft nergens heen zonder iemand anders die ze vertrouwd, word door haar ouders en haar school, waar ze overigens nooit naar toe gaat, naar een praatgroep gestuurd om over haar problemen te praten. daar ontmoet ze een paa...